„Alfa Romeo Matta“ buvo sukurtas pokaryje, kai „Willys Jeep“ dar buvo visai šviežias prisiminimas. Tai, kad originalusis „Jeep“ buvo įkvėpimo šaltinis kuriant „Matta“, niekas ir nebandė slėpti – Italijos vyriausybė iš tikrųjų žvalgėsi kuo pakeisti turimus „Willys Jeep/Ford GPW“ visureigius. 1951 metais „Alfa Romeo“ Italijos ginkluotosioms pajėgoms pasiūlė savo džipą – 1900 M. Įdomu, kad dabar abi „Alfa Romeo“ ir „Jeep“ markės priklauso „Stellantis“ grupei.
„Alfa Romeo Matta“ – sukurtas kariams
Originalus „Jeep“ parodė pasauliui, kad lengvas pajėgus visureigis kariams gali būti labai naudingas. 20 amžiaus viduryje Italija norėjo paprasto karinio visureigio, todėl vyriausybė skelbė konkursą tokios mašinos sukūrimui. Žinoma, kartu taip buvo bandoma skatinti vietinę automobilių pramonę. Į kvietimą atsiliepė „Alfa Romeo“, kuri sukūrė 1900 M ir „Fiat“ su „Campagnola“ visureigiu.
„Alfa Romeo“ visureigį, gavusį „Matta“ (it. – Pašėlęs) pravardę, sukūrė inžinierius Giuseppe Busso su savo komanda. Projektui buvo skirti vos keli mėnesiai, todėl, negaišdamas laiko, Busso ėmė tyrinėti britišką „Land Rover 80“ visureigį, kuris tada buvo dar visai naujas, bei originalų „Jeep“. Vos per kelis mėnesius Busso sukūrė naują rėmą, važiuoklę bei kėbulą, o 1,9 litrų variklis buvo paimtas iš „Alfa Romeo 1900“ sedano.
„Alfa Romeo“ lenktyniavo su laiku ir „Fiat“, kuri savo visureigio gamybą pradėjo anksčiau. Tačiau 1951 metų gegužę prasidėjo abiejų kompanijų pasiūlytų prototipų bandymai.
Po pirmųjų bandymų „Alfa Romeo“ visureigis buvo kritikuojamas kaip per silpnas. „Alfa Romeo“ savo prototipą turėjo supaprastinti, kad jis būtų tvirtesnis, atsparesnis raižytos bekelės baisumams. Buvo sumažinta variklio kompresija, kad jis galėtų naudoti prastesnį benziną, sumontuotas vadinamas sausasis karteris, transmisijos pakeitimais padidintas sukimo momentas prie žemų variklio sūkių. Galutiniai prototipai sukurti 1951-ųjų rugsėjį.