Mitas: elektromobiliai negali nuvažiuoti didelių atstumų
Faktas. Elektromobilių akumuliatorių technologijos tobulėja, todėl nuolat ilgėja ir atstumas, kurį elektromobilis gali įveikti vienu įkrovimu. Su naujausios kartos 64 kWh akumuliatoriaus modeliu „KONA Electric“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 449 km. Tai ilgas kelias, todėl šis automobilis tinka įvairaus pobūdžio kelionėms – ne tik trumpoms kelionėms po miestą ir kasdienėms reikmėms, bet ir tolimesnėms išvykoms.
Mitas: elektromobiliai yra per brangūs
Faktas. Įsigyjamo elektromobilio kaina iš tiesų vidutiniškai didesnė nei automobilio su vidaus degimo varikliu, tačiau kainų skirtumas tarp jų mažėja. Daugelyje Europos šalių taip pat taikomos mokesčių lengvatos ir vyriausybės subsidijos (pavyzdžiui, neseniai pradėtos taikyti Estijoje ir šiuo metu Lietuvoje), kuriomis siekiama kompensuoti kainą, mokamą perkant elektromobilius. Elektromobilyje nereikia variklio bloko šildytuvo, o vidaus šildytuvas su laiko matuokliu montuojamas kaip standartinė įranga.
Perkant automobilį taip pat svarbu įvertinti ir bendrą jo išlaikymo kainą. Keletas tyrimų rodo, kad bendra elektromobilių išlaikymo kaina yra net šiek tiek mažesnė nei automobilių su vidaus degimo varikliu – ne tik dėl to, kad elektra pigesnė nei degalai, bet ir dėl to, kad elektromobilių savininkai mažiau išleidžia jų priežiūrai ir remontui.
Kitas parametras, į kurį reikėtų atsižvelgti, – tai likutinė vertė. Naudotų automobilių rinkoje elektromobiliai dažniausiai išsaugo daugiau pirminės vertės nei vidaus degimo variklių automobiliai. Aštuonerių metų senumo arba 160 000 km ridos („KONA Electric“) ar 200 000 km ridos („IONIQ Electric“) „Hyundai“ automobiliai su aukštos įtampos akumuliatoriais šiuo požiūriu dažniausiai pasižymi ypač geromis ypatybėmis.
Manoma, kad penkiose didžiausiose Europos rinkose „KONA Electric“ turės didžiausią likutinę vertę, palyginti su pagrindiniais jo konkurentais rinkoje, ir vidutiniškai išsaugos net 47,2 % pirminės vertės, kaip rodo nepriklausomo „Autovista Intelligence“ skelbiami duomenys*. Numatoma, kad neseniai įdiegti patobulinimai, pavyzdžiui, galimybė nuvažiuoti ilgesnį atstumą ir patobulinta įkrovimo technologija, dar labiau padidins jo likutinę vertę.
„Hyundai IONIQ“ – pirmasis pasaulyje automobilis, kuriame yra trys skirtingos transmisijos, dvejus metus iš eilės buvo laikomas geriausios vertės automobiliu. Šis titulas suteiktas atsižvelgus į numatomą likutinę vertę po ketverių metų ir į 10 000 kilometrų metinę ridą, kaip rodo analizė, kurią atliko pagrindinis Vokietijos automobilių žurnalas „Auto Bild“ ir nepriklausoma rinkos tyrimų ir konsultacijų įmonė „Schwacke GmbH“.
Mitas: nėra pakankamai vietų elektromobiliams įkrauti
Faktas. 2019 m. Europoje buvo maždaug 165 000 registruotų viešųjų įkrovimo stotelių, įskaitant daugiau kaip 17 000 didelės galios greitojo įkrovimo stotelių, ir šis skaičius toliau auga. Vis daugiau darboviečių, prekybos centrų ir viešųjų automobilių stovėjimo aikštelių teikia nemokamo elektromobilių įkrovimo stotelių paslaugą. Klientai, norintys įkrauti savo elektromobilius namuose, gali naudotis standartiniu elektros lizdu ir jungti jį kabeliu, kuris įsigyjamas kartu su automobiliu (įskaitant įkrovimo kabelį su integruotu valdymo bloku), bei įkrauti per naktį arba įsirengti specialią įkrovimo stotelę namuose**.
„KONA Electric“ galima pasirinktinai įsigyti su automobilyje įmontuotu 10,5 kW trifaziu įkrovikliu, kuris tinka naudoti viešosiose vienfazėse ar trifazėse kintamosios stovės įkrovimo stotelėse arba privačioje, suderinamoje, specialiai įrengtoje įkrovimo stotelėje namuose. Todėl labai sutrumpėja įkrovimo laikas: 100 proc. per 4 valandas 50 minučių, jei naudojama 39 kWh versija, arba 7 valandas 30 minučių, jei naudojama 64 kWh versija.
Mitas: pavojinga įkrauti automobilį lyjant
Faktas. Elektromobiliai ir jų įkrovikliai sukonstruoti taip, kad tiktų naudoti bet kokiomis oro sąlygomis, juose įdiegtos šiuolaikinės technologijos, kad jie būtų tokie pat saugūs, kaip automobiliai su vidaus degimo varikliais, o gal net saugesni. Vairuotojas gali lengvai įkrauti elektromobilį ir sningant, ir lyjant.
Kad kelionė būtų dar ramesnė, „KONA Electric“ įdiegėme naujausių saugos ir važiavimo technologijų, vadinamų „Hyundai SmartSense“ technologija. Tai – pagalbinė priekinio susidūrimo išvengimo sistema, aptinkanti pėsčiuosius, įspėjimo apie susidūrimą aklojoje zonoje sistema, įskaitant įspėjimo apie susidūrimą skersiniame eisme važiuojant atbuline eiga sistemą, važiavimo juostos laikymosi sistema, vairuotojo įspėjimo funkcija, išmanioji įspėjimo apie greičio apribojimą sistema, pagalbinė tolimųjų šviesų funkcija, išmanioji pastovaus greičio palaikymo sistema (su „Stop & Go“ sistema) ir eismo juostos stebėjimo sistema.
Mitas: rinkoje nėra tokio elektromobilio, kuris atitiktų jūsų poreikius
Faktas. Elektromobilių pasirinkimas rinkoje pastaraisiais metais labai išsiplėtė. Nuo kompaktinių miesto automobilių iki krosoverių – šiandien elektromobiliai pritaikyti labai įvairiam gyvenimo būdui ir poreikiams.
„KONA Electric“ – tai pirmasis pasiūlytas Europos rinkai elektrinis kompaktinis krosoveris. Jis specialiai pritaikytas aktyviam gyvenimo būdui, o 64 kWh modelyje galima įmontuoti net vilkimo įtaisą. Taigi įsigijusieji šį automobilį gali, pavyzdžiui, sumontuoti dviračio bagažinę. Tačiau negalima prikabinti priekabos.
Mitas: vairuoti elektromobilius nėra paprasta
Faktas. Palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, važiuodami elektromobiliai yra tylesni ir važiuoja tolygiau. Daugelis elektromobilių, palyginti su vidaus degimo variklių automobiliais, pasižymi daug spartesniu greitėjimu, o jų važiavimo dinamika yra net geresnė, nes sunkūs akumuliatoriai įmontuoti žemai.
„KONA Electric“ – galingas kompaktinis krosoveris: 204 AG arklio galių, 395 Nm didžiausias sukimo momentas ir didžiausias pasiekiamas 167 km/h greitis.
Vos per 7,9 sekundės jis gali įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h. Be to, automatinio pavarų perjungimo modeliuose gali intuityviai veikti elektrinė transmisija – važiavimo režimams perjungti tereikia paspausti mygtukus. Reguliuojama regeneracinio stabdymo sistema leidžia vairuotojui reguliuoti regeneracinio stabdymo intensyvumą naudojantis pavarų perjungikliais už vairo. Kai tik yra galimybė, sistema rekuperuoja papildomą energiją. Kartu su radaro jutikliu, išmanioji regeneracinio stabdymo sistema net automatiškai kontroliuoja regeneracinį stabdymą, reaguodama į eismą priešakyje.
Mitas. Elektriniai automobiliai negražūs
Faktas. „KONA Electric“ sukurtas taip, kad išsiskirtų gatvėje. Aptakios, išgaubtos linijos, galingi šviesos diodų žibintai ir aerodinaminiu požiūriu optimaliai pritaikyti 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Automobilio priekyje – uždaros grotelės, suteikiančios jam šiuolaikišką, tvarkingą išvaizdą. Norėdami susikurti individualų stilių, klientai taip pat gali rinktis iš 21 skirtingų išorės spalvų derinio.