Automobilių entuziastus erzina netikri dizaino komponentai, kurie neturi visiškai jokios funkcijos ir apsimeta tuo, kuo tikrai nėra.
Pavyzdžiui, įvairūs spoileriai, kurie nedidina prispaudžiamosios galios. Arba itin garsus išmetimas, sumontuotas kasdieniškame automobilyje su labai mažu ir negalingu varikliu. Tokie elementai atkreipia dėmesį, tačiau geros nuomonės nei apie automobilį, nei apie jo savininką tikrai nesukuria.
Tačiau blogiausia tai, kad gamintojai dabar ir patys automobilius apdalina jokios funkcijos neatliekančiomis imitacijomis.
Tai yra tikra problema. Ar kam nors apskritai patinka ventiliacijos grotelių išvaizda? Tai yra konkrečią funkciją atliekanti detalė, o ne kažkas, ką automobilių gamintojai sumontuoja tik dėl grožio. Bet laikai keičiasi. Pažvelkite į „Toyota GR Supra“ variklio dangtį.
Manote, kad tai yra grotelės, skirtos pašalinti įkaitusiam orui iš variklio skyriaus? „Toyota“ pasistengė, kad taip atrodytų, tačiau šios ventiliacijos angos yra visiškai netikros – už plastikinės apdailos yra tik kėbulo skarda. O dabar pažvelkite į automobilio priekį – kiek netikrų grotelių suskaičiuosite?
Didžioji dalis po žibintais esančių grotelių yra užblokuotos. Tos mažos ašarų formos angos bamperio pakraščiuose taip pat nėra atviros. Tačiau blogiausiai atrodo netikros ventiliacijos angos ant automobilio durelių.
Net sunku pasakyti, ką „Toyota“ bandė imituoti. Praėjusi ketvirtoji „Supra“ karta (A20) taip pat turėjo angas automobilio šone, tačiau jos buvo už durelių, atrodė kur kas kukliau ir padėjo aušinti galinius stabdžius. Tuo tarpu naujosios „GR Supra“ ventiliacijos angos durelėse atrodo tarsi kažkas norėtų apsimesi, kad automobilio variklis yra viduryje. Šios angos niekur neveda, nėra ir negali būti atviros. Jos nėra atviros ir sportinėje „GR Supra“ versijoje.
Tiesa, kaip pranešė Jalopnik.com, vyriausiasis „GR Supra“ projekto inžinierius Tetsuya Tada teigia, kad netikros ventiliacijos angos ir grotelės galėtų būti paverstos tikromis, jei savininkai pasiraitotų rankoves.
„Toyota“ šią poziciją sušvelnino ir patarė didžiąją dalį šių netikrų grotelių palikti ramybėje. Už plastikinės apdailos slepiasi paprastų paprasčiausias metalas, kurį reikėtų išpjauti, jei kas nors norėtų šias angas paversti funkcionaliomis. Jei jau reikia tokių kardinalių modifikacijų, tai skyles galima gręžti bet kurioje kėbulo vietoje ir tam nereikia „Toyota“ vietomis priklijuoto nereikalingo plastiko.
Tai yra ne pirmas toks „Toyota“ automobilis. Pažvelkite į „TRD Tundra“ groteles ir variklio gaubtą – viršutiniai du plyšiai irgi nėra tikri.
Teisybės dėlei pasakysime, kad „Toyota“ nėra vienintelis gamintojas ant savo automobilių klijuojantis netikras groteles ir ventiliacijos angas. Štai kaip atrodo „Civic Type R“ galas.
KIA Stinger GT variklio gaubtas yra papuoštas pora netikrų ventiliacijos angų.
Tai – tik keli pavyzdžiai ir daugybės tokių atvejų. Šią madą seka ir „Audi“, „Jeep“, „Land Rover“ ir t.t.
Bet iš „Toyota GR Supra“ tikėjomės daugiau. Šis automobilis turi akiai malonų siluetą, o pats dizainas yra pakankamai drąsus. Ir nors nemažai žmonių pirmenybę teikia vokiškai dizaino filosofijai (geriau jau mažiau dizaino), drąsa yra geras dalykas. Automobiliai darosi labai panašūs vieni į kitus ne be priežasties. Kuo mažiau unikalių dizaino elementų ir išskirtinių formų, tuo mažesnė tikimybė, kad kas nors automobilį palaikys negražiu. Gamindami į muilo gabalus panašius iš esmės vienodus automobilius gamintojai įtinka daugeliui žmonių – nors niekas turintis skonį nepasakys, kad naujausias „Audi A4“ sedanas yra gražus, niekas jo iš karto ir neatmes kaip baisaus.
Tačiau „Toyota“ drąsa kažkodėl pasuko link netikrumo – na kas prašė tų netikrų ventiliacijos angų ir grotelių? Kodėl BMW Z4 brolis „GR Supra“ neturi nieko kas iš tiesų maloniai nustebintų?
Atrodo, kad visi tikėjosi, kad GR Supra pranoks ir optimistiškiausius lūkesčius, tačiau pasirodęs modelis tik sėja abejones. Norisi, kad „Toyota GR Supra“ pasisektų, bet paties automobilio sunku užsinorėti. Galbūt pats „Supra“ vardas yra per didelis ir naujam modeliui dar teks iki jo priaugti.