MAN bei „Volkswagen“ yra iš esmės tie patys automobiliai, skiriasi tik tam tikros jų apdailos detalės, tad komisijos nariai nusprendė jų neišskirti ir nugalėtojais skelbti abu. Tačiau tai – tik viena nominacija, o jų buvo ir daugiau.
Konkurso partnerio „Neste“ įsteigta „Saugiausio stabdžio“ nominacija, skirta efektyviausiai lėtėjančiam automobiliui, įteikta „Mercedes-Benz X-Class“ atstovams. Tas pats automobilis buvo pripažintas ir geriausiu pikapu, įveikęs „Fiat Fullback“ bei „Volkswagen Amarok“ modelius.
Didžiųjų furgonų klasėje tarp „Iveco Daily“, MAN TGE ir „Volkswagen Crafter“ nugalėjo du modeliai, o geriausiu mažuoju furgonu buvo pripažintas „Ford Transit Custom Van“.
Bandymai įvairiomis sąlygomis
„Man labai patiko šis konkursas. Atrodo, mažai automobilių, bet labai daug naujovių čia įvyko – vos du metai praėjo nuo praėjusio konkurso ir matome ženklų įvairių savybių augimą. Komerciniai automobiliai tobulėja labai greitai“, – pasakojo vienas iš „Komercinio automobilio 2018“ komisijos narių Valdas Stanislovaitis.
Kiti komisijos nariai pabrėžė, kad ženkliai patobulėjo komercinių automobilių saugumo, komforto savybės. Kai kurių valdymo savybės yra tokios geros, kad skirtumas nuo lengvųjų – tik išorės gabarituose.
„Komercinio automobilio 2018“ konkurse dalyvavo aštuonios transporto priemonės: „Fiat Fullback“, „Ford Custom Tourneo“, „Ford Custom Van“, „Iveco Daily“, MAN TGE, „Mercedes-Benz X-Class“, „Volkswagen Amarok“ ir „Volkswagen Crafter“.
Visus modelius bandė ir vertino žurnalistai Linas Butkus, Vitoldas Milius, Valdas Valiukevičius, Valdas Juozas Vilūnas bei transporto specialistai Robertas Gradauskas, Justinas Matulionis, Martynas Pašluosta, Valdas Stanislovaitis, Antanas Šimelis ir Karolis Šimkus.
Komerciniai automobiliai buvo testuojami ne tik Vilniaus gatvėse, bet ir greitkeliuose, įvairiuose užmiesčio keliuose, Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome, o logistikos bazėje buvo bandomos jų pakrovimo galimybės, patogumas. Visiems komerciniams automobiliams buvo užmontuotos „Continental“ padangos, į juos pilami vienodi „Neste“ degalai, daugelis testuojami vienu metu – taip buvo siekiama kiek įmanoma suvienodinti bandymų sąlygas.
Komisijos nariai teigė, kad ne mažesnę įtaką galutiniam vertinimui už važiavimą įvairiomis sąlygomis turėjo techniniai duomenys: pradinė kaina, likutinė vertė, eksploatacijos išlaidos, techninių aptarnavimų intervalas ir daugybė kitų. Viską sudėjus į vieną vietą, buvo išrinkti nugalėtojai atskirose klasėse ir bendras konkurso nugalėtojas, kurio atstovai galės didžiuotis geriausio Lietuvos komercinio automobilio titulu.
Geriausias Lietuvos komercinis automobilis renkamas kas dvejus metus. 2014 m. konkurse geriausiu pripažintas „Ford Transit Van“, 2016 m. – „Iveco Daily“.