Vis dėlto vis dažniau į juos atsigręžia ir pavieniai vairuotojai – jie šiuos modelius renkasi kasdienėms asmeninėms kelionėms. Tačiau ar tikrai komercinis automobilis gali pakeisti įprastą lengvąją transporto priemonę?
Vienas modelis visiems atvejams
Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2024“ komisijos narys, teigė, kad šiuolaikiniai komerciniai automobiliai neatsilieka nuo lengvųjų, todėl nenuostabu, kad vairuotojai, ieškodami poreikius patenkinančio modelio, atsigręžia ir į šią rinką.
„Šie automobiliai turi absoliučiai viską, ką turi lengvosios mašinos. Jie gerai važiuoja, juose montuojamas toks pat nedidelis variklis kaip ir lengvuosiuose automobiliuose, juose gausi komforto, saugumo ir vairuotojo pagalbos įranga. Kaip ir įprastuose modeliuose, juose įrengta garso aparatūra, jutikliniai ekranai, tad, įsėdus į komercinį modelį, apima toks pats jausmas, kaip vairuojant įprastą kasdienę mašiną. Tai yra pilnavertis lengvasis automobilis, turintis daugiau erdvės“, – aiškino V.Milius.
Anot automobilių rinkos eksperto, nereikėtų stebėtis, kad transporto savo reikmėms ieškantys vairuotojai vis dažniau atsigręžia į lengvuosius komercinius modelius, mat dėl didesnės erdvės jie puikiai tinka tiek trumpoms išvykoms, tiek ilgoms kelionėms, tiek ir pasivažinėjimams po miestą.
„Amatininkams ir smulkiesiems verslininkams toks transportas labai patogus, nes prireikus jį galima naudoti tiek darbo užduotims, tiek asmeninėms reikmėms. Neretai būtent tokie žmonės nemato reikalo turėti atskirą kasdienį automobilį, nes vienas komercinis modelis pateisina visus lūkesčius“, – sakė konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2024“ komisijos narys.
Užėmė ankstesnių vienatūrių vietą
Jis taip pat atkreipė dėmesį, jog dar viena priežastis, dėl kurios lengvasis komercinis transportas sulaukia daugiau paprastų vairuotojų dėmesio, gali būti susijusi su iš rinkos dingusiais minivenais. Anksčiau daugiau erdvės automobilyje norėję vairuotojai rinkosi vienatūrius, bet laikui bėgant juos pakeitė SUV modeliai. Vis dėlto miesto visureigiuose erdvės vis tiek yra mažiau, todėl jos išsiilgę mieliau renkasi komercinius modelius.
„Daliai žmonių automobilis su erdvesniu salonu imponuoja labiau, o kadangi vienatūrių rinkoje nebeliko, vadinamieji „kablukai“ tampa patrauklesni. Į juos telpa daug bagažo, jie tinka keliauti ir savo savybėmis visiškai nenusileidžia įprastiems modeliams. Be abejonės, kartu tai yra puikūs automobiliai didesnei šeimai“, – aiškino V.Milius.
Žurnalistas teigė, kad klaidinga manyti, jog komerciniai automobiliai yra prastesni už įprastus. Anksčiau įmonės, siekdamos sutaupyti, iš tiesų rinkdavosi žemesnės komplektacijos automobilius. Tačiau jis pabrėžia, kad laikai pasikeitė: dabar dėl naujų vairuotojų konkuruojančios įmonės pirmenybę teikia modeliams su gausesne įranga, o privatūs asmenys, pirkdami komercinį automobilį savo reikmėms, apskritai gali pasirinkti gausiausią įrangą turinčias versijas.
„Dabartiniai lengvieji komerciniai automobiliai tikrai nėra prastesni už savo lengvųjų transporto priemonių atitikmenis. Svarbu lyginti tos pačios klasės gaminius, pavyzdžiui, jei „Mercedes-Benz“ S klasės automobilius palyginsime su V klasės, kuri apima komercinius modelius, automobiliais, pamatysime, kad jie vienas kitam yra labai artimi.
Lygiai tokią pat situaciją išvysime ir „Ford“ lengvuosius automobilius palyginę su šiemet konkurse dalyvaujančiu „Ford Tourneo Courier“ modeliu – jis tikrai ne prastesnis. Bendrovės, kurios perka daug tokių mašinų, dažniausiai vis tiek pageidauja paprastesnės komplektacijos modelių, nes jie būna pigesni, tačiau tai tikrai nereiškia, kad patys modeliai iš esmės yra prastesni“, – akcentavo V.Milius.
Įranga nenusileidžia įprastiems automobiliams
Valdas Stanislovaitis, įmonės „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovas ir dar vienas rinkimų „Lietuvos komercinis automobilis 2024“ komisijos narys, taip pat pabrėžė, jog nemaža dalis žmonių savo reikmėms renkasi komercinius modelius, nes būtent jie geriausiai atliepia asmeninius jų lūkesčius.
„Turiu ir pažįstamų, ir netgi artimųjų, kurie asmeniniu automobiliu pasirinko komercinį modelį. Vieni mėgsta daugiau keliauti, tad gali tai patogiai daryti erdvesniu automobiliu, kiti mėgsta aktyvų laisvalaikį, todėl dažnai vežasi dviračius ar kitą įrangą, kuriai reikia daugiau vietos, o jos nebūtinai pakanka lengvuosiuose automobiliuose. Ypač lengvieji vienatūriai, kurių sėdynės patogiai sulankstomos ar apskritai išimamos, yra gerokai patogesni ir patrauklesni nei paprastos mašinos“, – įžvalgomis dalijosi V.Stanislovaitis.
Komisijos narys patikino, kad dabartiniai komerciniai modeliai tikrai neatsilieka nuo įprastų automobilių, – su kai kuriais mažaisiais furgonais ar vadinamaisiais „kablukais“ vairuotojai jaučiasi netgi saugiau.
„Vairuoti šiuos automobilius – vienas malonumas. Pojūčiai visiškai tokie patys kaip vairuojant kasdienes mašinas, o dėl aukštesnės sėdėjimo padėties jautiesi netgi saugiau. Jų valdymas taip pat paprastas ir patogus, todėl visai nestebina, jog kai kurie vairuotojai vietoj dviejų lengvųjų renkasi vieną komercinį automobilį. Juo labiau kad šiuos modelius taip pat galima įsigyti su gausia įranga, kokią prieš 10 metų turėjo tik „premium“ gamintojų modeliai.
Visi technologiniai sprendimai, taip pat panoraminis stoglangis bei pažangiausia komforto įranga prieinami ir šiuose automobiliuose. Ne veltui jie vadinami daugiatiksliais vienatūriais, nes iš tiesų juos galima pritaikyti įvairiems tikslams ir poreikiams“, – reziumavo V.Stanislovaitis.