Trimis rinkimuose dalyvaujančiais furgonais „Maisto banke“ buvo vežiojami maisto produktai iš tiekėjų į bazę. Šioje jie yra toliau rūšiuojami ir pakuojami tiems, kam jų labiausiai trūksta.
Testui realiomis sąlygomis buvo parinkti tam pritaikyti, tačiau skirtingais degalais važiuojantys automobiliai. „Iveco Daily“ – varomas suslėgtomis gamtinėmis CNG dujomis, klasikinį dyzelinį variklį turintis „Renault Master“, ir dar vienas „Renault Master“, varomas elektros pavara.
Dirbti tenka kasdien
Egidijus Babelis, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys, prisidėjęs prie prasmingos idėjos įgyvendinimo, pasakojo, kad krovinius „Maisto bankui“ vežti reikia bene kasdien. Mat organizacija bendradarbiauja su keliais prekybos tinklais, kuriuos kas rytą reikia aplankyti ir surinkti maisto produktus.
„Sukom daug kilometrų per miestą, parduotuves, daug statėme automobilį, daug manevravome. Mane tikrai nustebino mažytis „Iveco“ apsisukimo spindulys – kartais su lengvaisiais automobiliais taip neišsisuki, kaip su šiuo furgonu“, – prisiminė žurnalistas.
Gerą įspūdį paliko ir furgono talpa: vežiodami „Maisto banko“ siuntas žurnalistai beveik visas grindis užpildė dviem-trim aukštais, tačiau vietos buvo tiek, kad nereikėjo skubėti išsikrauti.
Elektrinio mieste – užtenka
„Šiandien aš realiame darbe naudojau elektrinį furgoną. Ir galiu pasakyti, kad mieste su juo važinėti yra puiku. Pravažiavau visą „Maisto Banko“ maršrutą, daug „maliausi“ po Vilniaus miestą. Nuvažiuojamas atstumas, kurį rodė borto kompiuteris, sumenko nuo 114 iki 82 km, tad, galima sakyti, kad jau šiandien tokio elektrinio „Renault“ užtenka daugeliui darbų“, – savo mintis po darbo su elektromobiliu dėstė rinkimų komisijos narys, „Auto Bild Lietuva“ redaktorius, Vitoldas Milius.
Darbas „Maisto banke“, kaip sakė bandytojai, gal ir ne pats sudėtingiausias, bet atsakingas ir atskleidžiantis komercinio automobilio savybes.
Daug važinėjimo mieste, daug manevravimo siaurose parduotuvių aikštelėse, sukiojimosi prie įkrovimo rampų tarp vilkikų. Kiekviename sustojime kraunamos skirtingų dydžių ir svorių dėžės leidžia išmatuoti ne tik krovinių skyriaus talpą, bet ir kiek patogu į šį skyrių patekti. Po truputį augant krovinio svoriui galima pastebėti, kaip keičiasi furgonų važiavimo savybės.
Vis tik Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai džiaugėsi, kad šis neatlygintinas darbas yra prasmingas.
„Pats „Maisto banko“ formatas yra atsakingas, reikšmingas. Darbas nebūtinai sudėtingas, jis šiek tiek orientacinis, nes reikia visas miesto parduotuves apvažiuoti, jis fizinis, nes reikia automobilius pakrauti, iškrauti. Man patinka, kad jis yra prasmingas ir turi gerą aurą.
Tą dieną jautiesi labiau išskirtinis nei bet kurią kitą, jautiesi darantis kažką gero neatlygintinai ir tai yra geras karmos taškų uždirbimo formatas. O šiandien buvo dar smagiau, kad tai dariau visiškai neteršdamas oro“, – sakė Vitoldas Milius.
Kuris iš rinkimuose dalyvaujančių komercinių automobilių bus šių metų geriausias, paaiškės jau rugsėjo 4-5 dienomis parodų rūmuose „Litexpo“ vyksiančioje transporto inovacijų parodoje „Auto Bazar“.