Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė tai numatančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisoms. Vyriausybė joms iš esmės irgi yra pritarusi.
„Modernios, pažangios transporto priemonės, komercinės, krovininės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, bet biudžetui arba kelių fondui tai nesudarys praktiškai absoliučiai jokio poveikio šiuo metu, nes tokių automobilių arba tokių transporto priemonių Lietuvoje yra itin mažai“, – teigė Ekonomikos komiteto išvadą pristatydamas socialdemokratas Gintautas Paluckas.
Pasak jo, tokia lengvata svarbi siekiant paskatinti pažangių, atsinaujinančiais energijos šaltiniais varomų transporto priemonių įsigijimus.
Pakeitimų iniciatorius Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis pabrėžė, kad verslui šiuo metu elektra varomas transportas neatsiperka, todėl jį reikia remti.
„Tai nėra atsiperkanti investicija. Todėl tokį verslą, kuris investuoja į aplinkai draugišką transportą, turime remti“, – teigė jis.
Pasak jo, iš anksto numatoma lengvata padės verslui irgi iš anksto planuoti savo investicijas ir investuoti į draugišką aplinkai transportą.
K.Adomaitis, be kita ko, pabrėžė, kad planuojama lengvata nėra skirta asmeninio naudojimo automobiliams, o tik tiems, kurie naudojami komercinėje veikloje, daugiausia krovininiams.
„Tai yra kompensacija jiems už tai, kad mažiau teršia aplinką, kad mažiau pridaro žalos aplinkai, kad, galų gale, tie patys kaimo gyventojai (...) neturi kvėpuoti kietosiomis dalelėmis iš dyzelinių variklių“, – aiškino parlamentaras.
Tuo tarpu Regionų frakcijos atstovas Remigijus Žemaitaitis piktinosi, kad nėra gerai vieniems išimties tvarka taikyti lengvatas, o kitiems jų nenustatyti. Pataisas jis pavadino „dar viena landa ir dar viena spraga“, kurių pasekmės paaiškės po trijų metų.
„Savo projektu padidinate eilinių, paprastų žmonių įmokas, kurie šiandien vairuoja galimai automobilius taršius. Taip pat didinate maisto prekių pristatymą į parduotuves, paslaugų teikimą“, – įspėjo jis.
R.Žemaitaitis prognozuoja, kad dėl lengvatos nebus surenkami mokesčiai ir kelių priežiūra tinkamai nebus finansuojama: „Tyčia ir piktybiškai darote, kad vietinės reikšmės keliai, regioniniai keliai negautų finansavimo“.
Tačiau K.Adomaitis pabrėžė, kad kol kas Lietuvoje tėra įregistruota „vos keli šimtai“ krovininių elektra varomų transporto priemonių, todėl lengvata jokio rimto poveikio kelių priežiūros finansavimui neturės.
Savo ruožtu R.Žemaitaitis prognozuoja, kad verslas ne tik pirks elektra varomus automobilius, bet ir jau investuoja į juos: „Beveik 12 proc. automobilių nusiperka įmonės ir įmonių savininkai, vadovai, važiuoja šitais automobiliais. (...) Pavėžėjimo platformos, taksi perka hibridinius automobilius. Ir 400 km hibridu važiuojant iki 100 km per valandą greičiu savikaina išeina 15 eurų“.