Vienas paskutiniųjų vertinimo komisijos veiklos akcentų – ekonomiškiausiojo konkurso dalyvio rinkimai.
„Kol elektromobiliai dėl savo santykinio brangumo ir likusių spragų papildant akumuliatorių baterijas nedominuoja šiame segmente, neginčijamas lyderio pozicijas užima benzinu bei dyzelinu maitinamas komercinis transportas“, – sako vertinimo komisijos konsultantas Valdas Stanislovaitis.
Jo nuomone komerciniai automobiliai padeda jų šeimininkams uždirbti pinigus, o lengvieji – išleisti (išskyrus, žinoma, įmonių automobilius, skirtus darbo reikmėms).
Turint omenyje tokią jų priedermę, vienu svarbiausių komercinio transporto vertinimo kriterijų tampa automobilio ekonomiškumas.
Kurį iš konkurse dalyvaujančių automobilių galima laikyti taupiu, o kuris pasižymi gerokai didesniu apetitu degalams, vertinimo komisija turėjo progą įsitikinti bandydama juos šalies bendrojo susisiekimo keliuose.
Visi automobiliai bandyti tą pačią dieną, tose pačiose trasose, visų jų krovos skyriai buvo tušti, o į jų kuro bakus buvo pilami vienodi „Neste pro diesel“ degalai.
Komisija paskelbė ekonomiškiausius
Vertinimo komisija ekonomiškiausiais paskelbė „Citroen Berlingo“ ir „Peugeot New Partner“.
Pirmasis 100 km kelio sunaudojo 5,5 litro, o antrasis – lygiai 5 litrus dyzelino.
„Nors automobiliai visiškai panašūs ir nuo konvejerio rieda to paties koncerno gamykloje, tačiau „Citroen“ daugiau degalų sudegino vien dėl to, kad jis aukštesnis ir varomas keturiais ratais“, – skirtumą aiškino projekto kuratorius Valdas Valiukevičius.
Pasak komisijos narių, „Peugeot Partner“ galima būtų įvardinti kaip maloniausiai valdomą konkurso automobilį, vienodai patrauklų tiek įmonei, tiek šeimai.
Tuo tarpu „Citroen Berlingo“ labiau tinkamas naudoti bloguose keliuose ar bekelėje.