Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių skelbimų portalas gavo kontrolierės įspėjimą už moterų savybių apibūdinimus

Interneto tinklapyje esanti „paieška moterims“, kur automobilį siūloma išsirinkti pagal grožį ar savo charakterio savybes, pažeidžia lygių galimybių įstatymų nuostatas, nustatė Lygių galimybių kontrolierė.
Ženevos automobilių parodos merginos
Mergina prie vairo / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tyrimo metu buvo aiškinamasi, kodėl interneto tinklalapyje „Autoasas“ yra išskirtos dvi paieškos: „automobilių paieška“ ir „paieška moterims“, ir ar „paieškos moterims“ išvardinti automobilio atrankos kriterijai nepažeidžia įstatymų nuostatų, reglamentuojančių lygių galimybių principus.

„Autoasas“ pateiktame paaiškinime teigė, jog auditorija yra patenkinta tokia paieška, nes niekur kitur nėra galimybės surasti automobilį pagal tokius subjektyvius kriterijus, kaip „grožis“, „galingumas“, „dydis“. Pasak „Autoasas“ administracijos, kiekvienas lankytojas gali pritaikyti sau „paieškos moterims“ kriterijus, tačiau, kodėl paieška vadinasi būtent taip – nepaaiškino.

„Esu aikštinga, „esu nekontroliuojama“, „esu romantiška“, „esu šeimyniška“, „esu linkusi į pinigus“, „esu karjeristė“, „esu paprasta“, apibūdina žmogaus charakterį, o ne automobilio technines savybes.

Pasak kontrolierės, „Paieškoje moterims“ naudojami neapibrėžti kriterijai – nėra aišku, kokio tūrio automobilis yra „galingas“, kokios klasės, markės ar modelio automobilis yra „didelis“ ir/ar „gražus“.

Šioje paieškoje naudojamas kriterijus „mano charakteris“ bei pasirinkimo galimybės: „esu aikštinga, „esu nekontroliuojama“, „esu romantiška“, „esu šeimyniška“, „esu linkusi į pinigus“, „esu karjeristė“, „esu paprasta“, apibūdina žmogaus charakterį, o ne automobilio technines savybes.

Tuo tarpu kriterijai, pagal kuriuos atrenkamas automobilis „automobilių paieškoje“ atitinka ne tik visuotinai žinomus kriterijus, apibūdinant automobilį, bet ir teisės aktuose vartojamas sąvokas.

Išskiriant automobilių paieškas formuojama visuomenės nuostata, kad vyrai, kaip vartotojai, besirenkantys transporto priemonę, yra mąstantys ir tuo pranašesni už moteris.

„Tokiu būdu išskiriant automobilių paieškas formuojama visuomenės nuostata, kad vyrai, kaip vartotojai, besirenkantys transporto priemonę, yra mąstantys ir tuo pranašesni už moteris, kadangi „automobilių paieškos“ kriterijai yra visuotinai pripažinti. Tuo tarpu moterys yra neatsakingos kelių eismo dalyvės, kadangi renkasi transporto priemonę kaip daiktą, atspindinti jos charakterį, o ne transporto priemonės technines savybes“, – teigiama kontrolierės tarnybos pranešime.

Kontrolierės vertinimu, tokiu būdu moterys vaizduojamos kaip aikštingos asmenybės ir dėl to formuojamas menkinantis bei nepagarbus požiūris į jas. Nustačiusi pažeidimą, kontrolierė „Autoasas“ skyrė įspėjimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?