Kopijuoja ne tik kinai: kaltinimų sulaukė ir rusiškas karinis pikapas

Panašu, kad automobilių plagiatu ir klonų kūrimu užsiima ne tik kinai, bet ir kaimynai iš Rusijos Federacijos. Vis didesnį pagreitį įgauna su GAZ grupės naujove – pikapu „Vepr-Next“ – susijęs skandalas. Jurijaus Postnikovo, inžinierių biuro savininko iš Vokietijos teigimu, automobilis sukurtas pagal vokiečių inžinierių brėžinius, nors Rusijos įmonė tam leidimo ir nebuvo gavus.
GAZ pristatė karišką pikapą „Vepr NEXT“
GAZ pristatė karišką pikapą „Vepr NEXT“ / Gamintojo nuotr.

J.Postnikovo teigimu, 2016 m. Hanoveryje vykusioje komercinio transporto parodoje jis vedė derybas su „GAZ grupės“ atstovais dėl galimo bendradarbiavimo. Inžinierius turėjo paruošti automobilio, kuris galėtų būti gaminamas ir Vokietijoje, eskizus, rašo “Trucker”.

Projektas numatė, kad automobilis bus kuriamas ant modelio „Sobol“ platformos bei turės „Next“ serijos elementų. Po to, kai eskizai buvo parengti ir atiduoti rusams, šalys vėl sėdo prie derybų stalo, tačiau derybos nutrūko. Inžinieriaus teigimu, nutrūkus deryboms „GAZ“ atstovai patikino, kad eskizai nebus naudojami, tačiau kadangi eskizai buvo atiduoti žiniasklaidos priemonėms, J.Postnikovo teigimu, „GAZ“ tokiu būdu susirinko reikiamą informaciją ir, pažeisdama susitarimą, eskizus panaudojo automobilio gamybai.

„GAZ grupė“ kaltinimus plagiatu neigė, tačiau patvirtino, kad planų bendrabiauti su Vokietijoje gyvenančiu inžinieriumi, buvo. Rusų teigimu, nieko naujo savo eskizuose J.Postnikovas nesukūrė. Esą jis pateikė piešinius, kuriuose modelio “GAZon Next” kabina buvo sujungta su furgono GAZ-elė krovinių skyriumi.

Abu modeliai yra gaminami Gorkio automobilių gamykloje ir GAZ priklauso visos jų autorinės teisės, tad „GAZ grupės“ atstovų teigimu, J.Postnikovo kaltinimai plagiatu neturi jokio pagrindo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis