Prieš kelerius metus „Hyundai“ pristatė „Genesis“ kupė, o po to – taip pat pavadintą sedaną. Tada pamatė, kad prabangus ir greitas automobilis nelabai dera su „Hyundai“ prekiniu ženklu, tad korėjiečiai „Genesis“ padarė atskiru gamintoju. Panašiai, kaip „Citroen“ – DS, arba „Fiat“ – „Alfa Romeo“.
Dabar korėjiečiai taiko ne tik į prabangius, galingus, bet ir į „Gran Tourer“ tipo automobilius, kurie niekada nebuvo itin populiarūs, tačiau pastaraisiais metais jų skaičius rinkoje vis auga. Tai paprastai galingi, erdvūs, išoriškai primenantys sedanus, tačiau hečbeko tipo kėbulą turintys modeliai.
Pirmąjį savo „Gran Turismo“ tipo kūrinį korėjiečiai žurnalistus iš viso pasaulio pakvietė išbandyti į Maljorką – salą, kurioje vasara tęsiasi porą mėnesių ilgiau nei Šiaurės Europoje. Tas kūrinys – „KIA Stinger“. Varomas visais keturiais ratais ir turintis galingą V6 370 AG variklį.
Sportiškumas nėra svarbiausia
Nors „Gran Tourer“ santrumpa yra GT, tai nėra labai sportiškas automobilis. Greičiau turintis užuominų į sportiškumą, bet labiau tinkamas ilgoms kelionėms užmiesčio keliuose. Todėl kai „KIA Stinger“ bandymai prasidėjo Maljorkoje esančioje lenktynių trasoje „Circuit Mallorca Llucmajor“ (taip, sala, kurios dydis maždaug 18 kartų mažesnis nei Lietuvos, turi padorią lenktynių trasą), nustebau. Nejaugi KIA išdavė „Gran Turismo“ vertybes ir padarė sportinį sedaną?
Ne. „KIA Stinger“ posūkiuose toli gražu neprimena eilinio sedano, tačiau jam toli ir iki sportiškų BMW M3 ar „Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde“. Kita vertus, išprovokuoti šoniniam slydimui šį automobilį – itin paprasta, o atsidėkoja jis dūmų stulpu ir instruktoriaus iškeltu nykščiu (yra „Stinger“ versijos tik galiniais varomais ratais).
Galinio diferencialo blokavimas galėtų įvykti ir greičiau, bet daugiau prikibti nėra prie ko – iš 2 tonas sveriančio automobilio negali tikėtis didelio sportiškumo, nebent tai yra „Porsche Panamera“ arba „Nissan GT-R“.
Stichija – kelionės
„KIA Stinger“ yra sukurtas tam, kad būtų patogus keliauti – tai užšifruota ir automobilio segmento „Gran Turismo“ pavadinime. Keturi žmonės čia telpa itin lengvai, o bagažinė – optimali tokio skaičiaus keleivių bagažui. Varikliai – tik tokie, kur nuspaudęs akceleratorių pajauti spaudimą į sėdynę, o pavarų dėžės – tik 8 laipsnių automatinės.
Atskiro pagyrimo vertos sėdynės. Nors gale, kaip ir visuose panašią kėbulo formą turinčiuose automobiliuose, aukštesniems žmonėms tenka arba sėdėti pasislinkus į šoną, arba susitaikyti su į stogą besiremiančia galva, priekinių sėdynių patogumas yra fantastiškas. Reguliavimo padėčių – keliolika, o viena svarbiausių – pripučiami šonai ties šonkauliais, leidžiantys įsitaisyti patogiai tarsi sportinėje sėdynėje, tik su patogiai atlenktu atlošu.
Be to, vairuotojo vieta čia įrengta itin žemai – vos 180 mm nuo žemės. Kaip tikrame „Gran Turismo“.
Kelionių stichija jaučiama ir variklių pasirinkime – didelė galia ir pavarų perdavimo laipsniai leidžia dideliu greičiu važiuoti komfortiškai, o ilga ratų bazė puikiai sugeria visus kelio nelygumus.
Rinkodara
Loginių priežasčių, kodėl KIA ryžosi sukurti tokį modelį, kainuojantį ketvirtadaliu daugiau nei brangiausias ligšiolinis KIA, yra ne viena. Ir visos jos susijusios ne su tiesioginiais pardavimais, o su rinkodara.
Ką daro šampūno už 2 eurus gamintojas, norėdamas padidinti pardavimus? Investuoja į reklamą arba sukuria šampūną už 5 eurus, kuris parduodamas kartu su kitomis brangesnėmis plaukų priežiūros priemonėmis.
Iš esmės tą patį padarė KIA. Korėjiečiai sukūrė „Stinger“, kurį patys lygina su „BMW 4 Gran Turismo“. Jie nesitiki, kad „Stinger“ taps populiariausiu KIA modeliu. Greičiau priešingai, jo bus perkama mažiausiai, bet toks į „Premium“ taikantis automobilis veiks kaip skatinamoji priemonė kitų, pigesnių modelių pardavimams.
„Premium“ bruožų „Stinger“ turi ne vieną. Pradedant kėbulo tipu, kurį iki šiol labiausiai mėgdavo „Premium“ gamintojai, baigiant puikia odinių apmušalų kokybe ar „Harman Kardon“ garso įranga. Tad nereikėtų stebėtis, jog šis žingsnis padidins vieno sparčiausiai augančių automobilių gamintojų pardavimus iki dar aukštesnio lygio.