Laukti lapkričio 10-osios nepataria
Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad sezonui tinkamos padangos yra kritiškai svarbios. Anot draudimo eksperto, nuo padangų būklės ir savybių priklauso automobilio stabilumas, stabdymo kelio ilgis, o kartu – ir galimybės išvengti skaudžių eismo įvykių.
„Padangos turėtų užtikrinti gerą sukibimą su kelio danga ir padėti išlaikyti automobilio stabilumą net ir slidžiame kelyje. Nors apie plikledžius ir kitas gamtos išdaigas dar nesinori galvoti, tačiau, kaip ir kasmet, jų neišvengsime. Dėl to svarbu orų permainoms, kurios gali ištikti labai staiga, pasiruošti laiku“, – sako R.Pocius.
Anot jo, ruošiantis keisti padangas nereikėtų laukti lapkričio 10 d., nuo kurios, pagal Kelių eismo taisykles (KET) automobilių su vasarinėmis padangomis eksploatuoti nebegalima. R.Pocius ragina vairuotojus įvertinti realias oro sąlygas ir apie padangų keitimą pradėti galvoti termometrų stulpeliui nukritus žemiau 7 laipsnių. Laikoma, kad oro temperatūrai pasiekus šią ribą, važinėti žieminėmis padangomis jau saugiau nei vasarinėmis.
„Kai kurie vairuotojai kasmet laukia paskutinės minutės ir padangas pasikeičia tik artėjant numatytam terminui, nors iki lapkričio 10 d. dažniausiai jau sulaukia ir plikledžių ar sniego. Padangų keitimas neturėtų būti suvokiamas kaip paprasčiausias formalumas, kurį numato KET – tai viena svarbiausių priemonių siekiant kelyje užtikrinti didesnį saugumą“, – sako R.Pocius.
Svarbu atkreipti dėmesį į reikalavimus
Draudikų atstovas taip pat pažymi, kad nebūtina kiekvienais metais automobiliui parūpinti naujų žieminių padangų, tačiau labai svarbu, kad jos būtų geros būklės ir su reikiamo gylio protektoriumi. Pagal KET reikalavimus, jo gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm.
„Taupydami vairuotojai įsigudrina naudoti ne tik tas pačias, daugybę metų montuojamas ir stipriai nusidėvėjusias padangas, bet ir, pavyzdžiui, iš skirtingų padangų sukomplektuotus jų rinkinius. Reikia nepamiršti, kad ant vienos ašies montuoti skirtingas padangas yra nesaugu ir tai draudžia KET.
Padangos abejose ašies pusėse turėtų būti vienodo modelio, o jų protektoriaus gylis neturėtų skirtis daugiau nei 5 mm. Vieną padangų rinkinį paprastai saugu naudoti 3–5 sezonus, tačiau tai labai priklauso nuo padangų kokybės, jų laikymo sąlygų ir, žinoma, nuo to, kiek ir kur važinėjama“, – pažymi R.Pocius.
Netinkamos padangos gali kainuoti draudimo išmoką
Eksperto teigimu, pagrindinis motyvas laiku pasikeisti padangas turėtų būti siekis kelyje jaustis saugiai, tačiau tai taip pat gali leisti išvengti papildomų išlaidų. Už važiavimą automobiliu su reikalavimų neatitinkančiomis padangomis KET numato 30–40 eurų baudą. Be to, padarius tokį nusižengimą, teks iš naujo pereiti automobilio techninę apžiūrą, nes jos galiojimas yra automatiškai panaikinamas.
„Galiausiai, važiavimas automobiliu su netinkamomis padangomis yra laikomas ir draudimo sąlygų pažeidimu. Dėl to su tokiu automobiliu sukėlus eismo įvykį, gali negalioti kasko. Pagal privalomąjį draudimą avarijoje nukentėjusiam vairuotojui nuostoliai, be abejo, yra atlyginami, tačiau draudimo bendrovė žalą gali išieškoti iš su netinkamomis padangomis važinėjusio avarijos kaltininko“, – atkreipia dėmesį R.Pocius.
Kelių policijos duomenimis, pernai šalyje iš viso fiksuota 870 pažeidimų, kuomet asmenys vairavo transporto priemones su reikalavimų neatitinkančiomis padangomis.