„Autoservisas sugadino automobilį, neišdavė jokių kvitų, automobilio negrąžina ir grasina susidorojimu. Yra garso įrašai, pretenzijos, į kurias neatsako“, – taip savo istoriją trumpai pristatė į 15min besikreipęs Ž.Užkuraitis.
O toji istorija prasidėjo šių metų sausio pabaigoje, kai sugedo 2003 metais pagamintas Žilvino „Renault Espace“. Remontuoti jis jį nuvežė į Kėdainiuose veikiantį autoservisą „DM autocentras“. Sausio 22 d. meistras pakeitė trapecinį variklio dirželį ir guolius. Nors, pasak Ž.Užkuraičio, kartu turėjo pakeisti ir vandens pompą bei įtempėją.
Kodėl jie man vis nurodinėdavo automobilių dalis susirasti pačiam? Gal aš įsidarbinau jų autoservise, kad dalį jų darbų atlikdavau?, – ironizavo pašnekovas.
„Meistras paminėjo, kad gal reikia keisti diržo įtempėją, bet padarė išvadą, kad laikys. Neva tai taupo mano pinigus. Sumokėjau tądien 240 eurų už remontą. Tiesa, paprašius nedavė jokio atliktų darbų, naudotų detalių, kokio gamintojo jos ir kokios jų kainos, sąrašo. Paprašius faktūros ar kvito, pasakė, kad apskaita vedama ir viskas pas juos registruojama“, – teigė Žilvinas.
Remontavo ir antrą, ir trečią kartą
Prabėgus savaitei, važiuojant užstrigo „Renault“ įtempėjas, sudilo meistro pakeistas trapecinis dirželis. Ž.Užkuraičio automobilis vėl atsidūrė „DM autocentre“.
„Pasakė, kad sudegė generatorius ir jį reikia restauruoti. Kad tai atsieis 90 eurų. Paprašius restauratorių kontakto, jo nesuteikė. Sumokėjau 260 eurų. Kvito vėl negavau. Tačiau, vos tik išvykus iš serviso, užvirė aušinimo skystis. Pradėjo šviesti stop ženklas, rodė maksimalią temperatūrą. Meistras vėliau pasiaiškino, kad pamiršo pripilti pakankamai aušinimo skysčio. Nupirkau jo serviso parduotuvėje, tačiau paaiškėjo, kad sugedo vandens pompa ir termostatas. Dėl to prakiuro antifrizo plėtimosi indelis – skystis bėgo per jį. Vėl negavau jokios pažymos apie atliktą remontą.
Vasario 27 d. meistrai konstatavo, kad dėl perkaitimo, nepripylus tinkamo kiekio aušinimo skysčio, trūko tarpinė, tad reikės šlifuoti variklio galvą“, – tolimesnes bėdas vardijo Ž.Užkuraitis.
Kovo 5 d. jam paskambino „DM autocentro“ meistras ir informavo, kad važiavo su „Renault“, kai automobilis staiga ėmė dūminti. Vėliau paaiškėjo, kad nulūžo turbinos ašelė. Meistras tikino, kad su variklio perkaitimu tai nesusiję, nors, pasak Ž.Užkuraičio, perkaitinti tepalai praranda tepimo savybes ir nebetepa turbinos bei variklio. Nuėmus variklio galvą, matėsi išdilusios velenėlių vietos.
„Kovo 6 d. man liepė susirasti kitą turbiną ir plėtimosi bakelį. Turbiną Panevėžyje įsigijau už 60 eurų, bakelį – už 20 eurų. Tačiau kovo 12 d. autoserviso vadovas Dainius Mozeris informavo, kad reikės naujos variklio galvos ir tepalo siurblio. O štai meistras prabilo, kad reikia keisti visą variklį – jis nepataisomas. Keisčiausia, kad variklį išardė tas pats meistras, kuris, nepakeitęs įtempėjo, sugadino dirželį ir generatorių, ir kuris nepripylė pakankamai aušinimo skysčio. Ir kodėl jie man vis nurodinėdavo automobilių dalis susirasti pačiam? Gal aš įsidarbinau jų autoservise, kad dalį jų darbų atlikdavau?“, – ironizavo pašnekovas.
Pareikalavo išpirkti
Tačiau Žilvinui verkiant reikėjo automobilio – mama, kuriai atlikta operacija, gyvena už 25 km, devyniasdešimtmetė teta – už 30 km. Abiems joms reikia priežiūros. Dėl to jis sutiko surasti variklio galvą. Nupirko ją už 170 eurų Panevėžyje. Panevėžio meistrai taip pat tikino, kad reiktų keisti visą variklį, nes, tikėtina, bus sudilęs ir alkūninis velenas ir indėklai, tačiau D.Mozeris jį įtikino: reikia pirkti tik galvą, nes veleną meistrai nušlifuos, o indėklus pakeis. Tuomet Žilvinas teigia galutinai supratęs, kad jį durnina. Kovo 14 d. „DM autocentro“ meistras reziumavo: juda švaistikliai – variklis nebepataisomas.
„Įdomu, ar iš viso jie tą generatorių restauravo, nes jokių kvitų taip ir negavau. Atėjęs meistras tik supasakojo parduotuvės darbuotojui, kokias detales keitė. Tas surašė ant lapelio ranka. Be jokių pavadinimų ir kainų.
Kadangi problema niekaip nebuvo išspręsta, o remontai ir sugedusios detalės nesibaigė, pasiūliau kompromisą: sumokėti visas mano patirtas išlaidas – 798 eurus, ir išsipirkti „Renault“ už 2 tūkst. eurų.
Dėl viso šito jaučiuosi nuskriaustas finansiškai. Autoservisas sugadino mano automobilį, sugaišino keletą mėnesių mano laiko ir dar vengia atsiskaityti už tai. Kadangi problema niekaip nebuvo išspręsta, o remontai ir sugedusios detalės nesibaigė, pasiūliau kompromisą: sumokėti visas mano patirtas išlaidas – 798 eurus, ir išsipirkti „Renault“ už 2 tūkst. eurų. Aš jo iki šiol neatsiėmiau. Kam? Variklis sumaitotas. „Renault“ nevažiuojantis. Žodžiu, privirė košės ir nenori srėbti“, – teigė kovo 14 d. oficialią pretenziją autoservisui surašęs Ž.Užkuraitis.
Kreipėsi į policiją
Apie neišduotus kvitus vyras pranešė Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI), o balandžio 3 d. kreipėsi ir į policiją.
„Policiją domina tik kvitų neišdavimo bei grasinimo man faktas. O dėl kompensacijos už sugadintą automobilį turiu kreiptis į teismą civiline tvarka. Jau ruošiu dokumentus. Prisimenu, kaip 2014 m. ėjome sekmadienį pro tą servisą. Darbuotojai žvelgė į mus su pašaipėle. Manau, ir dabar jie nori pamokyti krišnaitą. Esu brahmanas – Krišnos sąmonės dvasininkas. Gyvenu iš švietėjiškos-pamokslavimo veiklos“, – spėjo Kėdainių rajone gyvenantis Žilvinas.
Konfliktui įsisiūbavus, jis už 400 eurų įsigijo kitą automobilį, tačiau ir šio variklį netrukus užkalė – pridavė į metalo laužo supirktuvę. Kai reikia, automobilį pasiskolina iš bičiulio.
„Nuostoliai išaugo. Šiandien jau reikalauju atlyginti 4 000 – 4 500 eurų“, – pabrėžė Žilvinas.
15min jis pateikė ir garso įrašus, kuriuose – pokalbiai su „DM autocentro“ vadovu bei meistru. Iš pradžių vyrai kalbėdavo pagarbiai, įmonės atstovai vis ramino, tikino, automobilį sutvarkysią. Tačiau galiausiai aistros įsisiūbavo.
Kovo 14 d. įraše D.Mozeris supykęs ištaria: „Viskas, laisvas, viskas, neturiu čia ką kalbėt, viskas. Kviečiam ekspertus, tegu tiria, kas nuo ko sugedo. Jau jums nekelia kiti servisai. Pamatę tą mašiną meistrai sako, kaip tu jį įsileidai čia. Sako, tą durnių, bl**. Sako, taigi jis visą laiką triukšmą kelia per visus servisus. Aš surinksiu liudininkus tau, pamatysi, supranti. Šitą dabok, šitą dabok (rodo ranka į savo galvą – Žilvino past.), dabok šitą“.
Pateikė savo įvykių versiją
15min susisiekė su „DM autocentro“ vadovu Dainiumi Mozeriu. Šis papasakojo savo įvykių versiją.
„Žmogus atvarė mašiną remontuoti. Pakeitėme generatoriaus diržo škyvą. Po kiek laiko jam sugedo generatorius. Užsikirto. Grįžo jis vėl pas mus. Suremontavome kitoje įmonėje generatorių. Po kažkiek laiko jam pradėjo ta mašina dūminti. Atitempė ją pas mus ir pasakė: „Dėl jūsų kaltės sugadinau mašiną, išleidau krūvą pinigų“. Aš pradėjau aiškintis tą situaciją, o žmogus nubėgo į mokesčių inspekciją, policijai surašė protokolą.
Paaiškinau, kad nėra dėl ko pyktis: jei automobilis dėl mūsų kaltės sugedęs, suremontuosime iš savo lėšų. Nė vieno kliento nesame išstūmę. Komentarus apie mūsų įmonę galite paskaityti. Sutarėme su juo, kad išardome automobilį ir pažiūrime, kas yra negerai. Kai jį išardėme, paaiškėjo, kad dėl slėgio sugedo tepalo siurblys. Jis – giliai, prie jo net nebuvome priėję remontų metu. Nebuvo spaudimo, sugedo turbina. Automatiškai užkalė variklį. Jis suprato, kad tai – ne mūsų kaltė. Nuvažiavo, nupirko kitą turbiną, variklio galvutę. Paaiškinau, kad galvutė naudota, jei nori ją dėti, reikia šlifuoti. Jei ją įdėsiu netikrintą, neaišku, ar važiuos. Be garantijos negaliu atiduoti mašinos“, – istoriją dėstė D.Mozeris.
Paklaustas, ar autoservisų versle normalu, kad klientas pats turi rūpintis detalių nupirkimu ir atvežimu, „DM autocentro“ vadovas patikino, kad tai daro tie, kurie nori sutaupyti, kurių netenkina autoserviso pasiūlytos dalių kainos.
„Kai paaiškinau, kad variklio galvutę reikia tikrinti, tas žmogus supyko ir pasakė: „Perki tu tą mašiną už 2 tūkst. eurų, nes kitu atveju bus žiniasklaida, mokesčiai“. Vakar, beje, apsilankė pas mus darbo inspekcija. Patikrino darbuotojus ir išvažiavo. Policija irgi buvo“, – teigė D.Mozeris.
Savo kaltės neįžvelgia
Paprašytas įsijausti į kliento poziciją, kuris, susidūręs su eile vienas po kito vykusių gedimų, automobilio iš serviso neatgauna keletą mėnesių, D.Mozeris pabrėžė, kad remontuotas „Renault“ – pakankamai senas. Pasak jo, kaip Ž.Užkuraitis jį prižiūrėjo, tokį ir turi.
„Ar matau, kad mano meistrai kažką blogai padarė? Ne. Teismas skirs ekspertizę varikliui ir paaiškės. Visiškai atskiri dalykai, ką tvarkė ir kas sugedo. Jis sako, kad trūko skysčio. Jei taip būtų buvę, automobilis būtų signalizavęs, jis nebūtų galėjęs važiuoti. Nedegė jam jokios lemputės. Puikiai tą jis žino, nes prasivažinėjo kelias savaites“, – įsitikinęs kalbėjo D.Mozeris.
Pasiteiravus, ar mato kokią išeitį iš šios situacijos, autoserviso vadovas atsakė, kad ne.
„Aš draugiškai jam sakiau, kad sutvarkom tą mašiną ir važiuojam. Bet kai pareiškė, kad turiu pirkti ją... Atsiprašau, kodėl? Žinote tuomet, kiek man čia privarys tų mašinų pirkti žmonės? Įsivaizduokit, dabar jūsų pareikalaučiau 100 eurų už pokalbį. Čia tas pats. Per dvylika metų darbo šioje srityje neturėjome daugiau tokio atvejo. Beje, jis jau ne pirmą servisą čia smaugia. Vieną Kėdainių rajone taip užspaudė, kad žmogus net baigė veiklą, – patikino „DM autocentro“ vadovas. – Mano advokatas surašys raštą, kad jam reikės mokėti už automobilio saugojimą – po 5 eurus už parą“.
Paklaustas, ar išties klientui neišdavė jokių remontus įrodančių kvitų, „DM autocentras“ vadovas paaiškino, kad teisybę atskleis VMI, patikrinusi kasos aparatų juostas. Pasak jo, ranka darbuotojo rašytas lapelis su detalėmis, kurias reiks keisti, atsirado dar prieš remontą. Tiesiog klientas paklausė, kiek viskas kainuos, tai darbuotojas ir surašė.
„Ar jam grasinau? Ne. Tik kai pasiūlė pirkti tą jo mašiną, pasakiau: „Šaltas oras, reikia daboti galvą, nes peršalot ją“. Koks čia grasinimas, jei žmogus peršalęs galvą? Aš pats peršalęs, štai, sloguoju. Tai čia nieko tokio, nemanau, kad tai grasinimas. Kam man grasinti žmogui, kuris pats prašosi savo sveikatos ekspertizės?“, – retoriniu klausimu pokalbį užbaigė D.Mozeris.