Šios varžybos rengiamos kasmet – šįmet jos organizuojamos vidurio Anglijoje esančioje „Silverstone“ lenktynių trasoje. Jose dalyvauja studentai iš viso pasaulio universitetų.
Sportinį bolidą kūrė KTU magistrantas ir šeši bakalauro studijas baigiantys studentai. Kaip tikroje lenktynininkų komandoje kiekvienas jų turėjo savo sritį, už kurią buvo atsakingas. Tačiau pagrindiniu smuiku griežė jauniausias projekto dalyvis Povilas Gražulis.
Iš Alytaus rajono kilęs ir magistrantūroje mokslus kremtantis 22 metų P.Gražulis projekto detalėmis pasidalijo su 15min.lt skaitytojais.
– Kaip atsitiko, kad studentui patikėta tokia atsakomybė? – paklausėme Povilo.
– Užaugau mokytojos ir ūkininko šeimoje. Kadangi mama buvo pradinių klasių mokytoja, tai mokyklą pradėjau lankyti savaitė po to, kai sukako šešeri metai. Jau esu baigęs bakalauro studijas, mokausi toliau – magistrantūroje, taip pat dirbu laborantu universitete, tai ir lėmė, kad gavau koordinatoriaus vaidmenį. Visi kiti studentai prie formulės prisidėjo atlikdami savo baigiamuosius bakalauro darbus. „Studentiškos formulės“ projektų idėja ir yra ta, kad juos realizuoja tik studentai.
Būdamas šešerių, jau mokėjau vairuoti traktorių, o aštuonerių mokėjau ir su priekaba po kiemą sukinėtis.
– Tęsiate inžinerines studijas toliau, kodėl?
– Studijas pasirinkau kryptingai. Dar besimokydamas mokykloje, kai reikėjo rinktis modulius, nusprendžiau, kad rinksiuosi transporto priemonių inžineriją. Todėl, atėjus stojimo laikui, nesiblaškiau dėliodamas prioritetus, o rinkausi tik šią KTU programą. Šiuo metu dar nesu nusprendęs dėl savo ateities, vienas iš svarstomų variantų yra likti dirbti universitete.
– Tad technika domino nuo jaunų dienų?
– Technika traukia nuo vaikystės. Vienas išlikusių gilių prisiminimų – pagalba ūkine veikla užsiimančiam tėčiui užvedant traktorių. Tuo metu man buvo viso labo treji su puse metų. Pamenu, kaip tėtis pasodino prie vairo ir mokė: „čia paspausi, čia atleisi“. Nuo tada ir „pagavau kablį“. Būdamas šešerių, jau mokėjau vairuoti traktorių, o aštuonerių mokėjau ir su priekaba po kiemą sukinėtis.
– Ar be šios formulės buvo mėginimų ką nors konstruoti savarankiškai?
– Kadangi augau ūkyje, tai visi iki tol buvę darbai buvo susiję su žemės ūkio technika – priekabos, kėlimo mechanizmai. Tiek „Lamborgini“, tiek „Ferrari“ prasidėjo nuo traktorių, bet vieną dieną jų vadovai nusprendė, kad reikia pasigaminti superautomobilį, tą jie ir padarė.