„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kuo pavirsta elektromobilis, nuvažiavęs 200 tūkst. km

Daugelis mūsų vairuoja palyginti senus automobilius. Tikėtina, kad jūsų transporto priemonės odometras giriasi suskaičiavęs daugiau nei 200 tūkstančių kilometrų. Arba daug daugiau. Automobiliai su vidaus degimo varikliais gali nuvažiuoti ir daug daugiau, jei yra gerai prižiūrimi. O elektromobiliai?
Volkswagen ID.4 ir Tesla Model 3
Volkswagen ID.4 ir Tesla Model 3 / Gamintojo nuotr.

„Tesla“ turi raminančių žinių

Būsimus elektromobilių pirkėjus neramina faktas, kad baterijos sensta. Ir su tuo esame pažįstami visi – seni išmanieji telefonai ir kompiuteriai dažniau kviečia įkrovimo laidus. Elektromobiliai yra labai brangūs, todėl nesinori, kad jie greitai pasentų. Be to, nemažai žmonių dairosi į senesnius naudotus automobilius – negi senas elektromobilis yra bevertis dėl savo pagyvenusios baterijos?

„Tesla“ teigia, kad bijoti nėra ko. Nauji duomenys rodo, kad nuvažiavęs daugiau nei 322 tūkstančius kilometrų „Tesla“ elektromobilis vis tiek išsaugo apie 90 proc. savo originalios baterijos talpos. Ir tai yra labai geras rodiklis.

Be to, „Tesla“ pastebėjo, kad naujos baterijos sensta greičiau. Tai yra, nuvažiuodamas pirmus 160 tūkstančių kilometrų automobilis praras apie 6 proc. savo įveikiamo atstumo, o po dar tiek pat kilometrų – tik 4 proc.

„Tesla“ duomenys rodo, kad amerikiečiai automobilius dažniausiai nurašo po maždaug 322 tūkstančių kilometrų. Europiečiai nenuvažiuoja net tiek. Taigi, elektromobiliai savo techninėmis galimybėmis pranoksta pirkėjų lūkesčius, nes net ir po 322 tūkstančių kilometrų gali būti labai sėkmingai naudojami toliau. „Tesla“ teigia, kad „Model 3“ baterijos, kurios į šį tyrimą dar nebuvo įtrauktos, galės būti naudojamos ir nuvažiavus daugiau nei 800 tūkstančius kilometrų, o kita baterijų karta atlaikys dvigubai tiek.

Jau yra „Tesla“ automobilių, kurie nuvažiavo žymiai daugiau nei tiek. Žmonėms nelabai svarbu, kad jų elektromobilis prarado 10-15 proc. savo nuvažiuojamo atstumo. Prie to galima prisitaikyti, ypač jei perkamas naudotas automobilis.

Įdomu tai, kad „Tesla“ baterijos pagal šį rodiklį nėra vienodos – 90 kWh baterija sensta šiek tiek greičiau nei 85 kWh.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau