Kuo V8 variklis skiriasi nuo W8, kurį „Volkswagen“ gamino labai trumpai ir kuo čia dėtas „Škoda Superb“?

V8 variklis automobilių pramonėje vis dar yra sutinkamas pakankamai dažnai. Jis taip vadinamas dėl to, kad dvi jo cilindrų eilės sudaro V formos konfigūraciją. O ar esate girdėję apie W8 variklį? Toks tikrai buvo, bet „Volkswagen“ jį gamino vos 3 metus. 4 litrų W8 variklis išvystė 202 kW galią ir 370 Nm sukimo momentą.
Unikalus ženklelis Volkswagen gamoje ir automobilių pasaulyje apskritai – W8. (Gamintojo nuotrauka)
Unikalus ženklelis Volkswagen gamoje ir automobilių pasaulyje apskritai – W8. (Gamintojo nuotrauka)

Visų istorinių V8 variklių, kaip ir V6, V10, V12, net nepavyktų suskaičiuoti – jų būta iš tikrųjų daug. Pirmąjį V8 variklį 1904 metais pagamino prancūzų kompanija „Antoinette“. Šis inžinieriaus Léono Levavasseuro kūrinys pirmiausiai buvo montuojamas į katerius, vėliau – į lėktuvus. „Antoinette“ iš tikrųjų buvo įspūdingų inžinerinių pajėgumų ir inovatyvumo kompanija. Štai įdomus tai iliustruojantis faktas 1905-ųjų „Antoinette“ V8 variklio versija su visais priedais ir aušinimo skysčiu svėrė 86 kg ir išvystė 37 kW – šio variklio svorio ir galios santykis nebuvo pralenktas net 25 metus.

Pirmieji V8 varikliai automobiliuose pasirodė tais pačiais 1904 metais – „Renault“ ir „Buchet“ pirmieji ėmė montuoti V8 jėgaines į lenktyninius automobilius. 1905 metais „Rolls-Royce“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, perkėlusiu V8 variklį į gatvėms skirtą mašiną.

Tiesa, „Rolls-Royce“ tame 3,5 litrų V8 agregate rado daugiau problemų nei naudos, todėl vos po trijų automobilių grįžo prie sau įprastų šešių cilindrų eilėje. 1910 metais kita prancūzų kompanija De Dion-Bouton po truputį ėmė gaminti V8 variklius didesniais kiekiais, bet masinę gamybą V8 pasiekė tik 1914 metais – tai padarė amerikiečių „Cadillac“.

Visa kita – jau istorija. V8 variklius vienu ar kitu metu kūrė kone visi didžiausi automobilių gamintojai. Tačiau W8 gamino tik vienas.

Volkswagen W8 variklis – jokio kito tokios konfigūracijos variklio nebuvo nei prieš tai, nei po to. (Gamintojo nuotrauka)
Volkswagen W8 variklis – jokio kito tokios konfigūracijos variklio nebuvo nei prieš tai, nei po to. (Gamintojo nuotrauka)

„Volkswagen W8“

Kaip minėta, V cilindrų konfigūraciją lengva įsivaizduoti kaip dvi ties alkūniniu velenu sujungtas cilindrų eiles. Jei pažvelgtume į tokio variklio pjūvį, jis iš tikrųjų primintų V raidę. W konfigūracijos variklis turi jau keturias cilindrų eiles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų