Didžiausią dalį pirmininkavimo renginiams suteikiamų automobilių sudarys 3 ir 5 serijos modeliai su ekologiškais dyzeliniais 2 – 3 litrų darbinio tūrio varikliai. Visi jie bus apdrausti privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimu nuo bet kokios galimos rizikos su vasarinėmis padangomis, užregistruoti ir visiškai paruošti naudojimui.
Papuoš pirmininkavimo lipdukais
Kaip 15min.lt patikino BMW prekės ženklui atstovaujančios kompanijos „Krasta Auto Vilnius“ direktorė Rasa Klimavičiūtė, automobiliai techninėmis savybėmis nuo siūlomų salonuose nesiskirs. Praeiviai gatvėse juos atpažinti galės tik pagal pirmininkavimo logotipus, kurie papuoš visus URM suteiktus BMW automobilius.
Kaip mus informavo URM Informacijos ir viešųjų ryšių departamento specialistai, vairuotojų paslaugas pirmininkavimo susitikimams teiks transporto nuomos ir logistinių paslaugų viešojo pirkimo laimėtojas bendrovė „Olego transportas“. Tikslus vairuotojų skaičius neįvardinamas.
„Kiekvienam renginiui bus skiriama tiek vairuotojų, kiek bus naudojama transporto priemonių“, – tikina URM atstovai.
Gali būti ir užsieniečiai
Įdomu tai, kad teoriškai vairuotojais gali būti ir užsieniečiai. Jie tik turi atitikti pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus – mokėti lietuvių kalbą, turėti galiojančius vairuotojo pažymėjimus, leidžiančius vairuoti atitinkamos rūšies transporto priemones ir ne trumpesnę nei 5 metų aktyvaus vairavimo patirtį.
Atrinktiems vairuotojams taip pat numatyti užsienio reikalų ministerijos pirmininkavimo ES Tarybai departamento, Valstybinio ir diplomatinio protokolo departamento, Vadovybės apsaugos departamento ir Policijos departamento atstovų instruktažai.
„Vairuotojas turi būti susipažinęs su susitikimo ir valstybės, kurios atstovus vežios, bendrąja informacija. Taip pat turi mokėti lietuvių kalbą. Anglų kalbos mokėjimas yra privalumas“, – komentuoja URM darbuotojai.
Į bendrus renginius – autobusais
BMW automobilių logistika rūpinsis bendrovė „Olego transportas“. Ši įmonė bus atsakinga už transporto priemonių saugojimą, o jį koordinuos kartu su Pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai departamento transporto komanda.
Kitas aktualus klausimas – maršrutų planavimas. Anot URM informacijos ir viešųjų ryšių departamento specialistų, bus atsižvelgiama į laiką, per kurį delegacija turi nuvykti į susitikimo vietą, oro uostą ar viešbutį, taip pat kelių eismo intensyvumą piko metu.
„Siekiame, kad miesto gatvėse nesusidarytų spūstys, todėl į bendrus renginius – plenarinius posėdžius, vakarienes, kultūrinę programą – delegacijos bus vežamos užsakytais autobusais“, – komentavo URM atstovai.
Užnugaris nenumatytiems atvejams
Minėti autobusai, tai jau ne URM, o Seimo kanceliarijos transporto skyriaus rūpestis. Jie kartu su vairuotojais bus nuomojami iš kompanijos „West Express“. Kaip pasakojo autoūkio vadovas Česlovas Selemonas, kanceliarijos automobiliai tai pat bus naudojami, tačiau ne pagrindinio srauto keleiviams vežti.
„Papildomo darbo, be abejo, bus. Reikės dalyvauti nenumatytuose renginiuose, kurių tikrai pasitaikys. Visi vairuotojai, kiek mes jų turime, neeina atostogauti, visi dirbsim išsijuosę“, – tikino transporto skyriaus vadovas.
Atostogauti Seimo kanceliarijos transporto skyriuje dirbantys vairuotojai turės galimybę rugpjūtį, kai nebus organizuojami didelio mąsto renginiai.