Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kuo ypatingas R.Karbauskio išgarsintas visureigis „Cadillac Escalade“?

Paaiškėjus, kad „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis važinėja pernai įsigytu amerikietišku visureigiu „Cadillac Escalade D3“, kurio vertės nedeklaravo, vangus visuomenės susidomėjimas šio JAV gamintojo modeliais padidėjo. Turint omeny, kad amerikiečiai jau seniai nebėra automobilių pramonės inovatoriai ir didelių stebuklų nesukuria, toks R.Karbauskio pasirinkimas iškelia klausimą: kuo ypatingas „Escalade“?
Cadillac Escalade
Cadillac Escalade

R.Karbauskio pasirinktas didelis amerikietiškas visureigis pažymėtas D3 simboliu. Tai reiškia, kad jis – patobulintas, arba, kaip sako vairuotojai, „tiuninguotas“. Jam gali būti pridėta ne tik papildomų apdailos detalių, bet ir padidinta variklio galia. Paprastai tokius automobilius renkasi žmonės, besižavintys viskuo, kas amerikietiška. Taip pat – kai kurie repo kultūros gerbėjai. Arba tie pirkėjai, kurie tiesiog nori labai didelio visureigio ir nelabai suka galvą dėl degalų sąnaudų. Juk šio modelio bagažinė, sulanksčius galines sėdynes, padidėja iki 3 400 litrų! Palyginimui – „Audi Q7“, sulanksčius antrą sėdynių eilę, talpina 2 035 litrų.

2012 metų birželį R.Karbauskis žurnalui „Veidas“ yra sakęs: „Man svarbiausia saugumas, todėl vairuoju didelį amerikietišką visureigį „Cadillac“, prieš tai vairavau „Nissan patrol“. Politikas taip pat yra sakęs žiniasklaidai, kad amerikietiški visureigiai yra puikūs ir gerokai pigesni už europietiškus.

„Escalade“ bazinis modelis, varomas 6,2 l V8 formos 426 AG variklio iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,7 sek., o degalų suvartojimas, kaip nurodo gamintojas, svyruoja nuo 10,3 iki 18 l/100 km.

„Scanpix“ nuotr./Cadillac Escalade
„Scanpix“ nuotr./Cadillac Escalade

Ką galima įsigyti už 120–130 tūkst. eurų?

Už vidutinę 120 tūkst. eurų kainą (tiek kainuoja padoriai sukomplektuotas septynvietis visureigis „Cadillac Escalade“ Lietuvoje, tačiau be patobulinimų) galima rinktis ir keletą alternatyvių, tiesa, kiek mažesnių išskirtinių SUV klasės automobilių. Pavyzdžiui, sportiškas, išskirtinis BMW X5 M, vartojantis 11 l/100 km, iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 4,2 sek., kainuoja 123 290 Eur. X6 M kaina prasideda nuo 125 790 Eur.

Didžiausias „Mercedes Benz“ GLS klasės septynvietis visureigis su ekonomiškiausiu „GLS 400 4Matic“ varikliu vartoja 8,9 l/100 km dyzelino.

Tokio moderniausių technologijų prifarširuoto galiūno kaina priklausomai nuo komplektacijos – 75 903–137 184 Eur.

„Mercedes-Benz“ nuotr./„Mercedes-Benz GLS“
„Mercedes-Benz“ nuotr./„Mercedes-Benz GLS“

Tuo tarpu „Porsche“ bestselerį „Cayenne“, jei rinksitės pagerintą keturių ratų pavara ir 3,6 l varikliu varomą GTS modifikaciją, galima įsigyti už 126 857 Eur (8,1–14,7 l/100 km), o ekologiškesnį 3 l hibridą – už 104 810 Eur (3,4 l/100 km mišriu režimu).

Lietuvių mėgstamas didelis visureigis „Audi Q7“ į šią kainų kategoriją nepatenka – bazinių modelių kainos prasideda nuo 61 000 Eur. Brangiausio – e-tron 3.0TDI quattro tiptronic kaina – nuo 82 700 Eur.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./Naujo „Volvo“ salono atidarymas
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./Naujo „Volvo“ salono atidarymas

Kitas lietuvių aistros objektas – septynvietis „Volvo“ XC 90, varomas visų ratų pavara, kainuoja 61 500–71 000 Eur. Vertėtų nepamiršti ir Gretos Kildišienės išgarsinto „Land Rover“. Šio gamintojo didžiųjų visureigių „Range Rover“ kainos prasideda nuo 99 100 Eur. Tačiau galingiausios versijos su 5 l benzininiu varikliu kainos prasideda nuo 188 900, o baigiasi ties 201 600 Eur riba. Galingiausia versija su dyzeliniu 5 l varikliu kainuoja 144 000 Eur.

Newspress.co.uk nuotr. /Prailgintos bazės „Range Rover“
Newspress.co.uk nuotr. /Prailgintos bazės „Range Rover“

Prabangių visureigių era

Dideli visureigiai pasaulyje sulaukia vis didesnio dėmesio. Būtent tokio tipo automobiliai prabangos ieškančius vairuotojus verčia nusisukti nuo reprezentacinių sedanų. Net „Bentley“ – etaloninių sedanų bei prabangių kupė gamintojas savo gamą papildė visureigiu, o štai „Lamborghini“ jau po kelerių metų pristatys taip pat padidinto pravažumo automobilį.

Daugelis kritikų šį automobilį įvardija tobuliausiu Jungtinėse Valstijose pagamintu visureigiu, nors įvaizdis būtų geresnis, jeigu konkurentai iš „Chevrolet“ ar GMC neturėtų savo alternatyvų.

JAV automobilių gamintojai negali pasigirti tokiais prabangiais ar kokybiškais modeliais, kokiais didžiuojasi vokiečiai, švedai ar japonai. Skiriasi net JAV vairuotojų supratimas, kokio dydžio turėtų būti automobilis, ką jau kalbėti apie komponuojamus variklius ir prabangos lygį.

Kaip atrodo „Escalade“ tarp JAV gamintojų

Reprezentacinių visureigių segmente, kovai su etalonais iš Europos JAV deleguoja savo sunkiasvorį „Escalade“. Daugelis kritikų šį automobilį įvardija tobuliausiu Jungtinėse Valstijose pagamintu visureigiu, nors įvaizdis būtų geresnis, jeigu konkurentai iš „Chevrolet“ ar GMC neturėtų savo alternatyvų.

Portale Autoplius.lt parduodamas beveik naujas toks „Escalade“ už 107 tūkst. eurų.

Didelis, sunkus, dinamiškas

Daugiau nei 3 tonas sveriantį „Cadillac Escalade“ iš vietos judina 6,2 litro V8 jėgainė. Ji į visus varančiuosius ratus perduoda 425 AG ir 610 Nm. Automobilio dinaminės savybės padorios – iki 100 km/val. jis pagreitėja per 6,7 sekundės, tačiau norint išjudinti 3,3 tonos reikia neduoti ramybės varikliu. O tai reiškia, kad mieste jis suvartos apie 20 l/100 km degalų.

Nors ir „Cadillac Escalade“ turi gausią komforto įrangą, vargu ar tai nustebintų prabangaus europietiško visureigio savininką. Papildomos įrangos sąrašas ribotas, o archajiškas atmosferinis variklis be turbokompresorių yra tai, ką gamintojai vadina praeitimi.

Naujas toks visureigis kainuoja nuo 102,8 tūkst. eurų – maždaug 28 kartus daugiau nei vidutinis naudotas automobilis Lietuvoje. Už brangiausią versiją, portalo „Autoplius“ duomenimis, gali tekti sumokėti 121,5 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos