„Volvo S60“, automobilis, kuris pelnė visos tautos simpatijas ir tapo „Tautos automobiliu 2020“, o taip pat liko antras „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose, gavęs 45 taškus.
EGIDIJUS BABELIS, skyrė 7 taškus
Yra automobilių, kurie visiems giriasi dinaminėmis ypatybėmis. Yra, kurie skalambija apie važiavimo komfortą. Kiti pabrėžia technologijas ar stabilumą. O „Volvo“ tiesiog sėdi ir dirba. Ir be jokių ditirambų tiesiog viską padaro gerai.
Visiškas netikėtumas iš švedų. Ankstesniais atvejais jiems visada kažko pritrūkdavo, kad galėtų kaip lygūs su lygiais kovoti prieš vokiškosios trejybės gaminius. O dabar S60 pasiūlė tokį paketą, kad būtent jis, o ne vokiškas automobilis pateko į TOP7.
Šis modelis yra grynakraujis skandinavas, jis to neslepia ir netgi džiugina šiaurietišku subtilumu. Iš pirmo žvilgsnio jis neatrodo labai puošniai, tačiau yra tvarkingas. Interjeras minimalistinis, bet kokybiškos ir labai malonios medžiagos, iki smulkmenų išdirbtos detalės rodo jo solidumą.
Mūsų bandymams buvo pateiktas „R-design“ modelis su sportiškesne standžia važiuokle, milžiniškais 20 colių ratais, tačiau jis vis vien buvo komfortiškas.
Pakaba nekratė, o, sakyčiau, perteikė vairuotojui informaciją apie kelio dangą. Važiavo labai subtiliai. O kai norėjosi pasismaginti, vingiuotame kelyje į visas komandas reagavo idealiai. Pavaras aš mėgstu perjunginėti pats, ir nors čia lopetėlės už vairo netgi padengtos švelnia „Alcantara“, darbą palikau automatinei pavarų dėžei dėl dviejų priežasčių: pirmoji – nepakankamai gerai girdėjau variklį, kad pagal garsą galėčiau spręsti, kada keisti bėgį. Labai gera garso izoliacija. Kita – pavarų dėžė viską darė taip gerai, kad pats nebūčiau geriau padaręs.
Nauja „Volvo“ filosofija – tik 2 litrų keturių cilindrų varikliai didžiuosiuose modeliuose, kaip kad XC90 ar S90 atrodo nepakankamai pajėgūs vežti didelį svorį ir atrodo dirbantys viršvalandžius. Tuo tarpu gana kompaktiškam S60 šis 250 AG agregatas – pats tas. „Volvo“ – saugumo etalonas. Tačiau priešingai nei pas kitus gamintojus, čia nei viena iš milijono saugumo sistemų neįkyrėjo ir netrukdė mėgautis automobiliu nesant būtinybei. „Volvo S60“ viską daro skandinaviškai subtiliai, ramiai ir beprotiškai gerai.
Aš mėgstu sportiškus, gerai vairuojamus automobilius, bet kartais patinka ramybė. Mėgstu standžias važiuokles, leidžiančias justi kelio dangą, bet nemėgstu kratytis. Tai atrodo nesuderinami dalykai, ir tą gebančius automobilius aš skaičiuoju ant rankų pirštų. Šis prilipo kaip specialiai man siūtas kostiumas. Visų automobilinių savybių harmonija. Ir dar muzika skamba kaip filharmonijoje.
Jis mano lyderis. Tikras „premium“ klasės automobilis. Aišku, nepigus. Kita vertus, žmonės už beprasmius SUV moka ne ką mažesnius pinigus. Tad jam skiriu didžiausią balų skaičių.
LINAS BUTKUS, skyrė 2 taškus
Nuostabus švediškas automobilis gali būti drąsiai lyginamas su geriausiais vokiškais konkurentais. Tai – tas atvejis, kai norėtųsi duoti daugiau balų, bet jų tiesiog nepakanka, norint nepamiršti likusių septynetuko automobilių.
Puikus variklis, puiki pakaba, nepriekaištingas valdymas, erdvus ir patogus salonas. Ne paskutinėje vietoje ir elegantiškas automobilio stilius.
Trikdo nebent tai, kad dešimtmečius tobulais ergonominiais sprendimais garsėjęs svarbiausių sistemų valdymas perkeltas į jutiklinį skydelį. Kai kurie sprendimai pramogų ir informacinėje sistemoje džiugina, kai kurie verčia kraipyti galvą. Esama kitų nepaaiškinamų ergonominių smulkmenų, kokių senesniuose „Volvo“ su žiburiu nerastum.
Tačiau tai – smulkmenos.
MATAS BUZELIS, skyrė 2 taškus
Naujasis „Volvo S60“ – rimtas pareiškimas iš Švedijos. Labai teisingai suprojektuotas automobilis vienu metu gali nupiešti 4 plačias vairuotojo bei keleivių šypsenas. Tai vienas iš tų automobilių, kuris džiugina dėl visiškai nekomplikuotų sprendimų tiek automobilio išorėje, tiek viduje. Ir tai priminimas vairuotojams, kad darbą be priekaištų atlikti gali ne tik visureigiai, bet ir nykstanti sedanų rūšis.
RAMŪNAS FETINGIS, skyrė 3 taškus
Puikus skandinaviško „Ikėjinio“ dizaino pavyzdys – komfortiškas, patogus ir svarbiausia, kitoks, savitas, unikalus. Švedai pasinaudoję Kinijos milijardais sukūrė puikų automobilį beveik visais atžvilgiais.
RENALDAS GABARTAS, skyrė 4 taškus
Nors vokiečiai paprastai rauko nosį kai kas „Volvo“ pradeda lyginti su „premium“ segmento madų diktatoriais iš Miuncheno ar Štutgarto, visgi švediška alternatyva BMW, „Mercedes-Benz“ ar „Audi“ svarbiausiuose palyginamųjų testų rungtyse iš esmės niekuo nenusileidžia.
Naujasis vidutinės klasės sportiškas sedanas džiugina savita stilistika, visus lūkesčius pateisinančia ergonomika ir apdailos medžiagų kokybe, o kalbant apie aktyvios ir pasyvios saugos sistemas, varžovus akivaizdžiai lenkia.
Tiesa, dinaminių bandymų metu S60 judėjo kiek lėčiau nei deklaruoja gamintojas (8 sek. iki 100 km/val., vietoje žadėtų 6,5 sek), tačiau pakabos ir vairo mechanizmo darbas kiekvieną kelionę paverčia malonumu.
DAINIUS LEONAVIČIUS, skyrė 6 taškus
Prieš gerą dešimtmetį nebuvau didis „Volvo“ modelių gerbėjas, bet kiekvienas naujas modelis manyje sukelia lengvą perversmą. Šis S60 – dar vienas modelis priartinantis mane prie šios markės gerbėjų. Nors išvaizdos vertinimui įprastai skiriu ne itin didelį dėmesį, nes tai skonio reikalas, tačiau šiame modelyje mane žavi išorės ir vidaus darna, subtilumas, sugebėjimas išsaugoti tradicijas ir jas perteikti šiuolaikiškai.
Bendras komforto ir važiavimo savybių derinys mano manymu – kone idealus. Automobilis ir sportiškas, ir komfortiškas, ir puikiai valdomas.
Kodėl neskyriau tiek balų, kiek „Clio“. Vienintelis pasiteisinimas – kaina. Nors... jis tikrai galėtų būti Skandinavijos šalių ar net ... Vokietijos metų automobiliu.
ŽILVINAS PEKARSKAS, skyrė 3 taškus
Sėdėjimo komfortas ir solidumas. Gana senoviška multimedija, nors ji, beje, veikia liečiant su pirštinėm. Tai - komplimentas.
Mano galva, toks automobilis vyresniam, solidesniam žmogui. Nes nuspėjamas, o dėl to mažumėlę ir nuobodus.
Labai harmoninga priekinė panelė (navigacijos langas dera net su ventiliacijos angomis), bet iš dalies dėl to automobilis ir niekuo nestebina. Pakaba pasirodė labai informatyvi, bet per kieta sedanui. Lyginau jį su "Passat" R-line. VW akivaizdžiai lengvesnis. "Volvo S60", beje, erdve ir bagažine nusileidžia „Passat“. Todėl S60 - tikrai ne praktiškumo, o labiau skandinaviško solidumo ieškančiam vairuotojui.
DINA SERGIJENKO, skyrė 7 taškus
Dailus, skandinaviškas, saugus, išmanus, gerai valdomas, maloniai vairuojamas, neabejotinai į „premium“ segmentą žengiantis modelis. Vienintelis rimtesnis priekaištas kurį galima išsakyti, yra skurdokas interjeras gale palyginus su tuo, ką galima rasti priekinėje dalyje.
VALDAS VALIUKEVIČIUS, skyrė 8 taškus
Automobilis nusipelnė manosios nugalėtojų pakylos aukščiausio laiptelio. Viskas čia yra gerai – vaizdas, kokybė, važiavimo savybės, galbūt išskyrus platesnį variklių pasirinkimą.
Pastatę šalia jo BMW 3, nežinojome kurį rinktis. O pasirinkimą lėmė tik subjektyvūs įvaizdžio ar pakabos komforto faktoriai.
Tai reiškia kad „Volvo“ lygiavertiškai atsistojo šalia „premium“ geriausiųjų. Atiduodu aukščiausius balus įvertindamas visą pastarųjų metų „Volvo“ gamą.