Kur „Maserati“ rizikavo ir kurie eksperimentai pasiteisino?

Prieš daugiau nei šimtą metų sukurta „Maserati“ įmonė nuo pat pirmųjų dienų garsėjo kaip novatorė. Penki jos įkūrėjai, broliai Maserati, iš savo tėvo paveldėtą pomėgį technikai, kruopštumą ir pastovų naujovių ieškojimą pavertė svarbiomis vertybėmis pačių įkurtoje įmonėje. Toks požiūris leido sukurti net kelis automobilių segmentus, fiksuoti pasaulio rekordus ir didžiuotis aukštais pasiekimais automobilių sporte, rašoma pranešime.
Maserati Levante
Maserati Levante / Gamintojų nuotr.
Temos: 1 Maserati

„Automobilių pasaulyje turi nuolat bandyti naujoves ir pritaikyti modernius, novatoriškus sprendimus, nebijoti rizikos. „Maserati“ tuo pasižymi jau daugiau nei šimtą metų ir, matant ateities planus, tikrai nežada sustoti“, – teigia „Maserati“ perkės ženklo vadovas Lietuvoje Kęstutis Vaitkevičius.

Pradėjo tobulindami kitus automobilius

XX amžiaus pradžioje sukurti automobilių varikliai patikimumu toli gražu neprilygo šiuolaikiniams, o dažniausiai gesdavo jų elektrinės sistemos dalys. Maserati broliai dar prieš įkurdami bendrą įmonę rado vietų, kurias galima pagerinti ir vėliau tuos patobulinimus pritaikė savo kurtiems automobiliams.

Pavyzdžiui, 1907 m. („Maserati“ buvo įkurta 1914 m.) Carlo Maserati pakeitė savo „Bianchi“ automobilio elektros įtampą ir taip išsprendė problemą degimo kameroje. Degalai bei oras būdavo įpurškiami tiksliomis proporcijomis, tačiau iki Carlo patobulinimo šis mišinys ne visada būdavo uždegamas.

Gamintojų nuotr./Maserati
Gamintojų nuotr./Maserati

Alfieri Maserati rado kitą problemą, susijusią su uždegimo žvakėmis – įžiebti kibirkšties kartais neleisdavo prasta jų izoliacija. Brolis sukūrė visiškai naujo modelio, geriau nuo išorės poveikio apsaugotas žvakes.

Abu brolių išradimai gerokai padidino jų turimų automobilių patikimumą, tačiau iki masinės gamybos jis nepriėjo dar ne vienerius metus.

Pirmas rekordas atėjo greitai

„Maserati“ buvo įkurta ne pačiu ramiausiu geopolitiniu laikotarpiu – 1914 m. Į netrukus prasidėjusį Pirmąjį pasaulinį karą įsitraukė ir Italija, o į šios kariuomenę buvo pašaukti ir broliai, tad „Maserati“ kelerius metus buvo stagnacijoje. Karui pasibaigus, broliai savo aistros nepamiršo ir grįžo prie automobilių kūrimo.

Pirmaisiais dešimtmečiais „Maserati“ gamino išskirtinai sportinius, lenktynėse naudojamus automobilius ir juose pritaikė ne vieną tuomet nepopuliarią idėją. Pavyzdžiui, šio gamintojo automobiliuose ratlankiai turėjo būti maksimaliai lengvi, o pats kėbulas – kuo tvirtesnis ir sverti itin mažai. Būtent svoris turi didelę įtaką visoms automobilio valdymo savybėms: greitėjimui, stabdymui, posūkių įveikimui, tą Maserati suprato nuo pat pirmųjų bendro darbo metų.

Toks požiūris netrukus atnešė pirmąsias žymias pergales. O bene geriausiai žinoma buvo pasiekta 1929 m. rugsėjį – Baconinas Borzacchini Italijoje pasiekė naują „Class C“ pasaulio rekordą su 16 cilindrų „Maserati V4“. Dešimties kilometrų atkarpoje jis pasiekė 246 km/val. greitį – šis rekordas išsilaikė iki 1937 m.

1939 bei 1940 m. Wilburas Shaw su „Maserati 8 CTF“ laimėjo prestižines „Indianapolis 500“ lenktynes, abu kartus važiuodamas vidutiniu daugiau nei 183 km/val. greičiu.

Pokario laikotarpiu „Maserati“ automobilių sporte buvo matomas dar geriau – puikios konstrukcijos automobiliai vien pirmajame „Formulės 1“ dešimtmetyje dukart tapo sezono greičiausiais, taip pat leido Juanui Manueliui Fangio iškovoti penktąjį F1 titulą. Pirmoje formulėje „Maserati“ išgarsėjo ir dėl kito, tuomet itin novatoriško žingsnio – būtent šio gamintojo automobilį vairavo pirmoji moteris F1 istorijoje, 1958 m. debiutavusi Maria Teresa de Filippis.

Pirmasis „GranTurismo“

Šiandien galingą variklį ir erdvų saloną turintys „GranTurismo“ automobiliai yra itin populiarūs, o jų istorija prasidėjo 1947 m. kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Tuomet „Maserati“ pristatė pirmąjį ne lenktynėms, o naudojimui kiekvieną dieną skirtą automobilį A6, kuris sporte pergales atnešusias savybes perkėlė į kasdienybę. Nors tai buvo tik koncepcinis modelis, didžiulis publikos dėmesys jo dizainui bei originalumui patvirtino gamintojo vadovybei, jog šį projektą verta paversti serijinės gamybos automobiliu.

Po keliolikos metų, 1963 m., „Maserati“ pasaulį nustebino dar kartą – Turino automobilių parodoje gamintojas savo stende iškilmingai pristatė „Quattroporte“. Tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje, atvėręs visiškai naują automobilių segmentą – prabangių sportiškų sedanų. Šiandien gaminama jau šeštoji šio modelio karta – tai vienas ilgiausiai visame pasaulyje be pertraukų gaminamų automobilių.

1993 m. nutiko tai, ko automobilių pasaulyje tikėtis buvo kone neįmanoma – du istoriniai konkurentai, „Ferrari“ ir „Maserati“, suvienijo jėgas bendrų automobilių kūrimui. Jie kone iškart tapo šedevrais, o pirmasis šios partnerystės vaisius – 1998 m. pasirodęs „Ferrari“ variklį turintis 3200 GT, kurio išvaizdą sukūrė vienas geriausių pasaulio dizainerių Giorgetto Giugiaro. Su šiuo modeliu „Maserati“ grįžo ir į JAV rinką.

Gamintojų nuotr./Maserati Levante
Gamintojų nuotr./Maserati Levante

Šiame tūkstantmetyje gamintojo drąsa neišgaravo. Po „GranTurismo“ ir sportiškų sedanų atėjo laikas naujam iššūkiui – visureigiui. 2016 m. rinkoje debiutavęs „Levante“ pribloškė savo konkurentus nuostabiu „Ferrari“ variklio garsu, išskirtine išvaizda ir itin kokybišku salonu.

Ateityje numatytas dar ne vienas iššūkis. „Maserati“ artimiausiems metams yra parengęs naujų modelių pristatymo planą, kuriame – itin greiti ir sportiški modeliai, varomi ne tik vidaus degimo, bet ir elektriniais varikliais. O tai – dar viena inovacija itin prabangių automobilių „luxury“ segmente.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis