Kur taisyti automobilį: autorizuotame servise ar „garaže“

Kol vairuojame naują automobilį, kuriam galioja gamintojo garantija, nekyla klausimų, kur keisti tepalus ar reguliuoti žibintus – renkamės įgaliotą atstovybę savame mieste. Tačiau, pasibaigus garantiniam laikotarpiui ar pasiekus ridos apribojimą, iškyla dilema: toliau lankytis gamintojo servise ar laimės ieškoti mažose remonto dirbtuvėse, vadinamuosiuose „garažuose“.
„Škoda“ salonas
„Škoda“ salonas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kodėl maistą perkame ne kioskuose, o prekybos centruose?

Ši dilema šiek tiek primena spartaus Lietuvos smulkiojo verslo vystymosi laikus. Ar pamenate, kur pirkdavome batus, drabužius ir netgi maisto produktus? XX a. pabaigoje itin populiarūs buvo kooperatyvų kioskai.

Tačiau, pamažu vystantis dideliems prekybos centrams ir Lietuvai tampant Europos dalimi, kioskai išnyko, apsipirkti važiuojame į didelius prekybos centrus. Kodėl? Nes didesnis prekių pasirinkimas, kokybiškesnis aptarnavimas, galima atsiskaityti ne tik grynaisiais, bet ir kreditine kortele, taikomos nuolaidos, patogus privažiavimas, parkavimas ir daugybė kitų privalumų.

Nors kavos puodelis ar bevielis internetas laukiant automobilio, tėra maloni smulkmena, tačiau gyvenimas juk ir susideda iš smulkmenų.

Ko gero, panaši logika ima įsigalioti ir taisant automobilius, o ne tik pieną bei skalbimo miltelius perkant. Nes vairuotojams svarbu paslaugą gauti greitai ir patogiai. Ir nors kavos puodelis ar bevielis internetas laukiant automobilio, tėra maloni smulkmena, tačiau gyvenimas juk ir susideda iš smulkmenų. Tarkime, juk malonu iš serviso atgauti švarų automobilį, be „meistro“ pirštų atspaudų ant vairo ar sėdynės.

Meistrai kaip gydytojai: pagal simptomus diagnozuoja ligas

Kas automobilio savininkui svarbiausia, atiduodant savo keturratį turtą meistrams? Turbūt sutiksite, kad darbų atlikimo greitis, patikimumas ir gera kaina. Pažvelkime į šiuos tris aspektus iš arčiau – jie tikrai labai tarpusavyje susiję. Štai pavyzdys.

Vilnietis Audrius, dyzeline „Škoda Octavia“ per penkerius metus nuvažiavęs beveik 100 tūkst. km (taigi garantija prieš metus pasibaigusi) pastebėjo, kad šiek tiek pakilo darbinė variklio temperatūra. Paskambino į „Škoda“ servisą Vilniuje. Meistras iškart diagnozavo gedimą: „Žinau, esant tokiai ridai gali tekti keisti aušinimo skysčio siurblį.“ Vėliau, atnaujinus programinę įrangą, kompiuteris diagnozavo, kad dar reikėtų pakeisti ir daviklį. Dabar variklis vėl veikia kaip laikrodis.

Audriui toks operatyvumas ir greita diagnostika patiko – nereikėjo sukti galvos ir pačiam meistrams siūlyti galimas versijas. O juk taip labai dažnai nutinka „garažiniuose“ servisuose, neturinčiuose modernios diagnostinės įrangos: vairuotojas turi padėti atrasti automobilio „ligą“.

Lemia ir žmogiškasis faktorius – autorizuotų servisų meistrai yra labiau specializuoti, jie geriau žino galimas konkrečių modelių bėdas ir išankstinius simptomus.

Lemia ir žmogiškasis faktorius – autorizuotų servisų meistrai yra labiau specializuoti, jie geriau žino galimas konkrečių modelių bėdas ir išankstinius simptomus. Tuo tarpu „garažo“ meistrai „taiso viską“. Tai reiškia, kad nėra taip gerai įsigilinę, kaip gamintojo apmokyti ir kursuose nuolat besitobulinantys autorizuoto serviso specialistai.

Kitas svarbus dalykas, kurį dažniau sutiksi autorizuotame servise nei mažame – originalių detalių gausa ir platus pasirinkimas. Tuo tarpu, remontuodamas automobilį garaže, kartais pats turi gilintis į specifikacijas ir vos ne pats tampi meistru. Tarkime, turi važiuoti ieškoti reikiamos detalės – nuo elektrinės relės iki tepalų filtro. Taip gaištamas brangus laikas ir nelieka to malonaus pojūčio, kad tavimi rūpinasi profesionalai.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Škoda“ salonas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Škoda“ salonas

Trečias dalykas – sisteminis požiūris į automobilį. Tarkime, taip susiklostė situacija, kad atėjo metas keisti kad ir minėtą vandens pompą. Iki variklio diržo keitimo – dar 10 tūkst. km. Tikėtina, kad autorizuotų dirbtuvių meistras, taupydamas jūsų laiką ir pinigus, pasiūlys visas detales pakeisti vienu kartu – kam tas dvigubas ardymas. Ir prisiminkime, ką mes kartais girdime nuvažiavę į garažą: „Ai, dabar neturime diržo, reikia ieškoti, kitą kartą pakeisime, kol kas važinėk be baimės, paskambink po mėnesio“. Arba „dabar variklio meistras atostogauja, tai užvažiuok po mėnesio“.

Garantija ar „garbės žodis“?

Kitas svarbus aspektas – ar „garažinis“ meistras visad jums pasiūlys kokybišką detalę ir jai suteiks garantiją. Be abejo, kai kurie, patys sąžiningiausi, laikysis garbės žodžio. Tačiau gali būti ir svaresnių argumentų už garbės žodį. Tai – kasos čekis, gautas firminiame servise, suteikiantis garantiją, kad pakeista detalė atitinka gamintojo standartus, o darbus atliko kvalifikuoti meistrai.

Apie kvalifikaciją. Turbūt girdėjote tikrų istorijų, o ne anekdotų, kad, išvažiavus iš „garažo“, bilda blogai prisukti ratai (nes vienas meistras pradėjo, o kitas baigė jo darbą) ar blogai uždarytas variklio dangtis staiga stoja piestu. Kas tokiu atveju atsako už pasekmes? Dažniausiai meistrai verčia bėdą vienas ant kito ir, geriausiu atveju jums pasiūlo nuolaidą kitiems, ateities darbams.

Tuo tarpu autorizuotame servise kiekvienas dirba savo darbą ir už jį atsako asmeniškai.

Kiek užtrunka pataisyti kondicionierių?

Dar stipresnis argumentas – istorija, vairuotojui Sauliui nutikusi su kondicionieriumi. Jis staiga nustojo veikti. Saulius nuvažiavo į internete besireklamuojantį kondicionierių servisą. Ten vyrai pripildė sistemą freonu, pabandė įjungti šaldymo sistemą, o ji vis tiek neveikia. Tuomet pasiūlė Sauliui ieškoti kito serviso, kuris turi dar ir elektriką. Ar galima tokį aptarnavimą vadinti kokybišku, o požiūrį į klientą – atsakingu?

Ar firminiame servise gali būti pigiau nei „garaže“

Dar vienas, taip pat labai svarbus aspektas – įkainiai. Į klausimą, ar autorizuotose dirbtuvėse gali būti pigiau, kai kuriais atvejais galima atsakyti teigiamai. Jau vien dėl to, kad „šykštus moka du kartus“. Taigi „garaže“, jei meistras atgrubnagis, už detalės keitimą mokėsite du kartus. Nes gali tekti važiuoti per kelis „garažus“ (kaip aukščiau pateiktame pavyzdyje), kol rasite, kas tinkamai atliktų darbą.

Firminiame servise už tą patį atliktą darbą mokėsite tik vieną kartą.

Firminiame servise už tą patį atliktą darbą mokėsite tik vieną kartą. Taigi jau dvigubai pigiau. Ir sutaupysite laiko. Be to, originalios detalės tarnauja ilgiau nei kiniškos ar pagamintos nežinia kur. Taigi sutaupote ir pinigų, ir jaučiatės saugesni. Mes juk visi galvojame apie savo šeimos saugumą. Tai ar verta jį aukoti bandant sutaupyti dešimtį eurų?

Kainų palyginimas: mitai ir tikrovė

O dabar, pažvelkime į oficialiai skelbiamus skaičius. Egzistuoja mitas, kad autorizuotame servise remontas kainuoja gerokai brangiau. Palyginkime realias kainas – jos skiriasi vos dešimčia eurų (prisiminkime, ką kalbėjome apie taupymą saugumo sąskaita). Ir dar kartą prisiminkime Sauliaus istoriją, kuris mažesniuose servisuose bandė gedimus susitaisyti „pigiau“, bet išėjo atvirkščiai, teko važiuoti net per kelis servisus? Ir Audriaus pasitenkinimą, kad autorizuotų dirbtuvių meistras gedimą tiksliai diagnozavo net telefonu.

Taigi automobilio savininkas gali rinktis tai, kas jam priimtiniau: sumokėti šiek tiek brangiau ar net tiek pat už tą patį darbą, bet sutaupyti laiko, ar tikėtis, kad sutaupyta dešimtinė nepakiš kojos ir negadins nervų.

Paskambinome į internete besireklamuojančius servisus (vadinkime juos „paprastais servisais“) ir palyginome jų įkainius su autorizuotų „Škoda“ dirbtuvių.

Automatinė transmisija, variklio alyva, stabdžiai ir kt.

DSG pavarų dėžės pjūvis
DSG pavarų dėžės pjūvis

Pradėkime nuo automatinės pavarų dėžės, kuri – ne mažiau svarbi nei automobilio variklis. Jos priežiūra labai svarbi – techninį aptarnavimą būtina atlikti laiku. O bandymas sutaupyti perkant antrarūšės detales ar tepalą gali baigtis brangiu remontu.

Pavyzdžiu pasirinkome populiarų modelį „Škoda Octavia“.

Automatinės 6 pavarų dėžės (DSG tipo) tepalo keitimas

Eiliniame servise kainuoja:
Darbas – 40 Eur.
Filtras – 20 Eur.
Tepalas – 6x14 Eur.

Taigi eiliniame servise kaina svyruoja nuo 140 iki 150 Eur (darbas, filtras ir tepalas).

„Škoda“ autorizuotas servisas, naudodamas tik gamintojo rekomenduojamas detales ir medžiagas, šį darbą atlieka už 159 Eur. Kava ir nemokamas internetas, patogus laukiamasis – visa tai į kainą įskaičiuota.

Variklio alyvos keitimas (1,4 l benzininė jėgainė)

Naudota alyva
Naudota alyva

Paprastame servise kainuoja:
Darbas: 15 Eur.
Pigesni tepalai – 30-40 Eur.
Aukščiausios kokybės tepalai – 50 Eur.
Filtras – apie 15 Eur.

Iš viso, jei perkate pigiausias medžiagas – nuo 60 Eur. Už aukštesnės kokybės tepalo keitimą mokėsite vidutiniškai 80 Eur. „Škoda“ servisas šiuos darbus atlieka pigiau – už 69 Eur.

Stabdžių skysčio keitimas

Paprasto serviso įkainiai:
Darbas – 20 Eur.
Stabdžių skystis – 5 Eur.

Iš viso – apie 25 Eur. „Škoda“ servisas tokius darbus atlieka už 29 Eur.

Priekinių stabdžių trinkelių keitimas

Paprasto serviso įkainiai:
Trinkelės (pigiausios) – 15-20 Eur.
Trinkelės (geresnės) – 30 Eur.
Darbas – 25-30 Eur.
Iš viso – 50-60 Eur. „Škoda“ servise – 69 Eur.

Priekinio rato guolio keitimas

Paprasto serviso įkainiai:
Guolis – 70 Eur.
Darbas – 30-40 Eur.

Paprastas servisas už tokį remontą prašo apie 110 Eur. „Škoda“ servisas – 169 Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų