Kurie automobiliai dega dažniau – benzininiai ar elektriniai?

Galbūt tai skamba keistai, bet saugumas yra viena iš priežasčių, kodėl kai kurie žmonės vengia elektromobilių. Po didesnių elektromobilių gaisrų žiniasklaidoje pasirodo žinutės, kurios tarsi sudaro įspūdį, kad trumpi jungimai žymiai dažniau sukelia elektrinių, o ne benzininių automobilių gaisrus. Bet ar tai tiesa?
Gaisras
Gaisras / 123RF.com nuotr.

Naujas tyrimas, išnagrinėjęs kelias viešai prieinamas JAV duomenų bazes, parodė, kad elektromobiliai dega žymiai rečiau nei benzininiai automobiliai. Skaičiai iš tikrųjų stulbinantys, tačiau tikriausiai keisčiausia tai, kad hibridiniai automobiliai dega dažniausiai.

100 tūkstančių parduotų hibridinių automobilių tenka 3474,5 gaisrai. Šis skaičius benzininiams automobiliams – 1452,9, elektriniams – 25,1. Pakartosime – 100 tūkstančių parduotų elektromobilių statistiškai tenka vos daugiau nei 25 gaisrai, o ne beveik pusantro tūkstančio, kaip yra benzininių automobilių atveju. 100 tūkstančių benzininių ir hibridinių automobilių gaisrų JAV tenka maždaug 25 elektromobilių gaisrai (aišku, elektromobilių skaičius yra žymiai mažesnis).

Transporto priemonių gaisrai 2020 metais JAV sudarė maždaug 15 proc. visų gaisrų, sukėlė 18 proc. visų su gaisrais susijusių mirčių. Elektromobilių gaisrai sudarė tik 0,02 proc. visų 2020-ųjų gaisrų.

Kodėl taip yra? Nes elektromobiliai yra labai saugūs. Žinoma, jie turi galingas elektros sistemas. Bet elektros instaliacija egzistuoja ir benzininiuose automobiliuose. Gaisrai įvyksta dėl trumpųjų jungimų, kuriuos gali sukelti daugybė skirtingų faktorių – nuo gamintojo pražiūrėtų defektų iki neteisingo remonto. Elektromobiliai nuo to tiesiog kenčia žymiai rečiau. Ir gamintojai juos dėl potencialios gaisro rizikos juos atšaukia rečiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis