„Stebuklų nebūna. Jeigu pirkėjas nori, kad rida neviršytų 200 000 kilometrų, pardavėjai taip ir pakoreguoja. Jeigu reikia, kad mašina blizgėtų, ji nublizginama. Nesvarbu, kad po pusmečio pasirodys rūdys.
Žmonės vis mažiau išmano automobilių techninę būklę, tačiau vis dar tiki, kad vakariečiai gerą automobilį pusvelčiui atiduoda arba tiesiog nemoka suremontuoti sudaužytos mašinos. Tiesa ta, kad vidutinė į Lietuvą atvežamų ir perparduodamų automobilių rida siekia 500 000 kilometrų, o ne 200 000, kaip tikimės“, – sakė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Geriau Lietuvoje eksploatuotas automobilis
V.Baršys teigia, kad ekonomiškai naudingas automobilio tarnavimo amžius sparčiai trumpėja, o naudoti senesnių negu 10 metų naudotų automobilių nebeapsimoka.
„Važiuoti nauju automobiliu kainuoja apie 200 eurų per mėnesį, 3 metų senumo – 150 eurų, 5 metų senumo – 120 eurų per mėnesį. 50 eurų skirtumas nėra didelis ir tikrai daugelis galėtų jį sumokėti už tą komfortą, saugumą, ekonomiškumą, kurį gauna.
Senesnio negu 10 metų automobilio remontas tampa labai brangus, o jeigu transporto priemonė atvežta iš Vakarų, jos istorija greičiausiai suklastota, pradeda lįsti bėdos. Todėl geriau pirkti apynaujį Lietuvoje įsigytą ir eksploatuotą automobilį – bus žinoma jo istorija, patikima techninė būklė“, – tikino V.Baršys.
Automobilių verslo atstovai pabrėžia, kad naudotų automobilių rinka priklauso nuo naujų automobilių rinkos. Kuo daugiau pirkėjų įsigyja naujus automobilius, tuo daugiau, praėjus 3–5 metams, jų atsiranda automobilių salonų naudoto transporto prekybos padaliniuose.
Galima pirkti lizingu
Dažniausiai autorizuoti automobilių pardavėjai siūlo tuose pačiuose salonuose pirktas ir servise prižiūrėtas mašinas, kurių savininkai nusprendė pakeisti transporto priemonę. Pardavėjai žino jų istoriją ir turi visus įrašus apie priežiūrą.
„Šiems naudotiems automobiliams galime suteikti garantiją, jie yra visiškai techniškai tvarkingi ir atitinka valstybinės techninės apžiūros reikalavimus.
Visas automobilio pardavimo ir pirkimo ar keitimo procesas trunka itin trumpai, kadangi galime sutvarkyti visus finansinius, draudimo ir kitus dokumentus vietoje – taip klientas taupo laiką“, – teigė bendrovės „Inchcape Motors“ Rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė.
Be to, įsigyjant apynaujus automobilius, bankai taiko tokias pat finansines paslaugas kaip ir įsigyjant naujus automobilius.
Vien SEB bankas pirmą šių metų ketvirtį suteikė lizingo paslaugą 310 automobilių pirkėjų. Tai penktadaliu daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Pernai per metus naudojantis SEB banko lizingu buvo įsigyti 1 079 automobiliai.
Pastebima, kad gerokai padaugėjo naudotų automobilių, kuriuos lizingu perka gyventojai. Jų dalis šiemet jau pralenkė įmonių įsigytų mašinų skaičių. Populiariausi modeliai – „Volkswagen Passat“, „Toyota Avensis“, „Nissan Qashqai“, „Škoda Octavia“.
„Tai, kad vidutinis automobilio amžius Lietuvoje yra 15 metų, nėra normalu. Tokios mašinos nesaugios ir neekologiškos. Siūlydami patrauklias lizingo sąlygas įsigyti apynaujus naudotus automobilius ne tik iš oficialių gamintojų atstovų, bet ir kitų pardavėjų, skatiname persėsti į automobilius, kurių amžius neviršija 5 metų“, – sakė SEB banko Lizingo departamento vadovas Saulius Mickus.
Paprastai lizingo laikotarpio pabaigoje automobilis turi būti ne senesnis kaip 10 metų. Perkant transporto priemonę iš žmogaus ar įmonės, kuriems tai nėra pagrindinė veikla, reikia pateikti apžiūros aktą, kurį bankui išdavė priimtinas servisas. Tokiame akte turi būti nurodyti mašinos trūkumai ir preliminarios jų šalinimo sąnaudos.
Patarimai įsigyjant naudotą automobilį
Įsitikinkite, ar automobilį saugu naudoti – ar nedeformuota kėbulo geometrija, ar yra saugos pagalvės
Automobilio rida įprastai yra vienas svarbiausių dalykų, lemiančių ir mašinos kainą. Ridos tikrumą galima patikrinti autorizuotame servise – jeigu automobilis prižiūrimas taip, kaip rekomenduoja gamintojas, įrašai apie ridą ir techninę priežiūrą bus duomenų bazėje
Trijų iš keturių automobilių, atvežtų iš užsienio, rida yra suklastota, netikėkite pateikiamais dokumentais ir išgalvotais pasakojimais
Patikimiau pirkti Lietuvoje įsigytą ir prižiūrėta automobilį negu atvežtą iš užsienio su suklastota istorija
Rinkdamiesi automobilį atidžiai skaičiuokite nuvertėjimo, remonto, degalų sąnaudų išlaidas
Įprastai didieji ir brangiausi variklio priežiūros darbai atliekami kas 150 000–200 000 kilometrų – atsižvelkite į tai.