„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kvailiausia ar protingiausia „Tesla Model 3“ versija? Parduodami vos 151 km įveikiantys „Model 3“

„Tesla Model 3“ yra vienas iš geriausių elektromobilių rinkoje – tikriausiai mažai kas su tuo ginčytųsi. „Standard Range Plus“ versija tarp įkrovimų leidžia nuvažiuoti apie 423 km, tačiau turintys gilesnes kišenes gali rinktis ir daugiau nei 500 km įveikiančias versijas. O kanadiečiai gali rinktis ir 151 km „Model 3“. Tik kodėl?
„Tesla Model 3“
„Tesla Model 3“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kai perkate naują automobilį, turite pasirinkti papildomą įrangą. Dažnai tai – matomi ir jaučiami patobulinimai, pakylėjantys automobilį virš bazinės versijos. Pavyzdžiui, odinis salonas, sportinė važiuoklė ar ypatinga kėbulo spalva. Tačiau dažnai tai – tik programiniai leidimai ir galbūt vienas-kitas mygtukas. Kadaise „Lotus“ prašydavo papildomų pinigų už elektra valdomus veidrodėlius, nors tam reikalingas mechanizmas buvo visose versijose – sumokėję papildomai gaudavo tik mygtuką. Dabar dažnai lygiai taip pat siūlomos ir šildomo sėdynės, autopiloto funkcijos ir kiti dalykai – jie dažnai yra visuose automobiliuose, tačiau gamintojas juos atrakina tik už papildomą kainą.

Kuo tai susiję su ta „Tesla Model 3“? Tas 150 km tarp įkrovimų nuvažiuojantis automobilis turi tą pačią bateriją kaip ir „Standard Range“. Tiesiog „Tesla“ siūlo užrakinti dalį tos baterijos potencialo. Ir taip tikisi paskatinti „Model 3“ pardavimus Kanadoje.

2019 metais Kanados vyriausybė paskelbė elektromobilių pardavimų skatinimo planą. Pagal jį pigesnių elektromobilių pirkėjai gali gauti net 5000 Kanados dolerių išmokas. Tuos pinigus galima gauti tik perkant pigesnius nei 45 tūkstančių dolerių vertės automobilius, kurių kaina su papildoma įranga neperžengia 55 tūkstančių. „Model 3“ yra pigiausias „Tesla“ automobilis, tačiau Kanadoje jis buvo per brangus – jo kaina prasideda nuo 46389 dolerių. Taigi, „Tesla“ užrakina didžiąją baterijos dalį bei autopilotą ir siūlo techniškai tokį patį automobilį už 44999 dolerius.

Kas pirks tuos automobilius? Na, daug gudrumo čia nereikia, kad suprastumėte žaidimo taisykles. Standartinė automobilio kaina staiga krenta žemiau numatytos 45 tūkstančių Kanados dolerių ribos. Pirkėjams lieka 10 tūkstančių dolerių iki viršutinės ribos (su papildoma įranga automobilis negali kainuoti daugiau nei 55 tūkstančius). Taigi, galima atgauti autopilotą ir, tikriausiai, prarastus kilometrus. Be to, įstatymai nenumato, kad automobilio negalima tobulinti vėliau – gavus vyriausybės 5000 galima juos panaudoti programiniams „Tesla“ atnaujinimams.

Kas nors tikrai pasakys, kad taip apgaudinėjama vyriausybė. Tačiau tai nėra tiesa. Taip, „Tesla“ akivaizdžiai tikisi, kad pirkėjai išleis daugiau – 151 km nuvažiuojantis „Model 3“ nėra vertas nei tų 45 tūkstančių dolerių. Tačiau tokia ypatingai pigi versija leidžia pasinaudoti parama. „Tesla“ uždirba, pirkėjai gauna paramą, Kanada – daugiau elektromobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“