Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kviečia į nemokamą automobilių technologijų konferenciją: ką joje sužinosite?

Lapkričio 15 dieną, trečiadienį, VILNIUS TECH universiteto Plytinės rūmuose antrąjį kartą vyks „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ (LŽA) organizuojama konferencija „Plug-in“, kurioje nuo ryto iki vakaro įvairių sričių ekspertai aptarinės įvairiausias ir karščiausias automobilių pasaulio temas bei supažindins su inovacijomis.
Lietuvos metų automobilis 2024 m.: pretendentai
Lietuvos metų automobilis 2024 m.: pretendentai / Vytauto Pilkausko nuotr.

Nuo autosporto iki „Euro 7“

Renginys 9 val. prasidės nuo advokato, Vilniaus universiteto Teisės fakulteto dėstytojo ir FIA sporto komisaro dr. Arno Paliukėno pranešimo apie automobilių sporto ateitį. Automobilių gamintojai suka elektrifikacijos link, tačiau varžybų organizatorių bandymai elektrifikuoti lenktyninius bolidus nebuvo itin sėkmingi: žiūrovai nori garso.

Tarptautinių FIA varžybų sporto komisaras papasakos, kokie sprendimai lems automobilių sporto ateitį.

Iškart po jo temą apie vidaus degimo variklių ateitį pratęs Biodegalų asociacijos viceprezidentas Jurgis Polujanskas. Jis papasakos apie iniciatyvas mažinti naftos naudojimą transporto sektoriuje ir apžvelgs žaliąsias degalų alternatyvas (elektra, biodegalai, biometanas, vandenilis). Pranešėjas pasidalins savo įžvalgomis apie vidaus degimo variklių ateitį Europos Sąjungoje po 2035 metų, o taip pat pabandys išsklaidyti paplitusius mitus apie žaliųjų degalų naudojimą automobiliuose.

Kiek po 10 valandos mikrofoną perims „Continental“ pardavimų vadovas Lietuvoje Paulius Macevičius, kuris gilinsis į padangų pokyčius. „Euro 7“ reikalavimai ir populiarėjantys didesniu svoriu pasižymintys elektromobiliai reikalauja iš padangų naujų savybių bei gamybos technologijų. Kaip jos keisis ir ką gaus, bei kiek turės mokėti vartotojas?

11 val. nuo tradicinių automobilių klausimų kalba pasisuks į moderniųjų technologijų pusę, konkrečiai – elektromobilius. „Renault Group“ elektromobilumo ekspertas Andrzej Gemra kalbės apie toli gražu ne apie pačius smagiausius įvykius, o elektromobilių avarijas ir jų padarinių šalinimą. Eksperto teigimu, ne visi tradiciniai gelbėjimo tarnybų metodai tinka naujos kartos transporto priemonėms, o nežinojimas, kaip teisingai elgtis su pažeistu elektromobiliu, gali sukelti net ir kitų pavojų. Jis paaiškins, kaip to išvengti.

11.35 val. tiesiogiai iš Vokietijos prisijungs „Continental“ Dirbtinio intelekto ir duomenų programos vadovė dr. Corina Apachite, kuri papasakos, ką dirbtinis intelektas veikia naujuose automobiliuose, bei kaip jis pakeis vairavimą ateityje.

Daugumai vairuotojų kyla klausimų dėl elektromobilių draudimo: kodėl vieniems jis kainuoja pigiau, o kitiems – brangiau. Tai 12:10 paaiškins „Balcia Insurance“ Transporto draudimo produkto vadovas Tomas Lizūnas. Kalbant apie elektromobilių draudimą, skiriasi ne tik kaina, atsiranda naujos rizikos bei galimybės, tenka keisti produktų pasiūlymus.

Elektra ir vandenilis

13.30 val. elektromobilius po varžtelį išnarstys VILNIUS TECH Automobilių inžinerijos katedros profesorius doc. dr. Vidas Žuraulis. Jis apžvelgs pasaulinį elektromobilių pardavimų didėjimą, krovimo infrastruktūros plėtrą, baterijų paklausą ir išteklius, išaiškins, kiek tikras yra elektromobilių tvarumasir pasidalins mintimis kaip išlaikyti tvarią elektrifikaciją.

Kokie yra būdai keliones elektromobiliu paversti dar tvaresnėmis, 14.05 val. papasakos didžiausio saulės modulių ir energijos kaupimo sistemų gamintojo Lietuvoje „Solitek“ produkto vystymo vadovė Indrė Tursienė. Ji aptars baterijų evoliuciją ir ateitį, tvarius baterijų variantus, baterijų svarbą žaliajai transformacijai, ateities technologijas ir iššūkius.
Dauguma vertindami elektromobilius žiūrime į jų maksimalų įkrovimo greitį, tačiau 14.40 val. ant scenos lipsiantis „Inbalance grid“ plėtros vadovas Rokas Moraza paaiškins, kodėl lėtas įkrovimas iš tiesų yra greitesnis, ir kodėl būtent lėtųjų stotelių infrastruktūra bus reikalinga elektromobilumo plėtrai ateityje.

15.30 val. grįšime prie vidaus degimo variklių. Ar jie gali suktis vartodami švarias, atsinaujinančias medžiagas? VILNIUS TECH automobilių inžinerijos katedroje prasidėjo eksperimentas, kurio metu mokslininkai su studentais bando vidaus degimo variklį priversti dirbti naudojant vandenilį. Apie projektą „Žaliojo vandenilio panaudojimas transporto sektoriuje“ papasakos universiteto automobilių inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas.

Dirbtinis intelektas ir pokyčiai

16.05 val. sulauksime trumpam į Lietuvą atvykusio „Toyota“ dizainerio Tomo Jankausko. Tiesa, šį sykį jis kalbės ne apie automobilių dizainą, o apie dirbtinį intelektą kuriant dizainą ir dirbant kitus darbus.

Didžiausiam pasaulio koncernui dirbantis lietuvis jau kuris laikas naudoja dirbtinio intelekto pagalbą, ir mano, kad jis ne tik neatims darbo vietų, bet ir sukurs naujų. Be to, pasidalins patirtimi, kaip dirbtinis intelektas geba gerokai pagreitinti tam tikrus procesus.

Konferenciją nuo 16.40 val. užbaigs asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ valdybos narys Paulius Sviklas, apžvelgsiantis, kaip keičiasi automobilių pramonė bei patys automobiliai per jau 28 metus vykstančio konkurso „Lietuvos metų automobilis“ prizmę.

„Plug-in 2023“ konferencija bus rengiama lapkričio 15 dieną VILNIUS TECH Plytinės rūmų, esančių Plytinės g. 25, 153-iojoje auditorijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos