Pagrindinės nuosmukio priežastys – dėl mikroschemų, laidų pynių ir kai kurių kitų detalių stygiaus ženkliai sumažėjusi daugumos automobilių modelių gamyba, smarkiai apribotos galimybės patenkinti buvusią reeksporto paklausą bei aukšta palyginamoji bazė.
Greitojo reeksporto mastai praeitą mėnesį buvo itin maži: vos 28 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 8 „Mercedes-Benz“ ir 5 „Porsche“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 7 bus išregistruoti artimiausiu metu.
Liepą asmeninių automobilių (M1) registravimas sumažėjo 34,2 proc. iki 2 148 vnt., tuo tarpu lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis smuko 30,1 proc. iki 158 vnt. Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo liepos 29 d., kuomet įregistruotas 191 automobilis, o prasčiausia buvo liepos 11 d., kuomet įregistruoti 32 automobiliai.
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje po ilgo laiko pirmavo
„Volkswagen“ markė (507 vnt.), antroje vietoje liko „Toyota“ (447), o trečiąją vietą užėmė „Škoda“ (147). Daugiausiai prestižinių automobilių pardavė BMW (87 vnt.).
Liepą tarp asmeninės paskirties (M1) modelių pirmavo „Toyota RAV4“
(150 vnt.), „Volkswagen Tiguan“ (147) ir „Volkswagen T-Roc“ (100). Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Renault Master“ (22 vnt.), „Toyota Proace“ ir „Iveco Daily“ (po 18).
Praeitą mėnesį įregistruota 160 tikrųjų elektromobilių (EV), tai yra 116,2 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Peugeot e-2008“ (35 vnt.).
2021 m. liepą buvo įregistruoti 74 elektromobiliai.
Liepą Lietuvos rinkoje debiutavo mažiausias „Alfa Romeo“ visureigis
„Tonale“ bei mažiausias „Maserati“ visureigis „Grecale“.
Nuo šių metų pradžios Lietuvoje iš viso įregistruoti 18 082 nauji lengvieji automobiliai, t.y. 25,2 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (24 183).