Pirmasis „Nissan Juke“ pasirodė 2010-aisiais ir iškart tapo labai populiariu apkalbų šaltiniu bei įkvėpimu naujų pravardžių kūrybai. Mažasis „Nissan“ krosoveris buvo vadinamas „Puke“ ar „Joke“, „Fiat Multipla“ pasekėju, baisiausiu dešimtmečio kūriniu ir tiesiog negražiu automobiliu.
Praėjo dveji metai ir „Nissan“ pasakė: „Mes sukursime sportišką „Juke-R“, kuris bus kaip „Nissan GT-R“. Praėjo dar metai, ir super-greitas iškrypėlis buvo sukurtas, o kolegos netgi turėjo progą jį išbandyti. Dar po metų „Nissan“ atlenkė kitos rankos vidurinį pirštą sakydami, kad sukurs sportišką „Juke“ versiją, ją pavadins legendiniu „Nismo“ vardu, o nusipirkti tą mašiną galės bet kas.
Ir ką jūs manote? „Juke Nismo“ pasirodė ir apspardė užpakalius save greitais vadinusiems mažiems krosoveriams visame pasaulyje.
2015-aisiais gimė dar viena „Juke“ atmaina – „Nismo RS“. Ji turi 18 AG daugiau nei „Juke Nismo“, iki 100 km/val. įsibėgėja per 7 sekundes ir išvysto maksimalų 220 km/val. greitį. Sverdamas 1 315 kg ir turėdamas 18 cm prošvaisą, šis krosoveris pasižymi dar ir puikiomis valdymo savybėmis.
Konkurencingas „Time Attack“
Kaip tiek daug nuo žemės pakilęs automobilis gali būti valdomas smagiau už bet kokį eilinį hečbeką? Aš šito nežinau, bet „Nismo“ turbūt galėtų atsakyti, ką jie pridirbo „Juke“, kad jis yra toks greitas.
„Nissan Juke Nismo RS“ kartu su kolegomis iš Estijos bandžiau Pernu mieste įsikūrusioje „Audru24Ring“ trasoje per „Autoplius Fast Lap“ lenktynes. Buvo įdomu „pasimatuoti“ vieno rato įveikimo laikais su šių lenktynių dalyviais. Nemažai jų vairuoja panašią galią išvystančius automobilius, tačiau jie yra bent minimaliai paruošti lenktynėms – dauguma turi sportinius amortizatorius, padangas ar kitus atributus, kurie „gatvinėje“, kasdien naudojamoje mašinoje, yra labiau trukdis nei privalumas.
Trumpiems bandymams buvo skirtas ne vienas automobilis: 218 AG išvystančiu „Nissan Juke Nismo RS“, 190 AG turinčiu „Nissan Pulsar“ ir 160 AG pasigirti galinčiu „Nissan Qashqai“ visi apsukome po kelis ratus trasoje, ir rezultatas nustebino. „Juke Nismo RS“ ir „Pulsar“ vieno rato įveikimo laikai buvo apie 1 min. 35 sek., „Qashqai“ buvo beveik 10 sekundžių lėtesni.
Toks rezultatas su „Juke“ ar „Pulsar“ būtų užtikrinęs 47-50 vietas tarp 69 „Autoplius Fast Lap“ dalyvių. Tai – standartiniai automobiliai, turėję paprastas, „gatvines“, padangas, kuriomis galima įveikti 40-50 tūkst. km. Jie atitinka „Euro5b+“ ekologijos reikalavimus, techninę apžiūrą praeitų iš pirmo karto, o juos vairavo žmonės, kurie klaviatūrą maigo 100 kartų dažniau nei liečia versta oda padengtą vairą. Ir sugebėjo aplenkti ketvirtadalį „Autoplius Fast Lap“ dalyvių.
Net neabejoju, kad „SEAT Leon Cupra“, „Renault Megane RS“ ar „Opel Astra OPC“ čia būtų pasirodęs dar geriau ir aplenkęs gal pusę lenktynių dalyvių, tačiau „Juke“ yra krosoveris. Aukštas ir nemanevringas, arba bent jau toks turėtų būti.
Negiriu estų ar lietuvių žurnalistų vairavimo gebėjimų – pagyrų čia vertas tik „Juke Nismo RS“. Kažkokiais būdais „Nissan“ sugebėjo padaryti šitą automobilį ne tik greitu, smagiai valdomu, bet dar ir konkurencingu mėgėjiškose lenktynėse.
Unikalus segmentas
Kad ir koks jis būtų smagus automobilis, derinantis krosoverio ir tradicinio „karštojo“ hečbeko savybes, „Nissan Juke Nismo RS“ nėra pats praktiškiausias automobilis. Juk tai iš esmės „Nissan Micra“, tik kiek aukštesnis. Vadinamųjų B segmento krosoverių, kokiu yra „Juke“, yra ne vienas: tai ir „MINI Countryman“, ir „Mazda CX-3“, ir dar keli automobiliai. Tačiau kuris iš jų yra „hot-crossover“, arba „karštasis krosoveris“? Tik „MINI Countryman“ gali pasigirti tokiu vardu, bet jo ir kainos kartelė yra gerokai aukštesnė už „Juke“.
Tokia frazė yra naujovė automobilių pasaulyje, kaip ir naujovė buvo žodis „krosoveris“, apibūdinęs beveik prieš dešimtį metų pristatytą „Qashqai“. Anas tapo ne tik C segmento krosoverių pradininku, bet ir ilgamečiu lyderiu.
„Karštųjų krosoverių“ rinkoje daugiau nėra, lygiai taip pat nėra ir „karštųjų hečbekų“, turinčių 18 cm prošvaisą. Tai – elementariausias įrodymas, kad „Juke Nismo“ pradėjo naują segmentą. Tyčia ar netyčia „Nissan“ tai padarė, atsakys istorija.
Nei labai gerais, nei labai blogais pardavimais „Juke Nismo“ pasigirti negali: šių modelių nuo jų pasirodymo pradžios parduoti 6 vnt., o tai sudaro apie vieną penkioliktąją nuo visų parduotų „Juke“ modelių. Panašią statistiką rastume ir pažvelgę į „Renault Clio“, „SEAT Leon Cupra“, „Opel Corsa OPC“ ar kitų sportiškų mašinų pardavimų lenteles.
Įdomus ir kitas „Nissan“ sprendimas – „Juke Nismo RS“ su keturių varančių ratų pavara. 4WD sistemą turintis „Juke Nismo RS“ turi 4 AG ir 30 Nm mažiau už varomą dviem ratais, iki 100 km/val. įsibėgėja 1 sekunde lėčiau, pasiekia 20 km/val. mažesnį maksimalų greitį, vartoja daugiau degalų, sveria daugiau nei 100 kg daugiau.
Galima viltis, kad bekelėje jis geresnis? Negalima. Keturiais ratais varomo „Juke Nismo RS“ prošvaisa (17 cm) yra mažesnė nei varomo dviem ratais (18 cm). Vienintelis privalumas – automatinė pavarų dėžė, kadangi ji su dviem ratais varoma „Nismo RS“ versija nėra komplektuojama. Tik ar už ją verta mokėti 3,5 tūkst. eurų daugiau?
Bandyto „Nissan Juke Nismo RS“ techniniai duomenys | |
---|---|
Variklis | DIG-T, 1 618 cm3 su turbina |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių mechaninė |
Transmisija | Priekiniai varantieji ratai |
Maksimali galia | 218 AG prie 6 000 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas | 280 Nm prie 3 600-4 800 aps./min. |
0-100 km/val. | 7 sek. |
Maks. greitis | 220 km/val. |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) | 9,6/5,7/7,2 l/100 km |
Vidutinė CO2 emisija | 165 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 165/1 765/1 565 mm |
Ratų bazė | 2 530 mm |
Apsisukimo skersmuo | 10,7 m |
Bagažinės talpa | 354-1 189 l |
Degalų bako talpa | 46 l |
Automobilio masė | 1 315 kg |
Didžiausia automobilio masė | 1 760 kg |
Didžiausias priekabos svoris | 1 200 kg |
Garantija | 3 metai/100 000 km |
Kaina (su „Nismo RS“ papildoma įranga) | 26 998 Eur |
Bazinio „Nissan Juke“ kaina | 14 886 Eur |