„Lamborghini Countach“ turėjo neįprastą sprendimą pagerinti matomumą: rezultatas nustebino

„Lamborghini Countach“ – absoliuti superautomobilių klasika. Plakatai su šiuo 1974–1990 metais gamintu itališku superautomobiliu kadaise puošė ne vieno berniuko miegamojo sienas. Ir šiandien „Countach“ pasirodymas gatvėje kelia šurmulį – šis superautomobilis yra tikra automobilių pasaulio žvaigždė. Tačiau pati pirmoji „Countach“ versija turėjo vieną įdomią dizaino detalę, kurios vėlesnės neturėjo – LP400 turėjo periskopą.
Į viršų atsidarančios durelės suteikė unikalumo ir tarsi pabrėžė neįtikėtiną „Countach“ dizainą
Į viršų atsidarančios durelės suteikė unikalumo ir tarsi pabrėžė neįtikėtiną „Countach“ dizainą

Apie „Lamborghini Countach“ reikia rašyti knygas, o ne straipsnius. Tiesą sakant, nemažai jų jau parašyta, nes „Countach“ dizainas padarė įtaką beveik visiems po jo pasirodžiusiems superautomobiliams. Todėl labai išsamiai apie „Countach“ istoriją, dizainą ir technines savybes šiame straipsnyje neperskaitysite.

Visgi kai ką paminėti būtina. „Lamborghini Miura“ buvo pirmas tikras superautomobilis. V12 variklis buvo sumontuotas viduryje, automobilis pasižymėjo unikaliu dizainu, kuris kartu su vairavimo potyriais buvo iškeltas aukščiau už praktiškumą. Tačiau „Miura“ turėjo nemažai problemų. Dėl neapgalvotos aerodinamikos ir svorio pasiskirstymo, važiuodama dideliu greičiu „Miura“ imdavo į viršų kelti nosį, todėl varantieji ratai prarasdavo didelę dalį sukibimo.

Skersai sumontuotas variklis buvo sunkiai pasiekiamas remontui, o ir aušinimas buvo gana sudėtingas. Galiausiai, pati platforma nebuvo labai standi, o didelė svorio dalis gulė ant galinių ratų, todėl posūkiuose „Miura“ nebuvo pats stabiliausias automobilis. Todėl jau 1970 metais pats Ferruccio Lamborghini inicijavo naujo superautomobilio kūrimą.

Tas mažas plyšelis – visas „Countach“ galinis stiklas
Tas mažas plyšelis – visas „Countach“ galinis stiklas

„Countach“ koncepciją viešai pirmą kartą parodyta 1971-ųjų Ženevos automobilių parodoje. Nieko panašaus žmonės nebuvo matę – naujas superautomobilis iš karto tapo pasauline žvaigžde, nors daug kad abejojo, kad taip pašėlusiai atrodantis dizainas pasieks masinę gamybą. Tačiau pasiekė – 1974 metais pradėtas gaminti „Lamborghini Countach“ buvo sėkmingai gaminamas ir parduodamas iki pat 1990-ųjų, kuomet jį pakeitė „Diablo“.

Aišku, per visus šiuos metus „Countach“ nuolat tobulėjo. Augo variklis, galia, šiek tiek keitėsi ir dizainas. Vėlgi – apie viską net nesistengsime parašyti. Tačiau viena Marcello Gandini sugalvota detalė pranyko jau po pirmųjų versijų.

„Lamborghini Countach LP400“ – tokio automobilio pasaulis nebuvo matęs
„Lamborghini Countach LP400“ – tokio automobilio pasaulis nebuvo matęs

Pirmoji „Countach“ versija, žymėta LP400, turėjo periskopą. „Countach“ buvo pakankamai kampuotas pleišto formos automobilis su stebėtinai mažu stogu – jis siaurėjo iš apačios į viršų. Variklio gaubtas buvo gana aukštas, o iš abiejų šonų buvo sumontuoti dideli radiatoriai. Tai reiškė, kad galinis „Countach“ stiklas buvo tiesiog neįmanomai mažas. Matomumas pro galinį stiklą buvo artimas nuliui. Gandini manė, kad galinio vaizdo veidrodėlis tiesiog neveiks, nes galinis stiklas yra per mažas, o automobilio ilgis už jo – per didelis. Taigi, dizaineris nusprendė, kad „Countach“ reikia periskopo.

Persikopai „Countach“ vairuotojams nepatiko ir nekaip atliko savo funkciją
Persikopai „Countach“ vairuotojams nepatiko ir nekaip atliko savo funkciją

„Countach“ periskopas buvo sumontuotas virš stogo. Tai buvo ilgas, tiesus tunelis, kuris turėjo leisti pažvelgti atgal taip, kad vaizdo neužstotų virš variklio dangtis ir kiti komponentai. Periskopą gamino „Donnelly Mirrors“ kompanija. Visgi, tik „LP400 Lamborghini Countach“ versijos turėjo periskopą – 1977 metais jo buvo atsisakyta.

Tiesa buvo ta, kad periskopas veikė prastai. Jo apžvalgos kampas buvo dar blogesnis nei tiesiog paprasto veidrodėlio, kuriuo periskopas ir buvo pakeistas. Tiesa, „Lamborghini“ niekada per daug negalvojo apie matomumą – su metais jis tik prastėjo. „Countach“ vairuotojai išmoko parkuoti automobilį atsisėdę ant slenksčio ir beveik visiškai išlindę pro atidarytas duris. Kai automobilis toks išskirtinis, tokia menka detalė kaip siaubingai prastas matomumas tikrai netrukdo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis