2017-ųjų gruodį „Lamborghini“ pristatė antrą bandymą įsilieti į šį segmentą – „Urus“ – visureigį, kurio koncepcija pirmą kartą buvo parodyta 2012-aisiais, o dabar pribrendo laikas ir serijiniam modeliui. Tai, manoma, bus pats greičiausias ir sportiškiausias visureigis pasaulyje, pralenksiantis net „Porsche Cayenne Turbo“, o prabanga galėsiantis lygiuotis su „Bentley Bentayga“.
Tai yra ne tik pirmas „Lamborghini“ bandymas kurti modernų sportišką SUV, bet ir sprendimas, kuris galimai pakeis visą prabangių visureigių rinką.
Tiesa, „Lamborghini“ gerbėjus galima kiek nuvilti. „Urus“ nėra visiškai unikalus ir naudoja „Volkswagen Group“ „MLB Evo“ platformą, kuri vartojama ir kituose prabangiuose visureigiuose – jau minėtuose „Bentayga“ bei „Cayenne“, „Audi Q7“, „Volkswagen Touareg“. Nors platforma visų modelių vienoda, tačiau daugybė kitų konstrukcinių elementų ir įranga skiriasi kaip diena ir naktis. Beje, „Urus“ naudoja prailgintos bazės „MLB Evo“ platformą (kaip ir „Bentayga“) – jo salone gali laisvai įsitaisyti keturi žmonės, o bagažinėje telpa visai nesuperautomobiliški 616 litrų krovinio.
„Urus“ su „Bentayga“ turi dar vieną bendrą bruožą – variklį. Juose naudojamas tas pats 4 l V8 motoras su dviem turbinomis, pasiekiantis 641 AG bei 850 Nm. Jis sujungtas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, o ši galią perduoda į, savaime suprantama, visus keturis varančius ratus.
Iki 100 km/val. „Lamborghini Urus“ įsibėgėja per 3,6 sek. (dar truputį trūksta iki „Tesla Model X“), o iki 200 km/val. – per 12,8 sek. Didžiausias greitis – 302 km/val. Degalų ekonomija ir CO2 emisija neatskleidžiami, tačiau kam tie skaičiai reikalingi...
Kiti automobilio parametrai taip pat daro įspūdį – visų pirma, savo dydžiu. Priekinių stabdžių diskų skersmuo – 440 mm, o „Urus“, anot inžinierių, nuo 100 km/val. iki nulio sustos per 33,7 m.
Automobilio ilgis – 5 112 mm, plotis – 2 016 mm, svoris – 2 200 kg. Tokio dručkio valdymas iš pirmo žvilgsnio bus komplikuotas, tačiau „Lamborghini“ žada, kad tai bus sportiškiausias šiandien rinkoje esantis visureigis. Ir patikina, kad tokios savybės kaip galinių ratų vairavimas (šie pasisuka, priklausomai nuo greičio, iki 3 laipsnių ir padeda pasukti) padės tą pasiekti.
Kadangi tai visureigis, natūralus klausimas – kokios jo galimybės bekelėje? Nors vargu ar kas nuvažiuos 23 colių skersmens ratus turinčiu visureigiu nuo asfalto, tačiau tą padarius, „Urus“ galimybės gali nustebinti. Visureigio „orinė“ pakaba reguliuojama 90 mm intervalu, tad didžiausia galima jo prošvaisa – 248 mm. O diferencialų, stabilumo kontrolės ir sukimo momento paskirstymo sistemos reguliuojamos vienu salone esančiu valdikliu, nustatančiu važiavimo režimą: „Sand“, „Snow“, „Off road“, „Track“ ir kt.
„Lamborghini“ ketina gaminti po 3 500 „Urus“ visureigių per metus. Drąsus pareiškimas turint galvoje, kad „Lamborghini“ šiaip pagamina apie 3 500 automobilių per metus iš viso. Ir „Urus“ toli gražu nebus pigiausias „Lamborghini“ – jo kaina prasidės nuo 165 tūkst. svarų, kai „Huracan“ pradinė kaina – 155 tūkst. svarų. Pirmieji visureigiai klientams, planuojama, bus pristatyti 2018-ųjų vasarą.