Štai 1995-2003 metais WRC greičio ruožuose fanai matydavo kitokius dominuojančius automobilius – ne kompaktiškus hečbekus, o kultiniais ralio modeliais laikomus „Mitsubishi Lancer Evolution“ bei „Subaru Impreza WRX STI“. Jų erą vėliau pabaigė nenugalimojo Sebastieno Loebo debiutas su „Citroen“.
Tačiau nusikelkime į dar senesnę praeitį – 1987-1992 metais pasaulio ralio čempionato trasose didžiausiais konkurentais buvo laikomi „Toyota Celica GT4“ bei „Lancia Delta Integrale“ automobiliai.
Abu šie modeliai Lietuvoje sutinkami labai retai, o dėl nepriekaištingai išlaikytų „Lancia“ kolekcionieriai visame pasaulyje moka apvalias pinigų sumas. Portale Autoplius.lt kaip tik parduodamas „Lancia Delta HF Integrale 16v“ automobilis. Iš pirmo žvilgsnio stati 14 tūkst. eurų kaina gali pasirodyti juokinga, tačiau automobilių entuziastai puikiai supranta, ką pasako žodis „Integrale“.
„Integrale“ emblemomis italai žymėjo pačius rečiausius ir galingiausius „Delta“ modelius. Jų kėbulą „Lancia“ papuošė pūstomis, to laikmečio sportiniams automobiliams būdingomis arkomis, o į platformą integravo visų varančiųjų ratų važiuoklę.
2,0 litrų 16 vožtuvų varikliai su turbokompresoriais generavo 200 AG. Nors ir dažnas šių dienų šeimyninis automobilis turi daugiau „sveikatos“, prieš daugiau nei du su puse dešimtmečio 200 „arklių“ buvo rimtas sportinio automobilio parametras. Anot gamintojo, iki 100 km/h „Lancia Delta Integrale“ įsibėgėja tik per 5,7 sekundės bei išvysto maksimalų 220 km/h greitį.
Puikios dinaminės savybės leido italams sėkmingai konkuruoti pasaulio ralio čempionato varžybose. Būtent tokia ir buvo pirmoji šio automobilio paskirtis.
1988-1989 metais italas Miki Biasion‘as iškovojo WRC čempiono titulą, o rezultatas buvo pakartotas ir 1991 metais, kai suomis Juha Kankkunenas tapo pasaulio čempionu. Negana to, gamintojų įskaitoje „Lancia“ markės automobilių niekas nepralenkė net 6 metus iš eilės – nuo 1987 iki 1992 metų, o per visą istoriją sukaupė net 10 WRC čempionų titulų.
Europoje tokių standartinių „Lancia Delta Integrale 16v“ kainos prasideda maždaug nuo 16 tūkst. eurų, tačiau prieš dešimtmetį jie buvo gerokai pigesni.
Net Lietuvos ralyje bei „Drag“ lenktynėse „Delta Integrale“ buvo vienas geidžiamiausių automobilių. Tvirti mechaniniai mazgai ir milžiniškas galios rezervas leido juos paversti tikromis „bombomis“.
„Lancia“ sukūrė ir retesnes bei galingesnes „Evoluzione I“ ir „Evoluzione II“ versijas, kurių kainos retų automobilių aukcionuose nesunkiai perkopia 100 tūkst. eurų. Tačiau tokius modelius galima pamatyti nebent sausoje Italijoje arba automobilių muziejuose.
„Lancia Delta HF Integrale“ yra vienas iš tų automobilių, kurio kaina turi tiesioginę laiko priklausomybę. Dėl greitai augančios vertės kiekvienais metais tokį automobilį įsigyti tampa vis sudėtingiau.