Parduodamo automobilio duomenys:
- Kaina: 1 294 800 Lt
- Pagaminimo data: 1976 m.
- Kėbulo tipas: kupė
- Degalų tipas: benzinas
- Svoris: 980 kg
- Darbinis tūris: 2419cc
- Galia: 190 AG ir 225 NM
- Pavarų dėžė: Penkių laipsnių, mechaninė
- Spalva: oranžinė
- Pardavimo vieta: Amstelis, Nyderlandai
Parduodamo modelio odometras rodo vos 54 800 kilometrų. Skelbiama, kad automobilio būklė – įspūdinga, o visos dalys – originalios. Parbėžiama, kad automobilis niekada nebuvo naudojamas ralio varžybose ir nėra daužtas. Vieninteliu trūkumu pardavėjas laiko keletą smulkių detalių, kurias reikėjo perdažyti.
Automobilio saloną pardavėjas vadina fantastišku ir pabrėžia, kad neįmanoma rasti kito tokio, septintame dešimtmetyje pagaminto automobilio, kuris būtų taip gerai išlaikytas.
Jeigu jus sudomino ši legenda ant keturių ratų, „Lancia Stratos“ skelbimą rasite čia. Automobilis šiuo metu laikomas „Houtcamp“ kolekcijos ekspozicijoje.
Iki 100km/h – per 6 sekundes
Dvejų durų kupė buvo sukurtas „Bertone“ specialistų. Automobilio viduryje sumontuotas „Ferrari“ kurtas 2,4 litro darbo tūrio agregatas, sukantis galinius ratus. V formos, 6 cilindrų agregatas išvysto 190 arklio galių esant 7000 aps./min.
Sukimo momentas siekia 225 Nm esant 4000 aps./min. Variklis automobiliui leidžia įsibėgėti iki didžiausio, 230 km/h greičio, o 100km/h greitis pasiekiamas per 6 sekundes. Kuro bakas talpina 80 litrų degalų. Ketvirtį mylios automobilis nuvažiuoja per 13,5 sek.
„Lancia“ buvo pagaminęs ir du modelius, aprūpintus turbinomis, tačiau jie pripažinimo nesulaukė.
Įkvėptas ralio varžybų
Vos metro ir septynių centimetrų aukščio automobilis buvo vienintelis modelis su „Ferrari“ varikliu, kurį buvo galima pamatyti purviną, mat „Lancia Stratos HF“ buvo sukurtas varžytis pasaulio ralio čempionate. Automobilio dizainas skelbė – nieko panašaus keliuose nerasite.
„Stratos“ visuomenei buvo pristatytas 1970-aisiais Turino parodoje, „Bertone“ stende. Tuomet dar konceptinio automobilio vardas buvo „Lancia Stratos Zero“. Pirmieji „Stratos HF“ modeliai buvo aprūpinti agregatais iš tuomet jau gamintų „Lancia Fulvia“ ir „Lancia Berta“ modelių. Vėliau kompanija pasiekė susitarimą su „Ferrari“ ir į „Stratos“ ėmė montuoti „Dino 246“ modeliuose naudotus variklius.
„Stratos“ lenktynių istorija prasidėjo 1972-aisiais. Pirmosios pergalės buvo pasiektos po metų, o 1974-aisiais automobilis įsitivirtino „Group 4“ klasės gretose.
Serijiniu tapo netikėtai
Pasikeitus pasaulio ralio čempionato taisyklėms, gamintojams teko pakoreguoti savo planus, mat reglamentas skelbė, kad varžybose gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie gaminami serijiniu būdu. Taip atsirado pusė tūkstančio „Lancia Stratos“ modelių. „Lancia“ neturėjo sunkumų parduodant automobilius, tad visi jie sulaukė pirkėjų dėmesio.
WRC varžybose „Lancia Stratos“ dominavo trejus metus iš eilės nuo 1974-ųjų. Vėliau „Stratos“ modelį trasose pakeitė „Fiat 131 Abarth“, tačiau tai nereiškė, kad „Lancia Stratos“ traukiasi. 1979-aisiais „Stratos“ modeliu dar kartą buvo laimėtas WRC etapas Monte Karlo ralyje.