Visai neseniai kaimynai – techninių sporto šakų fanai – gavo dar vieną priežastį džiūgauti: Latvijos 100 valstybės gimtadienio proga naujam gyvenimui buvo prikeltas ir Bikerniekų spidvėjaus žiedas, kuriame „Motorsporta festivals 2018“ metu buvo surengtos pasaulio jaunimo čempionato etapo lenktynės.
Šios motociklų sporto atmainos varžybose visuomet startuoja po keturis pilotus, kurie beprotišku greičiu slysta beveik statmenai važiavimo krypčiai, visiškai vienas greta kito. Kadangi viskas vyksta kiek ilgesniame nei 300 metrų žiede, publika mato kiekvieną sportininkų judesį, bandantį išlaikyti pusiausvyrą ant metanoliu girdomo motociklo.
Lietuva turi Vilkyčių ralio kroso trasą, kuri – nors ir gerokai kuklesnė nei įrengta Bikerniekų žiede – visgi leidžia mūsų sportininkams lavinti tiek automobilio valdymo įgūdžius, tiek ieškoti optimalių technikos reguliavimo sprendimų.
Kokie svarbūs pastarieji du dalykai, itin akivaizdžiai iliustravo Pauliaus Pleskovo pavyzdys. Pernai priėmęs sprendimą atsisveikinti su Europos automobilių kroso čempionatu ir išbandyti jėgas ralio kroso kovose, pirmose varžybose įsėdęs į naujai sukonstruotą „Ford Fiesta“ atrodė lyg ne savo vietoje.
580 AG ir 860 Nm sukimo momentą generuojantis bolidas (100 km/val. greitis su juo pasiekiamas tik šiek tiek lėčiau nei per 2 sekundes) specifiniai pakabos bei transmisijos reguliavimo ypatumai net ir dosniai vairavimo gabumais apdovanotą klaipėdietį buvo pavertę keleiviu prie vairo.
Pritaikius naujus inžinerinius sprendimus ir radikaliai perdarius važiuoklę vaizdas trasoje pasikeitė beveik neatpažįstamai. Paulius šįkart laimėjo visus kvalifikacinius važiavimus, pusfinalį ir didįjį finalą, už nugaros palikdamas „Open RX“ klasės favoritais laikytus Vasilijų Griaziną bei Krisztianą Szabo.
Sunkesnis kelias į pergalę laukė „Super 1600“ klasėje startavusio Roko Jakubausko. Po kvalifikacinių važiavimų atrodė, kad jam bus sunku prasibrauti į prizininkų trejetą, nes bent pora varžovų demonstravo kiek geresnius vieno rato įveikimo laikus. Visgi R.Jakubauskas sugebėjo pasinaudoti visomis oponentų klaidomis, „Jokerio“ taisykle ir pirmas kirsti finišo liniją. Antras greičiausias šioje klasėje buvo Arnis Odins, o trečias – Janis Spundins.
Dar viena priežastis pasidžiaugti – tik praėjusiais metais ralio kroso varžybose startuoti pradėjusio dvidešimtmečio Kajaus Samsono progresas. „Touring 2000“ klasėje. Jis su kiekvienu važiavimu atrodė vis labiau užtikrintas, drąsesnis ir tikslesnis, o finale su senuku BMW užėmė antrąją vietą, nuo gerokai vyresnio lyderio Kristaps Grunte atsilikęs vos daugiau nei 1,2 sekundės. Trečias šioje įskaitoje liko Janis Ikers.
Antrojo Baltijos šalių ralio kroso taurės etapo lenktynės vyks jau po dviejų savaičių Vilkyčių trasoje. Varžybose pagrindinių konkurentų demonstruojama puiki sportinė forma bei ambicijos būti greičiausiems leidžia tikėtis įdomaus reginio. Juo labiau, kad iki to laiko savo techniką spės suremontuoti Šarūnas Glikas, Egidijus Kirdeikis, Deividas Vareika. Mindaugas Sidabras ir keletas kitų mūsiškių pilotų.