Aptakių ir kartu savitų formų „I-Pace“ neleis suklysti, kad tai „Jaguar“ šeimos narys. Žibintai ir priekyje įmontuotos grotelės dar labiau pabrėžia griežtą ir energingą automobilio charakterį, o tai paliudija ir laukinė širdis. Mat šis SUV segmento naujokas gali aplenkti ne vieną vidaus degimo variklį turintį konkurentą. Be to, jis jau spėjo tapti ir rimtu „Tesla“ varžovu bei priversti pasitempti kitus gamintojus.
„I-Pace“ techniniai duomenys
Šis „Premium“ klasės automobilis aprūpintas dviem (vienas priekyje, kitas gale) nuolatinio veikimo sinchroniniais elektros varikliais, kurie užtikrina dar efektyvesnį veikimą bei gali pasigirti 400 AG ir 700 Nm sukimo momentu. Nuo 0 iki 100 km/val. šis elektrinis miesto visureigis įsibėgėja per 4,8 sek.
Tiesa, spustelėjus akceleratoriaus pedalą nė nekyla abejonių, kad šis elektrinis miesto jaguaras nusiteikęs išties rimtai. Automobilis jautriai reaguoja į bent menkiausią akceleratoriaus pedalo spustelėjimą, o generuojamas sukimo momentas priverčia įsikibti tvirčiau. Kaip ir dera moderniam elektromobiliui.
Abiem tiltais varomas naujasis „Jaguar I-Pace“ turi automobilio dugne įmontuotą 90 kWh ličio jonų bateriją, kurios viena įkrova galima nuvažiuoti daugiau nei 400 km. Teoriškai.
Praktiškai, 15min/Gazas bandymų metu jaguaras 100 km naudojo 23-25 kWh. Tai reiškia, kad su šia baterija jis galėtų viena įkrova nuvažiuoti ne daugiau 360 km.
Kaip teigia gamintojai, kraunant namų sąlygomis, prisijungus prie 7 kW namuose esančio tinklo, iki 80 proc. automobilį pakrausite per 10 valandų. O viešose įkrovimo stotelėse, kurios generuoja 50 kW, per valandą bateriją įkrausite tiek, kad pakaktų nuvažiuoti iki 270 km.
TAIP PAT SKAITYKITE: Renkame „Tautos automobilį 2019“: elektrinis siurprizas „Jaguar I-Pace“
Mes bandomųjų važiavimų metu stojome krauti baterijos prie Vievio ir Vilniuje, prie LIDL S.Neries gatvėje. Per pusvalandį įkraudavome energijos, kurios pakaktų nuvažiuoti apie 120 km.
Keli važiavimo režimai
Kelionės metu galima pasirinkti, kelis važiavimo režimus. Važiuojantiems didesnius atstumus puikiai tiks „Comfort“ ir „Eco“ pasirinkimai. Pastarasis padeda taupyti energiją ir nuvažiuoti toliau, o pirmasis dar labiau slopina kelio nelygumų keliamas vibracijas. „Dynamic“ leidžia išlaikyti akceleratoriaus jautrumą, tačiau pajusti ką reiškia elektromobilio generuojama galia neabejotinai padeda „Sport“ režimas.
„I-Pace“ turi pneumatinę pakabą, kuri leidžia keisti automobilio aukštį priklausomai, kokiu keliu ir režimu ketinate važiuoti. Nors tai nėra bekelei skirtas automobilis, jis be vargo gali pravažiuoti ir prastesniais keliais, tereikia „pasikelti“ automobilį aukščiau. Visgi, jei ketinate važiuoti „Sport“ režimu, žemiausia padėtis padeda dar labiau pagerinti oro dinamiką.
Automobilio interjeras neleidžia suabejoti, kad tai premium klasės modelis. Elektromobilis aprūpintas trimis ekranais, tačiau tai tikrai nereiškia, kad automobilio viduje dominuoja futurizmas. Jo yra, tačiau skoningai. Mat gamintojas nepamiršo ir mygtukų, kuriais net tik perjungiamos pavaros, bet ir tokie nustatymai, kaip automobilio aukštis, važiavimo režimas bei kiti. Taip pat automobilio viduje sumontuotas apšvietimas, kurio intensyvumą ir spalvą galite reguliuoti pagal savo skonį. Bene didžiausią įspūdį palieka didelis panoraminis stogas.
Žinoma, kaip ir kiekvienas naujas modelis, šis „Jaguar“ aprūpintas moderniomis pagalbos vairuotojui funkcijomis, kurios dar labiau palengvina vairavimą pavargus bei esant prastam matomumui. Taip pat naudojant „Smart Settings“ sistemą automobilį paprasta personalizuoti. Pakanka jį susieti su savo išmaniuoju telefonu ir „I-Pace“ jus atpažins: sureguliuos sėdynių padėtį ir veidrodėlius pagal jūsų pasirinktus parametrus.
Variklio garso imitacija
Negalima skųstis ir „Meridian“ garso sistema. Leidžiant muziką iš išmaniojo, kokybiškas garsas išlieka net ir prie aukštesnių decibelų. Tiesa, svarbus ir automobilio garsas. Nors tenka susitaikyti, kad elektromobiliai, skirtingai nei vidaus degimo variklius turintys automobiliai, jokio darbinio garso neskleidžia, „Jaguar“ sugalvojo išeitį – garso imitaciją. Galite pasirinkti, kokio stiprumo garsą „I-Pace“ skleis kai paspausite akceleratoriaus pedalą, tačiau garsas išties malonus ir neerzinantis.
Visgi tenka pripažinti, jog šio SUV segmento naujoko kaina įkandama ne kiekvienam. Pradinė elektromobilio kaina – 80 700 eurų, o testo metu naudoto modelio vertė siekia 105 tūkst. eurų. Kita vertus, šis modelis iš tiesų priverčia susimąstyti ir pakeisti požiūrį į elektromobilius bei įtikina, kad ne tik vairuojant „Tesla“ širdis pradeda plakti greičiau.
Gazo žurnalistas Žilvinas Pekarskas: tai – tikrai ne „Tesla“ žudikas
Vos pasirodžius „I-Pace“, jam pradėtos klijuoti „Tesla“ žudiko etiketė. Nesutikčiau. Ir štai kodėl.
Ar, į rinką atėjus „Huawei“ ar „Samsung“, dėl to išnyko „iPhone“? Tikrai ne, nors, tarkime, naujasis „Huawei Mate 20 Pro“ daugelio ekspertų nuomone yra Nr.1. Tačiau obuolių gerbėjai niekad nepripažins, kad „Android“ telefonas gali būti geresnis.
Tas pats su „Tesla“ ir „Jaguar“. Iš esmės „I-Pace“ yra gerokai pigesnis už „Model X“. Palyginkime: be mokesčių 150 tūkst. Eur. kainuojantis X -as viena įkrova nuvažiuoja apie 500 km, yra gerokai talpesnis septynvietis automobilis. Jis už jaguarą staigesnis – iki 100 km įsibėgėja per 3,2 sek. Perjungus „Ludicrous“ režimą dar greičiau – per 2,9 sek.
Apie 95 tūkst. kainuojantis „I-Pace“ nusileidžia ir dinamika, ir erdve. Neturi kelių esminių „Teslos“ žaisliukų: milžiniško ekrano, galimybės įsikrauti energijos „Supercharger“ tipo (pačiose galingiausiose) stotelėse. Ir sparnus primenančių durų. Žodžiu, „Jaguar I-Pace“ yra kitos lygos žaidėjas.
Todėl X-ui jis nėra konkurentas. Ir atvirkščiai. Bet tai jokiu būdu nereiškia, kad jis yra prastesnis. Tiesiog, perkantys tokius automobilius piliečiai orientuojasi į kainų lubas. Iki 50 tūkst. – „Nissan Leaf“ arba „Hyundai Kona“ (jos baterija galingesnė nei „Nissan“). „Tesla Model 3“ irgi galima užsisakyti, bet ar turėsite kantrybės laukti, jei jos trūksta stoviniuojant įkrovos stotelėse?
Iki 100 tūkst. Eur – „Jaguar I-Pace“, „Tesla Model S“. Jei turite trečdaliu didesnį biudžetą – „Model X“.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Tesla Model X“ pakeliui į Lietuvą: gamykla Tilburge lietuvius pasitiko raudonu kilimu
Vienintelis priekaištas, kurį turėčiau „I-Pace“ – energijos sąnaudos. Jei jis turėtų apetitą mažesnį nei 20 kwh, rašyčiau dešimtuką. Arba, turint omeny galią, gal ir vienuoliktuką. Tačiau pasiekti 18 kWh ribos (tokus rezultatus deklaravo salono darbuotojai) mums taip ir nepavyko, važiuojant įprastu režimu.
Kita vertus, manau, kad tikrai ne iš taupumo perkami automobiliai, kurių kaina siekia šimtą tūkstančių. Tai – smagus žaisliukas su puikiomis dinaminėmis charakteristikomis. Dėl to ir perkamas. Ir, kaip rašė Eglė, juo galima nesustojant nuvažiuoti iki Baltijos jūros. Tai Lietuvos gyventojams, kiek patyriau, šiuo metu yra svarbiausia.
TAIP PAT SKAITYKITE: Žurnalistas V.Milius pagerino rekordą elektromobiliu „Hyundai Kona“ važiuodamas iš Vilniaus į Palangą