Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lautra motors“ ekspertai: jaunimas atsikrato stereotipų

„Jaunosios kartos vertybės labai skiriasi nuo vyresniųjų. Jų požiūris į automobilį daug atsakingesnis. Jaunimas daug racionaliau leidžia pinigus, jie sugeba aiškiai įvertinti savo poreikius ir nusistatyti prioritetus“, – kalbėdamas apie tai, pagal ką šiandien žmonės renkasi automobilį, pasakojo kompanijos „Lautra motors“ pardavimų vadovas Arūnas Volungevičius.
Dacia Duster
Dacia Duster / Partnerio nuotr.

Pasak jo, žmonės, išleidžiantys daug pinigų prabangiems automobiliams, iš tiesų perka ne juos, bet priemonę savo pačių trūkumams užmaskuoti. Negana to, moka už tuos automobilių privalumus, kuriais niekada taip ir nepasinaudoja. „Rinktis gerokai įgūdžius ir poreikius pranokstantį automobilį yra tas pats, kaip pirkti Stradivarijaus smuiką, nors juo net nemoki groti“, – kiek sarkastiškai tarstelėjo legendinis „Formulės-1“ lenktynių per lietuviškus TV kanalus komentatorius A.Volungevičius.

Modernioje vakarų visuomenėje šiuo metu populiaru sąmoningai rinktis, kas racionalu ir geriausiai atitinka poreikius. Žmonės nemato prasmės investuoti į prestižą. Automobilis viso labo yra transporto priemonė. „Lautra motors“ ekspertų teigimu, kaip tik toks yra „Dacia“ automobilis, atitinkantis vairuotojų, kurie mąsto racionaliai ir nėra labai reiklūs technikos naujovėms, poreikius. „Pagal kainų lygį leisti sau įsigyti kurio nors modelio naują automobilį gali daugelis. O svarbiausia tai, kad jis nenuvils net ir per didžiausius šalčius. Esant poreikiui pasitarti, ar pamiršus, kaip kokia funkcija veikia, visada galima kreiptis į mūsų specialistus. Tuo tarpu nusipirkęs dėvėtą automobilį žmogus, kai išaiškėja jo trūkumai, iš tiesų lieka vienas. Praktiškiausiems vairuotojams garantinio aptarnavimo laikotarpiu – penkerius metus, arba iki tol, kol pasieks 100 tūkst. ridą – gamintojas siūlo pasirinkti „Easy Service“ paslaugą, kai į automobilio kainą įskaičiuojamas garantinis servisas labai palankiomis sąlygomis“, – naujo automobilio privalumus vardijo pardavimų vadovas.

Kiek kainuoja paslėpti defektai?

Lietuvoje tai vis dar įprasta praktika pirkti dėvėtą automobilį. Tai sukelia nemažai galvos skausmo, gaišaties ir, jei kas nuosekliai paskaičiuotų, įsitikintų – daug neplanuotų išlaidų. Blogiausia, kas gali nutikti perkant ne naują automobilį – paslėpti defektai, kurių ir patyrę meistrai negali pastebėti. Pasak eksperto, niekas nėra apsaugotas nuo nelaimės nusipirkti „skenduolį“. Jis gali puikiai atrodyti ir gerai važiuoti, bet neilgai, elektronika sugedusi nepataisomai, visi laidai vieną dieną pabirs milteliais. Angų nišas dengiančios gumos kartais slepia nekokybiškas suvirinimo siūles, automobilis gali būti suvirintas ir surinktas iš kelių skirtingų pirmtakų. Sunku pastebėti, kad nebėra oro pagalvių. Tikrinimo aparatus lengva apgauti, jie rodo, kad yra. Ar automobilis buvo patyręs avariją, tik įgudęs meistras pamatys pagal saugos diržų užsegimo svirtelių padėtį. Avarijos metu iššauna diržų pirotechniniai įtempėjai ir patraukia sagtis žemyn. Jos taip ir lieka žemesnėje nei įprasta pozicijoje.

Renkantis automobilį A.Volungevičius patarė pirmiausia nusimatyti biudžetą, racionaliai įsivertinti poreikius – kur ir kiek automobiliu bus važinėjama, prioritetą skirti naujam, ne dėvėtam. Juo labiau, kad šiandien rinkoje galima įsigyti naują, paprastesnį automobilį už prabangaus, bet naudoto kainą: „Gera matyti, kai jauni žmonės pagal savo išgales salone renkasi kurį nors „Dacia“. Jaunimas daug atviresnis įvairiems požiūriams, jie kitaip pradeda žiūrėti į daiktus ir į vertybes. Naujoji karta neapaugo ankstesniųjų stereotipais, ir dėl to jie turi daug daugiau vidinės laisvės rinktis“.

„Dacia – tarp įperkamiausių Europoje

Šis gamintojas nuosekliai laikosi politikos gaminti patrauklius modelius, kuriuose sumontuota įranga yra puikus kainos ir kokybės santykio pavyzdys. Daugelis mechaniniu komponentu, kurie jau dešimtmečius buvo naudojami ir pasiteisino, kaip patikimi ir paprasti, yra perkelti iš RENAULT. „Daugeliui priimtiną kainą nulemia techninis šių automobilių paprastumas. Jie yra paprasti, bet ne prasti. Tą įrodo ir palyginti aukšta jų kaina bei paklausa antrinėje rinkoje“ – sakė A.Volungevičius. Pagal pardavimų apimtis 2018 m. net du „Dacia“ modeliai pateko į įperkamiausių dvidešimtuką – „Sandero“ (9 vieta, pakilo iš 13-tos 2017 m. ) ir „Duster“ ( 17 vieta, pakilo iš 25-tos vietos 2017 m.). Europoje „Dacia“ automobiliams tenka apie 2,5 proc. rinkos. Panaši jų pozicija ir Lietuvoje.

„Praėjusiais metais mes pardavėme beveik pusę visų Lietuvoje nupirktų naujų „Dacia” automobilių, kiekvieną darbo dieną po vieną“, – sakė prieš penkiolika metų šios markės automobiliais pradėjusios prekiauti kompanijos „Dacia“ salono vadovas Sergejus Višniakovas.

Išbandę tampa fanais

Pirkėjo portretas per tuos metus labai pasikeitė. Iš seno „žiguliuko“ į naują vakarietišką automobilį persėdantį pusamžį pirkėją šiandien keičia jauni, racionalūs žmonės, kuriems nerūpi, ką pasakys pažįstami ir kaimynai. „Pirkėjus perspėju: tie, kas nieko nežino apie „Dacia“, kritikuos, tie, kas turi – pagirs. Du trečdaliai besidominčiųjų pirkti apsisprendžia po pirmojo bandomojo važiavimo. Bet yra ir tokių, kurie išvažiuoja iš salono su nauju automobiliu, nors atėjo tik apsižiūrėti. Modelių diapazonas išsiplėtė nuo paprasčiausio „Logan“ iki keturiais ratais varomo visureigio „Duster“, už stebėtinai nedidelę kainą, nuo 10 iki 20 tūkst. eurų. Atitinkamai išsiplėtė ir klientų ratas. Pigiausią modelį salone lizingu galima įsigyti turint asmens dokumentą ir 800 eurų pirmajai įmokai. Lizingo sutartis, paprastai penkeriems metams, sudaroma čia pat vietoje. Mėnesio įmoka – nuo 100 eurų. Bet kada galima sumokėti visą likusią sumą be papildomų mokesčių“, – pasakojo salono vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų