Nesunku pastebėti, kad „California Concept“ turi įkrovimo lizdą. Tiesa, ne tokio greičio, kaip naujasis „Passat“. Bet „California“ juk skirta ne skubėjimui. Be to, čia tik koncepcija, tad dar neaišku, kokių privalumų pasiūlys serijinė versija.
Pirmą kartą „California“ koncepciniame modelyje sumontuota įkraunama hibridinė pavara. Tvarioms kelionėms skirta itin galinga ir ekonomiška jėgainė gali būti naudojama ir 100 proc. elektros režimu. Taigi nuo šiol kempingų ramybės vidaus degimo variklio garsas nebedrums.
„California“ – daugiau nei autobusiukas. Tai – savito gyvenimo būdo simbolis ir laisvės polėkio ambasadorius. Per „Volkswagen“ istoriją pasikeitė jau keturios šio modelio kartos, o pasaulio rinkose buvo parduota daugiau nei 260 tūkst. kompaktiškų kemperių. Visi šie automobiliai turėjo tą patį skiriamąjį bruožą – pakeliamą stogą, po kuriuo slėpėsi beveik dviejų metrų aukštyje įrengiama palapinė.
Suprasti akimirksniu
- Serijinis modelis pasirodys 2024 m.
- Jame bus montuojamos tos pačios jėgainės, kaip „Multivan“
Kemperio „California“ istorija trunka jau 35 metus
„California“ modelio istorija prasidėjo 1988 metais, kai T3 kartos „Transporter“ modelio pagrindu buvo sukonstruotas pirmasis kompaktiškas kemperis. Tų pačių metų vasarą „California“ modifikacijos pavadinimą gavęs kelioninis furgonas buvo pristatytas „Caravan Salon“ kemperių mugėje, kuri tuo metu dar vykdavo Esene (Vokietija). Kemperio kėbulą buvo galima dažyti viena iš dviejų spalvų – „Pastel White“ balta arba „Masala Red“ raudona.
Elegantiško stiliaus baltai pilka virtuvėlė efektingai perteikė to meto „Volkswagen“ dizainerių estetikos pojūtį.
Pirmasis kemperis kainavo 39900 markių. Dėl patrauklios kainos, apgalvotų detalių ir tvirtos „Transporter“ furgono konstrukcijos „California“ modelis iš karto tapo bestseleriu – pirmaisiais metais buvo parduoti 5 tūkst. automobilių. Labai greitai „California“ iš specialios versijos virto atskiru modeliu, kurio populiarumas palaipsniui augo. Per pirmuosius trejus metus automobilį įsigijo daugiau nei 22 tūkst. keliautojų ir stovyklautojų.
1990 metų rugpjūtį ankstesnį T3 furgoną pakeitęs T4 modelis išsiskyrė radikaliais technologijų pokyčiais. Buvo atsisakyta iki tol keturis dešimtmečius „Transporter“ miktorautobusuose montuotų keturių cilindrų horizontalių variklių ir galinių varančiųjų ratų pavaros. Be to, motoras buvo perkeltas į priekį ir suko priekinius ratus.
Drauge su šiuo nauju inžineriniu sprendimu pasikeitė automobilio dizainas, visa važiuoklė ir varikliai. Taip pat padaugėjo erdvės automobilio viduje, o ypatingai – kėbulo gale. T4 serijos „California“ atveju ji buvo išnaudota maksimaliai, todėl šis kemperis buvo erdviausias to laiko modelis savo segmente.
Rinkai jis buvo pristatomas su šūkiu: „Viešbutis „California“. Garantuotas ramus poilsis, komfortas ir panoraminis vaizdas“. Tai buvo aliuzija į žinomą „Eagles“ dainą, kurioje minimas Vakarų Holivude esantis to paties pavadinimo viešbutis. „California T4“ modelis buvo itin populiarius – iki 2003 metų buvo parduota maždaug 39 tūkst. automobilių.
Penktosios kartos „Transporter“ mikroautobuso pagrindu sukurtas „California“ modelis išsiskyrė dar aukštesnio lygio komfortu ir iki tol nematytomis kompaktiškų kemperių funkcijomis. Automobilio salono erdvė ir toliau buvo planuojama laikantis novatoriškos koncepcijos. Iki 2015 metų T5 kartos „California“ įsigijo maždaug 55 tūkst. kemperių entuziastų ir tai leido toliau jį vadinti populiariausiu modeliu šiame segmente. Dėl pakeliamo stogo su integruotu čiužiniu, galinėse durelėse sumontuotų sulankstomų kėdžių ir šoninėse slankiosiose duryse supakuoto stovyklavimo staliuko bei kitų panašių sprendimų „California“ modelis buvo pripažintas praktiškiausiu kemperiu.
2015 metais debiutavo šeštos kartos „Transporter“ mikroautobuso pagrindu gaminamas „California“ modelis su įvairiomis pagalbinėmis sistemomis.
Paklausa šovė į viršų: 2017-aisiais buvo užfiksuotas pardavimų rekordas – klientai per metus įsigijo 15155 kemperių.
2019 metų rugpjūčio 30 dieną „Volkswagen“ komercinių automobilių padalinys „Caravan Salon“ mugėje pristatė „California 6.1“ modelį.
Iki to laiko iš viso buvo pagaminta daugiau nei 175 tūkst. šių universalių kemperių. Naujasis „California 6.1“ modelis pratęsė savo pirmtakų sėkmę. Vienas iš naujų automobilyje pritaikytų sprendimų – stoge įrengtas jutiklinis ekranas, pateikiantis įvairią naudingą informaciją ir leidžiantis keisti pagrindinius automobilio nustatymus.
„California“ koncepte šį ekraną pakeitė naujas išmanias funkcijas įgalinanti planšetė. Naujame autobusiuke galima įrengti ir daugiau nei vienas slankiojančias duris.