1984 metais ji pristatė pirmąjį „Ibiza“ modelį. Nuo tada šis automobilis nesustodamas rieda viso pasaulio gatvėmis jau 33 metus. Susipažinkite su įdomiausiais faktais apie šį legendinį modelį.
Keturios kartos ir daugiau nei 5,4 mln. parduotų modelių
Per tris dešimtmečius „SEAT Ibiza“ „užgyveno“ keturias kartas. Tai vienas populiariausių lengvųjų automobilių Ispanijoje. Iki šios dienos kompanija pardavė daugiau nei 5,4 mln. „Ibiza“ modelių. Jeigu visus parduotus „Ibiza“ automobilius sustatytume į vieną liniją, grandinė tęstųsi nuo Barselonos iki Naujosios Zelandijos.
Sukurtas Barselonoje
Visų kartų „Ibiza“ modeliai buvo kuriami, konstruojami ir gaminami Barselonoje. Automobilių dizaino ikona italas Giorgetto Giugiaro buvo atsakingas už pirmos kartos automobilio kūrybinius procesus. „Ibiza“ variklis buvo kuriamas bendradarbiaujant su „Porsche“, o kompanija „Karmann“ padėjo sukurti kėbulą.
Degalų sąnaudos – perpus mažesnės
Praėjus 33 metams „SEAT Ibiza“ degalų sąnaudos sumažėjo perpus, lyginant su pirmos kartos modeliu. 1984 metų modelio degalų sąnaudos siekė vidutiniškai 7,8 l/100 km, o dabartinio, turinčio 1,4 TDI 90 AG variklį, – vos 3,6 l/100 km.
8 iš 10 „Ibiza“ modelių buvo eksportuoti
Kiekvieną dieną SEAT gamykloje Martorelyje surenkama po 700 „Ibiza“ modelių. Iš jų 80 proc. yra eksportuojama į 75 šalis visame pasaulyje. Tiesą sakant, „Ibiza“ yra būtent tas modelis, kuris pramušė šiam Ispanijos gamintojui ledus į tarptautinius vandenis – tai pirmasis SEAT masiškai eksportuojamas modelis.
„Ibiza“, išreikšta skaičiais
„Ibiza“ modelio gamybos procese dalyvauja daugiau nei 700 robotų. Kiekvieną modelį sudaro 3000 detalių ir kiekvienas automobilis per visą gamybos procesą nuvažiuoja beveik 12 kilometrų konvejeriu. Nuo 1984 metų šiems modeliams nudažyti kompanija sunaudojo daugiau nei 70 mln. kilogramų dažų. Tai būtų tas pats, kas 1000 kartų nudažyti Eifelio bokštą.
Moterų vaidmuo
„Ibiza“ buvo pirmasis SEAT modelis, kurio gamybos procese pradėjo dalyvauti moterys. Šiandien moterys sudaro 21 proc. visų gamyklos darbuotojų – tai reiškia, kad 1 iš 5 „Ibiza“ gamyba besirūpinančių darbuotojų yra moteris. Be to, pastaruosius dešimtį metų šio modelio pirkėjų moterų dalis taip pat žymiai ūgtelėjo. Dabar dailiosios lyties atstovės sudaro 51 proc. visų pirkėjų (2004 metais – 42 proc.).
Aistra varžytis
1992 metais „SEAT Ibiza“ buvo tapusi oficialiu Barselonos Olimpinių žaidynių automobiliu. Šis nedidelis automobilis taip pat skynė pergales įvairiose lenktynėse. „Ibiza“ savo kolekcijoje sukaupė tris „FIA World Rally Championship“ pasaulio ralio čempiono titulus (1996, 1997 ir 1998 m.) 2 litrų klasėje.