Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Legendinis JAV visureigis „Ford Bronco“ pasiekė ir Lietuvą: bus parduoti tik trys automobiliai

Tokios keistos rinkos taisyklės: Europai skirta tik 500 amerikietiškų visureigių „Ford Bronco“, o Lietuvoje bus parduoti tik trys.
Pirmieji „Ford Bronco“ pristatyti Lietuvoje
Pirmieji „Ford Bronco“ pristatyti Lietuvoje / V.Pilkausko nuotr.
Temos: 2 Visureigis Ford

Daugiau apie automobilius – rubrikoje GAZAS.LT

2,7 l, V6 benzininis „Ecoboost“ variklis, išvystantis 335 AG ir 563 Nm – tokie techniniai parametrai – ir abu blokuojami diferencialai leidžia šį monstrą vadinti tikru visureigiu.

Į akis krenta (panašiai kaip ir „Jeep Wrangler“) galimybė greitai ir patogiai nuimti stogą, duris. O didžiausias šio apie 88 tūkst. Eur kainuojančio visureigio išskirtinumas – niekas Lietuvoje neturės lygiai tokio pačio. Nes mūsų šalies rinkai gamintojas skyrė tik tris automobilius. Natūralu: juk elektrifikacijos amžius, visi gamintojai stengiasi plėsti elektromobilių liniją ir mokėti mažesnes baudas už anglies dvideginio emisiją.

„Ford“ verslo vadovas Evaldas Baškys, kalbėdamas 15min, sutiko, kad tokie ribojimai pardavėjų nedžiugina:

„Gamintojas norėjo Europai pateikti identišką ikonišką amerikietišką produktą. T.y. tokį koks Bronco yra JAV, toks jis bus ir Europoje. Todėl dideli kiekiai negalimi. Tikimės, kad kitais metais dar gausime Europai papildomą kiekį“.

Tačiau netrukus „Ford“ džiugins naujais europietiškais elektriniais krosoveriais.

57 istorijos metai

„Bronco“ debiutavo dar 1966 metais. Iki 1996-ųjų dienos šviesą išvydo penkios jo kartos. Pasikeitus JAV vartotojų poreikiams, paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje didelio pravažumo visureigio gamyba buvo nutraukta, o jį pakeitė tuo metu jau brendusios SUV mados atstovai „Ford Expedition“ ir „Excursion“.

„Bronco“ nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip automobilis, pritaikytas susidoroti su bekelės iššūkiais. Šis naratyvas lydėjo kiekvieną modelio kartą ir padėjo pelnyti visureigiui didžiulę vairuotojų pagarbą, o gamintojui leido sėkmingai konkuruoti su „Jeep Wrangler“, „Land Rover Defender“ ar „Toyota Land Cruiser“.

Iki pasirodė šeštosios kartos modelis, „Ford“ iš viso pardavė per 1,1 mln. „Bronco“ automobilių. Ir šis skaičius pasiektas vos vienos šalies rinkoje.

2021-aisiais amerikiečiai nusprendė atgaivinti legendinio visureigio gamybą ir visuomenei buvo pristatyta dabartinė, šeštoji jo karta. Naujieji automobiliai ir toliau surenkami bendrovės gamykloje Veine, Mičigano valstijoje, JAV. Tačiau pirmą kartą istorijoje įmonė nusprendė pasiūlyti „Bronco“ modelį ne tik vietinei, bet ir Europos rinkai.

Europiečiams naujos kartos visureigis bus gaminamas ribotu tiražu, tad jį įsigyti galės tik tikrieji entuziastai – jiems gamintojas siūlys tik pačias pajėgiausias modelio versijas „Outer Banks“ ir itin našią bekelėje „Badlands“.

Projektuodami naująjį modelį inžinieriai įkvėpimo sėmėsi iš pirmosios kartos „Bronco“ – kuriant virtualų dizainą skaitmeniniu būdu buvo nuskaitytas konkretus 1976 metų automobilis. Todėl ir naujos versijos modelyje galima atpažinti daug retro detalių, o dėl visureigio išvaizdos jis nesunkiai išsiskiria iš kitų.

Per pristatymą Vilniuje lankytojai galėjo įsitikinti, kad „Bronco“ gali tapti kabrioletu, o su specialiu įrankiu galima greitai nuimti automobilių dureles. Berėmiai langai tiek sumažina durelių svorį, kad jas pakelti pajėgia iš esmės bet kuris suaugęs žmogus.

Visureigyje yra ir daugiau dalykų, leidžiančių dar geriau pritaikyti automobilį savo poreikiams bekelėje. Priekinės grotelės ir buferis gali būti keičiami alternatyviomis versijomis, o plastikinės ratų arkos apsaugos suprojektuotos taip, kad, atsitrenkus į kliūtį, atsiskirtų nepažeisdamos kėbulo.

Europos rinkai skirtuose modeliuose montuojamas 2,7 litro darbinio tūrio „Ford EcoBoost“ V6 benzininis variklis, pasiekiantis 335 AG galią ir 563 Nm sukimo momentą. Jį ratams perduoda 10 pakopų automatinė pavarų dėžė.

Itin tvirtas

„Bronco Outer Banks“ versijoje sumontuota dviejų greičių elektroninė perdavimo dėžė – spustelėjęs mygtuką, vairuotojas gali normalią pavarą pakeisti palėtinta, ir atvirkščiai. O „Bronco Badlands“ versijoje papildomai sumontuotas blokuojamas priekinis diferencialas ir priekinių stabilizatorių atjungimo sistema, kurią galima aktyvuoti netgi važiuojant iki 30 km/val. greičiu. Tai suteikia ypač plačias galimybes vairuotojui manevruoti sudėtingoje bekelėje.

Visureigis sukurtas ant sustiprintos plieninės važiuoklės su septyniais skersiniais. Tokia konstrukcijos šerdis gamintojams leido diegti atitinkamas galimybes bekelėje suteikiančią mechaninę ir programinę įrangą, taip pat užtikrinti iki 259 mm siekiančią pakabos eigą.

Didžiausią įtaką visureigio pravažumui be nuolatinės visų varančiųjų ratų pavaros ir transmisijos daro važiuoklė. „Ford“ naujos kartos „Bronco“ modeliui sukūrė ypač tvirtą „High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS)“ pakabą, leidžiančią iki 20 proc. sumažinti neamortizuojamą masę ir panaudoti vairo kolonėlę su krumpliastiebiu. Tokia konstrukcija sumažina ratų judėjimo krūvį amortizatoriams, ypač važiuojant dideliu greičiu bekelėje.

„Bronco Badlands“ versijoje standartiškai naudojami sustiprinti „Bilstein“ adaptyvieji amortizatoriai. Dėl didesnės skysčio talpos jie papildomai aušinami esant sunkioms sąlygoms, o amortizacinė jėga automatiškai didėja esant kraštutinei pakabos eigai.

„Terrain Management System“ sistema leidžia vairuotojams vienu veiksmu pritaikyti visureigio įrangos parinkčių rinkinį prie atitinkamų važiavimo sąlygų. Automobilyje taip pat įdiegta nuolatinio greičio palaikymo bekelėje sistema „Trail Control“. Ji suteikia galimybę pasirinkti norimą greitį (iki 31 km/val.) ir susitelkti į vairavimą, o automobilis automatiškai valdo greitėjimą bei stabdymą lėtai iriantis sudėtingu paviršiumi.

Neaukoja komforto

Kurdama sunkiausius iššūkius įveikiantį modelį, įmonė „Ford“ nesileido į jokius kompromisus dėl komforto, todėl visose „Bronco“ versijose įdiegė šiuolaikinį vidaus įrangos paketą. Pavyzdžiui, automobilyje naudojama naujausios kartos SYNC 4 informacijos ir pramogų sistema kartu su 12 colių įstrižainės centriniu jutikliniu ekranu. Ši sistema ypatinga tuo, kad jos naujinius galima atsisiųsti nuotoliniu būdu.

„Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ programėlės, 360 laipsnių vaizdo kamerų sistema su numatytais bekelės stebėjimo taškais (kameros savaime aktyvuojasi, kai vairuotojas pasirenka vieną iš bekelės režimų) – visa tai taip pat įtraukta į standartinę įrangą. Be to, automobilyje gali būti įrengta „B&O Premium“ garso sistema su 10 garsiakalbių ir žemųjų dažnių stiprintuvu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?