Kita vertus, Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, apšaudantis Ukrainos miestus raketomis, liepia skubiai atgaivinti mirusią automobilių pramonę, kad galėtų puikuotis prieš pasaulį. Tačiau KAMAZ yra nepavydėtinoje situacijoje, nes per daugybę metų patys rusai gaminti sunkvežimių neišmoko, tik sukomplektuodavo iš vokiškų ar kiniškų dalių.
Netgi Ukrainoje, kare naudojamų visureigių „Kamaz-53949“ rusai negali sutaisyti – nėra detalių. O gamyklos išlaikoma sporto komanda KAMAZ-Master, iki šiol daugybę kartų dalyvavusi Dakaro ralyje, taip pat sudėjo ginklus ir išparduoda muziejinius sportinius KAMAZ.
Nepaisydama tokios realybės, Rusijos žiniasklaida piešia rožinius KAMAZ ateities planus. Neva, rusiškų automobilių norės visi. O kad rožinės svajonės atrodytų dar įtaigesnės, kad „supervalstybės“ propaganda veiktų stipriau, visuomenei pateikiami kosminiai projektai. Pvz., KAMAZ neva ruošiasi gaminti lengvąjį automobilį, skirtą miestui – „Oka“. Šį pavadinimą, tikėtina, prisimenate dar iš senų sovietinių laikų.
Kiniško automobilio klonas
Tačiau, kaip pažymi Mironas Gorinas, „Avtovzgliad“ žurnalistas, apie „Oka“ ateitį valdžia kalba nekonkrečiai. O rodomas modelis – tai viso labo kinų gamintojo JAC elektromobilis „Sehol E10X“, ant kurio planuojama užklijuoti rusišką pavadinimą „Oka“. Elektromobilis važiuoja varomas 61 AG galios elektros variklio. Tai – dvigubai daugiau, nei senoji sovietinė „Oka“, turėjusi vos dviejų cilindrų variklį.
Tačiau žurnalistas atkreipia dėmesį, kad netgi adaptuotas Rusijos rinkai kiniškas elektromobilis su užrašu „Oka“ kažin ar labai džiugintų rusus. Nes Rusijai nereikia ekologiškų automobilių. Dabar valdžia leidžia gaminti netgi Euro 0 standartą atitinkančius automobilius. Kad būtų pigūs.
„Dabar pirkėjams pakanka Euro minus 1 standartus atitinkančių transporto priemonių. Kad būtų pigūs ir kad būtų taisomi taip pat lengvai, kaip ir lūžta. O elektromobilis suges arba užšals jau pirmą rusišką žiemą. Be atsarginių detalių jis taps dideliu galvos skausmu“, – pastebi žurnalistas.
Jis apibendrina, kad Rusija apskritai technologiškai nepasirengusi eiti elektromobilių plėtros keliu, nes nėra įkrovos stotelių plėtros. O gamyklos sugebėtų surinkti automobilius iš atvežtų gatavų modulių – patys rusai automobilių „nuo nulio“ nepagamintų.