15min GAZAS ne kartą stebėjo situacijas, kai sostinės vairuotojai, pasikeitus šviesoforų įrengimo taisyklėms, pasimetė ir nevažiavo netgi degant žaliam šviesoforo signalui. Bet judėjo per raudoną. Tokią painiavą sukėlė situacijos, kai papildomas lenteles pakeitė papildoma šviesoforo sekcija, leidžianti sukti į dešinę. Tačiau painiavą kelia ir likusios papildomos lentelės – daugybė vairuotojų klysta galvodami, kad jos nebegalioja.
Dar kartą pasiaiškinkime, kaip yra iš tikrųjų, nes didieji pokyčiai įsigalios nuo sausio 1 d., kai papildomų lentelių nebeliks.
TAIP PAT SKAITYKITE: Vairuotojai klysta „lygioje vietoje“: sukdami į dešinę važiuoja per raudoną, stoja degant žaliai
Žada, kad iki sausio 1 d. lenteles panaikins
Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ paskelbė, kad iki 2020 m. sausio 1 d. sostinėje nebeliks nė vienos iš buvusių 120 papildomų lentelių su „žaliomis rodyklėmis“. Pasak įmonės atstovų, intensyviausi lentelių nuėmimo darbai vyksta šiuo metu, gatvėse sumažėjus eismo intensyvumui.
TAIP PAT SKAITYKITE: Konfliktas: „žalių rodyklių“ taisyklės kartais nesupranta net policininkai: sustojo, nors galėjo važiuoti
Dar liko 76 lentelės iš 120
Iš viso mieste buvo 120 tokių sankryžų su papildomom lentelėm, dabar likusios 76.
Tačiau ne visose sankryžose, kuriose nebeliks lentelių su žaliomis rodykėmis, leisdavusiomis sukti į dešinę, bus daroma infrastruktūrinių pakeitimų. Ten, kur nebus įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos su rodyklėmis į dešinę, atsirado programinių pakeitimų. Pavyzdžiui, žalias šviesoforo signalas pėstiesiems užsidega anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti vairuotojams nepraleidžiant pėsčiųjų.
Kur rasti išsamią informaciją
Visą informaciją apie sankryžų pakeitimus ir šiuo metu galiojančius eismo organizavimo pakeitimus galite matyti čia. Informacija nuolat naujinama. O taip atrodo žemėlapis, kuriama pažymėtos jau atnaujintos sankryžos:
Pertvarkymai tęsis ir 2020 m.
Iki sausio 1 d. nebeliks nė vienos lentelės, o nauji programiniai ir infrastruktūriniai eismo organizavimo sprendimai sankryžose atsiranda palaipsniui – didžioji dalis jau šiemet, dalis – kitąmet.
Vienas iš pavyzdžių – Žirnių-Liepkalnio sankryža. Nors daugelis skaitytojų ją keiksnoja, inžinierius Dalius Santockis išsamiai paaiškino situaciją:
„Rastas sprendimas Žirnių, Minsko pl., Liepkalnio g. sankryžoje. Kad būtų galima sukti į dešinę degant žaliam signalui su išjungta papildoma sekcija, praleidžiant pėsčiuosius, rodyklė tiesiai pakeista į rodykles tiesiai ir į dešinę. Neįprasta, bet KET neprieštarauja“.
Štai pavyzdys:
Kaip važiuoti iki sausio 1 d.
O tai kaip man važiuoti? Tomis sankryžomis, kuriose lentelės su žaliomis rodyklėmis ties raudonu šviesoforo signalu dar yra, iki sausio 1 d. važiuokite kaip iki šiol. Jei sankryžoje lentelės nebėra, važiuoti galima tik įsijungus leidžiamam šviesoforo signalui.
Kodėl pertvarkomi šviesoforai?
Tiesa, skaitytojai pastebi, kad, pasikeitus tvarkai, eismas sulėtėjo, nusidriekė ilgos eilės, norinčių pasukti į dešinę. Kilo chaosas. Todėl kai kurie iškėlė įvairių versijų ir sąmokslo teorijų, kad tokios pertvarkos daromos norint tiesiog įsisavinti lėšas. Tačiau „Susisiekimo paslaugos“ paaiškina:
„Vadovaujamės Europos Sąjungos direktyvomis, kurios nurodo, kad žalių lentelių visose šalyse narėse turi nelikti iki 2020 m. Tam, kad didėtų visų eismo dalyvių saugumas. Vairuotojų, o ypač – pėsčiųjų ir dviratininkų“.