Lenkija, kuri elektromobilių gamybos srityje atsilieka nuo mažesnių ES kaimynų Čekijos ir Slovakijos, šių metų pradžioje pristatė savo „Izera“ prekių ženklo visureigių ir hečbekų prototipus.
Susitikęs su vietos pareigūnais, EMP prezidentas Piotras Zaremba teigė, jog gamykla bus pastatyta Javožno mieste – angliakasių mieste pietiniame Silezijos akmens anglių baseine.
Planuojama, kad gamyba prasidės po trejų metų. Tikimasi, kad gamykloje dirbs apie 3 000 darbuotojų, o papildomas 12 000 darbo vietų sukurs tiekėjai ir subrangovai.
Investicijų dydis į naująją gamyklą nebuvo paskelbtas.
Lenkijos Klimato ir aplinkos ministras Michalas Kurtyka teigė vietos žiniasklaidai, kad investicijos yra „svarbus elementas... kuriant nuolatines darbo vietas“ regione ir pereinant nuo anglių prie kitų energijos šaltinių.
Lenkija, kurios 80 proc. elektros energijos šiuo metu gaminama naudojant anglis ir kurioje kasybos pramonėje dirba apie 80 000 žmonių, planuoja iki 2049 metų atsisakyti anglies kasyklų.
Minėtos gamyklos pastatymas gali padėti Lenkijai pasiekti Europos Sąjungos klimato apsaugos tikslus – iki 2050 metų tapti neutralia anglies dvideginio išmetimo atžvilgiu, nors anksčiau Varšuva teigė, kad jai reikia daugiau laiko pereinamam laikotarpiui.
Lenkijos populistinė „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS) vyriausybė pažadėjo sukurti naujas darbo vietas anglių kasybos regionuose, kai kasyklos bus palaipsniui panaikintos.
Užimtumas anglies sektoriuje yra politiškai opus klausimas Lenkijoje, turinčioje 38 mln. gyventojų ir kurioje kalnakasiai ir jų šeimos vis dar sudaro galingą rinkimų bloką.
Įkurtą 2016 metais, bendrovę EMP suformavo keturios Lenkijos valstybinės energetikos įmonės – PGE, „Energa“, „Enea“ ir „Tauron Polska“, siekdamos įgyvendinti planus atsisakyti iškastinio kuro.