Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lenktynininkai egzamine: 2. Kaip sekėsi (ne)agresyviam vairuotojui Vaidotui Žalai?

Ar greitis lenktynių trasoje daro įtaką vairavimo sugebėjimams miesto gatvėse? Tą nutarėme išsiaiškinti leisdami laikyti vairavimo egzaminą keturiems automobilių sporte žinomiems žmonėms: Vaidotui Žalai, Norbertui Daunoravičiui, Ignui Gelžiniui ir Agnei Vičkačkaitei-Lauciuvienei. Pirmasis improvizuotą egzaminą laikė Dakaro dalyvis ir Lietuvos ralio vicečempionas V.Žala.

Vairavimo egzaminas vyko Vilniaus gatvėse, o egzaminuotojo pareigas atliko profesionalus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas. Sportininkai, laikydamiesi visų egzamino reikalavimų, turėjo nuvykti iš Žirmūnų į Naujojoje Vilnioje esančią vairavimo mokymo aikštelę. Ten turėjo atlikti specialias parkavimosi ir įsibėgėjimo užduotis, o po jų – grįžti atgal.

vaidotas žala

  • Amžius: 28 m.
  • Vairavimo stažas: 13 m.
  • Automobilių sportas: ralis, ralio reidas
  • Kasdienis automobilis: „Toyota Avensis“

Prieš sėsdamas prie vairavimo mokymui skirto „Hyundai i30“ vairo (šis automobilis anksčiau buvo naudotas ir tikriesiems „Regitros“ vairavimo egzaminams), V.Žala neslėpė iš vakaro susipažinęs su pagrindiniais vairavimo egzamino reikalavimais. Lenktynininko nuomone, jie nėra pertekliniai ir gerai įvertina vairuotojo sugebėjimus.

V.Žala vairavimo mokymo aikštelėje egzamino užduotis įvykdė be klaidų, tačiau padarė du smulkius pažeidimus važiuodamas mieste. Vis dėlto, lenktynininko vairavimą vertinant egzamino kriterijais, jis būtų išlaikytas.

„Egzaminas sekėsi gerai, teisių neatėmė. Nesvarbu, kad daug metų važiuoji – visai kitas reikalas vairuoti, kai dvi akys tave stebi ir dar kamerų prikabinta. Nelengva. Reikia pripažinti, kad reikia daugiau galvoti, ką darai. Šiais laikais egzaminas reiklus. Galbūt ne visos klaidos ten įtrauktos, kurios turėtų būti, bet man patiko“, – svarstė iš automobilio po egzamino išlipęs ir teigiamo įvertinimo sulaukęs V.Žala.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidotas Žala laikė „vairavimo egzaminą“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidotas Žala laikė „vairavimo egzaminą“

Tuo tarpu egzaminuotoju tapęs A.Pakėnas teigė net neabejojęs, jog lenktynininkas išbandymą atliks tinkamai.

„Vaidui reikėjo susikaupimo, kad nedarytų smulkių klaidų, prie kurių mes visi esame įpratę – tokių smulkmenų, kurių net nebepastebime. Jos nepavojingos, bet formaliai tai būna netikslumas ar net ir nedidelis pažeidimas“, – pažymėjo egzaminuotojas.

Vairavimo metu A.Pakėnas lenktynininkui pažymėjo dvi nekritines klaidas: vieną kartą jis nesilaikė saugaus atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, kitą kartą neparodė posūkio signalo apvažiuodamas kelkraštyje sustojusį automobilį.

„Tai vairavimo stiliaus klaidos. „Regitroje“ tai būtų nekritinės klaidos ir manau, kad bet kuris egzaminatorius būtų „užskaitęs“ egzaminą“, – tikino A.Pakėnas.

Lygindamas V.Žalos agresyvų vairavimo stilių ralio trasose su važiavimu kasdien, A.Pakėnas pažymėjo lenktynininko naudojamą automobilį – dyzelinį „Toyota Avensis“. Tai rodo, kad sportininkui galingas automobilis nereikalingas ir gatvėse jis neturi noro demonstruoti savo sugebėjimų.

„Manau, kad čia tik charakterio bruožas, kaip žmonės vairuoja. Reikėtų kalbėti apie žmogiškąsias savybes, ne apie lenktynininko savybes. Bet kuris gali būti puikus vairuotojas gatvėje, o gali būti prastas. Vaidas, manau, būtų prie gerųjų. Jam reikėjo pastangų ko nors nepadaryti, bet jis nėra agresyvus vairuotojas. Ko nepasakysi apie jį trasoje“, – lenktynininko vairavimo stilių trasoje ir mieste lygino instruktorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos