Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenktynininkas apie keturračius darbui ir pramogai: galingiausias – nebūtinai geriausias

Lietuvoje populiarėja keturračiai. Miesto žmonės vis dažniau atsigręžia į kaimo sodybas, o ten ši transporto priemonė kone idealiai tinka tiek kasdieniams ūkio darbams, tiek pramogoms.
CFMoto CForce 850 Touring (Gamintojo nuotr.)
CFMoto CForce 850 Touring (Gamintojo nuotr.)

Kaip pasirinkti keturratį, kad šis nenuviltų, nekeltų rūpesčių ir būtų patogus partneris tiek savaitgalio darbams, tiek saugus aparatas pramogoms?

Keturratis – itin universalus

Prieš dešimtmetį keturračiai kėlė daugiau galvos skausmo nei malonumo vien dėl teisinių pinklių. Tačiau dabar problema išspręsta: sunkieji keturračiai registruojami savivaldybėse kaip traktoriai, juos galima vairuoti keliuose su B kategorijos vairuotojo pažymėjimu. Žmonėms tapo paprasčiau juos eksploatuoti, atsivėrė rinka ir keturračių pardavimas pradėjo augti.

Privalumai turint, pavyzdžiui, sodybą ar atokiau esantį namą su dideliu žemės sklypu, – nenuginčijami. Jei tai nėra ūkis, kuriam reikia rimto traktoriaus, geras keturratis su priedais gali beveik viską: ant jo galima montuoti sniego valytuvus, barstytuvus, rotorines šluotas, priekabas, o prie priekabų – ir kranus sunkiems daiktams kilnoti, galima tvirtinti netgi plūgus, akėčias ar kitus žemės ūkio padargus.

Tad keturratis iš tiesų ne tik registruojamas kaip traktorius – jo funkcionalumas prilygsta traktoriui. Be to, ši nesunki, greita ir dideliu pravažumu pasižyminti transporto priemonė naudojama ir pramogoms.

Galingas nėra būtinas, bet toks – smagiau

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis keturratį sau ir savo ūkiui? Ar pakanka pažvelgti į skaičius? Ar bazinis, pigus modelis gali atlikti viską, ar vis dėlto verčiau pirkti galingiausią versiją?

„Pirmiausia, labai svarbu suprasti, kam yra naudojamas keturratis. Nes dažnai jis perkamas važinėti aplink sodybą, o po kelių mėnesių pajutę smagumą žmonės jau bando važiuoti į varžybas. Ten keikiasi, kad per mažai galios, blogi techniniai parametrai. Jiems visuomet pasiūlau nusiimti rožinius akinius“, – komentuoja keturračiais lenktyniaujantis Antanas Kanopkinas.

Reikia suprasti, kad standartiniu „Volkswagen Golf“ automobiliu lenktynėse su bolidais nepakovosi. Tačiau iš čia galima išmokti kitą pamoką: net baziniai keturračiai patenkina beveik visus darbinius poreikius, tačiau jų vairuotojai galiausiai neatsispiria pagundai ir papramogauti, taigi su galingesniu varikliu važiuoti bus smagiau.

Smagiau net ir sukinėtis aplink sodybą. Štai žvelgiant į populiariausių Lietuvoje „CFMoto“ keturračių pardavimo sandorius matyti, kad labiausiai graibstomi visai ne baziniai „CForce 450“, o būtent galingesni modeliai.

Svarbūs visi skaičiai

Teoriškai galingesni modeliai turėtų pasižymėti ir geresniais techniniais duomenimis. Skaičių duomenų lape daug, o į kuriuos labiausiai verta atkreipti dėmesį?

„Vienareikšmiškai svarbus yra kiekvienas vienetas: ir degalų bako talpa, ir pasukamumas, prošvaisa, amortizatorių eiga ir netgi komponentai. Tiesiog tai svarbu skirtingose situacijose“, – paaiškina A. Kanopkinas.

Pavyzdžiui, pasukamumas bus reikšmingas manevruojant miške tarp medžių arba pačiame garaže, prošvaisa bus aktuali braunantis per kelmus ar žlegsint miškovežių provėžomis, užlipimo kampai – kopiant į kalnus, amortizatorių eiga – ropščiantis per akmenis. Svarbus ir degalų bako dydis, nes keliaujant miškais benzino kolonėlių pakeliui nebus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais