Nepasotinama paklausa Kiniją didžiausia automobilių rinka pasaulyje padarė dar 2009-aisiais, kai ši aplenkė JAV. Didžiausi automobilių gamintojai pasaulyje kaip „Ford“ ar „Volkswagen AG“ ne tik nukreipė daugybę logistikos išteklių į šią šalį, bet ir statė čia gamyklas. Šiandien „Ford“ pirmą kartą per 17 metų prognozuoja, kad jų pardavimai Kinijos rinkoje susitrauks, o „Volkswagen“ 2015-ųjų sausio–birželio mėnesiais patyrė pirmąjį pardavimų kritimą per pastarąjį dešimtmetį.
Visa Kinijos automobilių rinka birželio mėnesį buvo mažesnė nei prieš metus – po dvejų metų kilimo ji sumažėjo 3,4 proc. Bloomberg.com analitikai teigia, kad automobilių paklausa yra veiksnys, leidžiantis spėti artėjantį ekonomikos kilimą ar smukimą dar prieš pasirodant oficialiai statistikai.
„Mažėjantys automobilių pardavimai yra įspėjamasis ženklas Kinijos ekonomikai. Tai yra vartotojų pasitikėjimo atspindys“, – sako Paulas Gao, „McKinsey & Co“ vadybos konsultavimo įmonės atstovas.
„Ford“ prognozuoja, kad per metus Kinijoje iš viso bus parduoti 23 mln. automobilių. 2014-aisiais šis skaičius buvo 0,5 mln. didesnis.
„Vartotojai yra labai jautrūs kainai. Jie reikalauja vis didesnių nuolaidų, o tai lemia mūsų maržą. Dabar, norėdami ką nors parduoti, turime praleisti su pirkėjais kur kas daugiau laiko“, – teigė Tao Jinlongas, „Ford“ automobilių atstovybės Šanchajuje pardavėjas.