Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Lexus GS 300h“: subalansuotas įmonėms, bet tinka ir privatiems

„Lexus GS“ yra pirmasis šio gamintojo modelis, savo gamoje turintis du hibridinius variklius. Debiutavęs kaip GS 450h, nuo šiol jis bus žinomas ir kaip 300h, o nenaują GS su nenauju varikliu (jis jau naudojamas IS modelyje) išbandyti teko smagiausių kelių šalyje Europoje – Ispanijoje.
„Lexus GS 300h F Sport“
„Lexus GS 300h F Sport“ / „Lexus“ nuotr.

Ispanijoje keliai ne tik geri, bet ir labai apgaulingi. Kaip ir oras. 15 laipsnių šiluma reiškia, kad dieną kepinant saulei galima vaikščioti apsivilkus marškinėlius trumpomis rankovėmis, tačiau vakare temperatūra kas valandą kris po 5 laipsnius, kol pasieks neigiamą reikšmę. Tai reiškia, kad naktį vidurio Ispanijoje – šalnos. Ir kalnų keliai, kurie negali džiaugtis saulės spinduliais dėl nuolatinio buvimo augalotų medžių ar uolų pavėsyje, net ir dieną yra velniškai slidūs.

Patikėti sunkiau nei žaliųjų partijos atstovo tapimu prezidentu – 15 laipsnių šilumos ir šalna. Ispanijoje niekas nenaudoja žieminių padangų, tad stabdymo kelias nuo 90 km/val. iki nulio staiga iš 30 metrų pasidaro 120. 

išskirtiniais atvejais krizė gali būti naudinga

Išties, automobilio bandymams tokie pokyčiai – idealūs. Net ir įvertinant tai, jog pirmas susidūrimas su netikėta šalna baigėsi netikėtu slystelėjimu ir dvigubai pakilusiu pulsu išvydus tūkstančius metų stūksančią uolą, kuri nesiruošė trauktis iš kelio prie jos netikėtai artėjančiam automobiliui. 

Verta paminėti tai, kad Ispanijoje dirba tik didmiesčių gyventojai, o miesteliuose, turinčiuose kelis šimtus ar tūkstančius gyventojų, vieninteliai gatvėse matomi žmonės – pensininkai. O devynių iš dešimties daugiabučių namų langai užverti apdulkėjusiomis langinėmis.

Tai reiškia, kad pats smagiausias kelių tipas pasaulyje – kalnų keliukai – Ispanijoje yra neapkrauti transporto. Vietomis penkias minutes gali važiuoti visiškai vienas ir vienintelis gyvybę turintis pakelėje sutiktas daiktas yra palmė. 

Antrasis hibridas

11 litrų – tokias degalų sąnaudas šimtui kilometrų pavyko užfiksuoti pirmoje bandymų dalyje. Tai padaryti nėra sudėtinga – tereikia neišjungti „Sport+“ režimo, o stabdyti bei akseleruoti tik pilnai numynus pedalą. 223 AG turinti hibridinė jėgainė naudoja visus savo resursus, tačiau jie vis tiek nėra adekvatūs „Lexus GS“ pakabos galimybėms. Atrodo, kad šio automobilio valdymo savybės pranoksta jo variklio sugebėjimus. 

Nėra taip, kad 300h – silpnas variklis. Tiesiog GS su „F Sport“ pakaba valdomas taip puikiai, kad tokiai pakabai norėtųsi ne mažiau 300 AG turinčio porininko. Drįsčiau teigti, kad 450h versija „GS F Sport“ modeliui yra ideali, o 300h labiau tinkamas paprastam GS.

Nori sudeginti mažiau degalų – nenaudok stabdžių

Antroji bandymų dalis, antrasis režimas. „Normal“. Jokio sportiško važiavimo, visur – tik bandymai laikytis leistino greičio ir protingas stabdžių naudojimas. Nei vienas ekonomiško vairavimo instruktorius neprieštaraus teiginiui, kad norint sudeginti kuo mažiau degalų, reikia kiek įmanoma rečiau naudoti stabdžius.

Rezultatas – 6,3 l/100 km. Važiuojant įkalnėmis, nuokalnėmis, greitkeliu ir mieste – visais įmanomais sunkiausiais režimais. Šių eilučių autorius tikrai nėra galintis kažkam rodyti pavyzdį ekonomišku vairavimu, tad esu įsitikinęs, kad 6 litrai šiam automobiliui yra nesunkiai įkandama riba. 

Šeši litrai šimtui kilometrų benzino daugiau nei 200 AG turinčiame dvi tonas sveriančiame prabangiame sedane. Rezultatas – geriau nei geras. Žinoma, „Lexus“ pateikia savo skaičius, nesiekiančius 5 l/100 km, bet būkime realistai – jau greičiau Rusija į Europos Sąjungą įstos nei realios automobilių degalų sąnaudos pasieks tas, kurias deklaruoja gamintojai.

Hibridas prieš dyzelį

„Lexus“ atstovai teigė, kad šios jėgainės konkurentai – kitų gamintojų 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniai varikliai. Visi jie yra mažiau galingi ir mažiau ekonomiški („ant popieriaus“). Ir išmeta daugiau CO2. Juose reikia keisti sankabą bei starterį (hibridai neturi tokių dalykų) bei kur kas dažniau keisti stabdžių trinkeles (hibriduose namažai stabdoma elektriniu varikliu, kas taupo stabdžius). 

Šie dalykai, pridėjus nedideles degalų sąnaudas, leidžia „Lexus GS300h“ vadintis pigiausiai išlaikomu šios klasės automobiliu. BMW 5, „Volvo S80“ ar „Audi A6“ eksploatacija, anot „Lexus“ atstovų, kainuoja daugiau. Bent jau Ispanijoje.

„Lexus“ komunikacijos vadovas Europoje Fabio Capano taip pat pateikė kitą įdomų faktą: „Lexus GS“ hibridas vienu padangų komplektu gali nuvažiuoti iki 90 tūkst. km. Po trejų metų susisieksime su keliais GS savininkais ir jeigu tai tiesa, pažadame įteikti gamintojo atstovams didelį medalį. 

GS 300h pardavimų orientacija – juridiniai asmenys

Pagrindiniai „Lexus GS300h“ pirkėjai, anot F.Capano, yra juridiniai asmenys. Jiems aktualus nebrangus išlaikymas, nedidelės degalų sąnaudos, didelė išliekamoji vertė bei prabangus įvaizdis. Žmonėms, kurie perka automobilį iš „išskaičiavimo“, tačiau ieško ne škodos, o prabangaus modelio. Ne nauja, bet toli gražu ir ne tokia dažna strategija.

Esu linkęs sutikti su F.Capano. Šiame automobilyje užtenka visko – komforto, prabangos, puikių valdymo savybių, tačiau iki idealaus automobilio jam trūksta... galios. Žmogui, kuris naudotų automobilį savo šeimos kelionėms ir kiekvienos dienos reikmėms. 9,2 sekundės trunkantis įsibėgėjimas iki 100 km/val. nėra stulbinantis nei dabar, nei toks buvo prieš 20 metų. Ypač – tokios klasės automobiliuose.

Jeigu šį tekstą skaito potencialus privatus pirkėjas, rekomenduočiau jam GS 450h bandymą – šį palikite įmonėms. Jos pinigus skaičiuoja labiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos