Naujasis „Lexus IS“ iki šiol turėjo vienintelę jėgainę – hibridinę, išvystančią 223 AG ir pavadintą 300h. Degalų šis automobilis vartojo nedaug, tačiau nebuvo ir ypatingai greitas – įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. truko 8,3 sek. Visiškai ne stebuklas.
Pernai pasirodęs kompaktinis visureigis „Lexus NX“ turėjo naują „Lexus“ gamoje motorą – 2,0 litrų darbinio tūrio, su turbina, išvystantį 245 AG. Ši jėgainė buvo „užskaityta“ – daug visureigių buvo nupirkti būtent su šiuo varikliu, o šiandien jis montuojamas ne tik į IS, bet ir GS sedaną bei didelį visureigį RX.
„Lexus“ niekada negarsėjo itin galingais varikliais. Tiesa, praėjusi IS karta turėjo tokį modelį kaip IS-F, kuris buvo artimas konkurentas BMW M3, o šių laikų GS taip pat turi F raide paženklintą modelį, išvystantį daugiau nei 400 AG, taip pat yra parduodamas nuostabus „Lexus RC-F“. Tačiau tai – išimtys. Naujausios kartos IS apie greitį kol kas tik svajojo.
2 litrų variklis su turbina, sumontuotas į IS, stebuklų taip pat nedaro. Jis išjudina sedaną per 7 sekundes iki 100 km/val., o maksimalus šio dueto greitis – 230 km/val. Skamba visai neblogai, kol nepradedi lyginti su šios klasės sportiškumo lyderiais.
„Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ analogai yra greitesni, ekonomiškesni ir turi kur kas didesnes variklių bei pavarų dėžių pasirinkimo galimybes nei japonas. Modelis, su kuriuo „Lexus IS“ gali konkuruoti šioje srityje, vienintelis – „Jaguar XE“.
Būtent todėl nemanau, kad „Lexus IS200t“ nuvilios bent vieną pirkėją nuo vokiškų automobilių. Kaip ir iki šiol, taip ir dabar vokiška trijulė lieka kautis tarpusavyje, o japonai, britai ir amerikiečiai renkasi savo pirkėjus. Vargu ar preciziško, tylaus ir komfortiško „Lexus IS“ pirkėjas kada nors susidomės BMW, kaip ir pastarojo klientas vargu ar norėtų sėsti į lėtesnį ir prasčiau valdomą automobilį.
„Lexus IS200t“ generuojami skaičiai „ant popieriaus“ atrodo neblogai, tačiau realybėje šis automobilis neprilygsta vokiečiams.
Kita vertus, to paties „Lexus IS“ pirkėjams naujasis variklis yra puiki alternatyva. Automobilis su benzininiu varikliu yra pigesnis už analogą su hibridiniu ir dar galingesnis. Ekonomija? Apie ją benzininio variklio atveju teks pamiršti.
Analogiškai ir kitiems „Lexus“ modeliams: GS, NX bei RX. Naujasis variklis yra puiki alternatyva „Lexus“ fanams, tačiau BMW ar „Audi“ gerbėjų jis nenuvilios. O jeigu kažkas ir iškeis vokišką prabangų automobilį į japonišką, tai padarys dėl kitų „Lexus“ savybių – komforto, išskirtinės apdailos ir dizaino.