Tai nėra visiškai nauja idėja. Studijiniuose modeliuose „Audi E-Tron SUV“ ir „Volkswagen XL1“ jau buvo galima pamatyti tokias technologijas. Tačiau iki šiol nė vienas automobilių gamintojas jų nepateikė į masinę gamybą. Tiesa, reikia paminėti, kad šią sistemą turintys „Lexus ES300 h“ bus parduodami tik Japonijoje.
15min jau rašė, kad pirmieji masinėje gamyboje tokią technologiją pradėjo taikyto „Mercedes“ vilkikų gamintojai. Vilkikas „Mercedes-Benz Actros“ rinką pasieks kitų metų kovą.
Kol kas nei Jungtinių Amerikos Valstijų, nei Europos reglamentai neleidžia vietoje tradicinių veidrodėlių naudoti kameras. Tačiau „Toyota“, kuriai ir priklauso „Lexus“, teigia, kad tokia sistema yra kur kas geresnė nei tradiciniai galinio vaizdo veidrodėliai.
Japonų teigimu, kameros leidžia perteikti geresnį vaizdą iš kairės, dešinės ir automobilio galo, ypač esant tamsiam paros metui ir blogoms oro sąlygoms. Taip pat vairuotojas turi galimybę koreguoti vaizdo parametrus savarankiškai.
Kaip vieną iš šios sistemos privalumų gamintojas pažymi ir tai, kad tokie „veidrodėliai“ leidžia sumažinti aerodinaminį triukšmą ir pagerina aerodinamines savybes, taip taupant kurą.
Kameros sumontuotos taip, kad ant jų nepatektų lietaus lašai ar sniegas, todėl vairuotojas visada gali matyti ryškų ir aiškų vaizdą.
Vaizdas iš kamerų siunčiamas į du 5 colių ekranus, kurie sumontuoti prie priekinio stiklo statramsčio. Gamintojas teigia, kad tokiu būdų pagerinamas matomumas per priekinius šoninius automobilio langus.
Pagal „Europe.autonews.com“ pateikiamą informaciją, tarp kompanijų, kurios vysto tokias technologijas, yra Japonijos tiekėjas „Ichikoh Industries“ ir Vokietijos „Robert Bosch“.
„Ichikoh“ prognozuoja, kad iki 2023 m. apie 29 proc. Japonijos rinkos, arba apie 2,3 milijono transporto priemonių, vietoje vidinių galinio vaizdo veidrodėlių turės ekranus, į kuriuos vaizdas bus siunčiamas iš kameros.
Tuo pačiu japonai prognozuoja, kad maždaug 12 procentų rinkos, apie 900 tūkst. transporto priemonių, turės tokias išorinių kamerų vaizdo stebėjimo sistemas kaip „Lexus ES 300 h“.
Kartu su savo prancūzų partneriu „Valeo“ „Ichikoh“ planuoja tokias sistemas pristatyti ir už Japonijos ribų, įskaitant JAV ir Europą. Tačiau tai priklauso nuo to, ar pasikeis reglamentavimas.