Ministras Kęstutis Trečiokas teigia, kad taip pat bus aiškinamasi, kokių sankcijų galima imtis prieš Vokietijos gamintoją.
„Mes esame nurodę Taršos prevencijos departamentui išsiaiškinti, kiek tokių automobilių yra ir kokia dėl taršos padaryta žala gamtai“, – BNS patvirtino K.Trečiokas.
Lietuvoje neperkama daug naujų automobilių, tad ir šių neturėtų būti daug
Pasak jo, tyrimas pradėtas dar iki tol, kai Europos Komisija paragino bendrijos nares imtis tyrimų. K.Trečiokas tikisi, kad išvados bus po savaitės, vėliausiai – po 10 dienų. Tačiau, anot jo, daug tokių automobilių Lietuvoje neturėtų būti.
„Lietuvoje neperkama daug naujų automobilių, tad ir šių neturėtų būti daug. Tačiau bet kuriuo atveju, sieksime išsiaiškinti situaciją“, – BNS tikino ministras.
Anot jo, taip pat bus aiškinamasi, kokių priemonių galima imtis prieš „Volkswagen“: „Teisininkai nagrinės, ar galime reikalauti kompensacijų už žalą gamtai, kokių sankcijų galime imtis“.
EK ketvirtadienį paragino ES valstybes išsiaiškinti, ar dyzeliniai „Volkswagen“ automobiliai atitinka bendrijos taršos reikalavimus.
„Volkswagen“ antradienį prisipažino, jog 11 mln. dyzelinių automobilių visame pasaulyje turi įrenginius, kurie gali klastoti taršos bandymų rezultatus. Valstybės visame pasaulyje ėmėsi tyrimų ir grasina teismais, o „Volkswagen“ galimoms išlaidoms planuoja atidėti 6,5 mlrd. eurų.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 16,7 tūkst. 2009-2014 metais pagamintų „Volkswagen“ automobilių. Kiek iš jų turi dyzelinius variklius, nėra nurodoma.