Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva tarptautinių pervežimų rinkoje lenkia tokias šalis kaip Prancūzija ar Italija

Europos Sąjungos statistiką kaupiančios institucijos pateikė praėjusių metų bendrijos šalių kelių transporto sektoriaus rodiklius. Tarptautiniuose pervežimuose ir toliau karaliauja Lenkijos vežėjai. Lietuvos atstovai taip pat turi kuo pasigirti.
„Volvo FH16“
„Volvo FH16“ / „Volvo Trucks“ nuotr.

Visos Europos Sąjungos valstybės narės pateikė savo 2013 m. pervežimų rezultatus. Pagal pateiktus duomenis sudarytos lentelės, kurios geriausiai atspindi šalių kelių transporto būklę, priklausomybę nuo užsienio rinkų ir kitus aspektus.

Viso pervežta tonkilometrių

Pradėti reiktų nuo to, kad bendrai visoje ES kelių pervežimai augo 2 proc. ir pasiekė 1 731 milijardų tonkilometrių. Pervežimai augo daugumoje ES šalių. Didžiausią augimą demonstravo naujosios Europos Sąjungos šalys (įstojusios nuo 2004 m.), kurių nei viena neturėjo sumažėjusių pervežimų apimčių; Rumunija +15 proc., Lietuva +12 proc., Bulgarija ir Lenkija +11 proc.

Labiausiai pervežimai smuko toli nuo mūsų esančiose ir didelio svorio Europos kelių pervežimo rinkoje neturinčiose valstybėse: Kipras -29 proc., Airija ir Graikija po -8 proc.

Kalbant apie kiekybę, ir toliau lygių nėra Vokietijai. Po jos rikiuojasi Lenkija, Ispanija, Prancūzija ir Didžioji Britanija.

Vietiniuose pervežimuose taip pat dominuoja Vokietija. Įkandin seka Prancūzija ir Didžioji Britanija. Lenkija šioje kategorijoje dar nusileidžia Ispanijai ir Italijai. Baltijos šalys minėtose kategorijose savo rezultatais neišsiskiria. Tiesa, to negalima apsakyti apie tarptautinius pervežimus. Lietuva, nors ir yra santykinai maža pagal plotą ir gyventojų skaičių, pagal atliktus tarptautinius pervežimus rikiuojasi devintoje pozicijoje. Pasidžiaugti galima ir tuo, kad 2013 m., jei lygintume su 2012, Lietuvoje didėjo ir vietinių ir tarptautinių krovinių gabenimas tonkilometrėmis.

Šalis Viso tonkilometrių (mln.) Tonkilometrės nacionaliniuose pervežimuose (mln.) Tonkilometrės tarptautiniuose pervežimuose (mln.)
  2013m. Pokytis nuo 2012 m. proc. 2013 m. Pokytis nuo 2012 m. proc. 2013 m. Pokytis nuo 2012 m. proc.
Belgija 32.796 +2 18.980 +4,4 13.816 -1
Bulgarija 27.097 +11 7.192 +14,4 19.905 +10
Čekija 54.893 +7 15.392 +6,9 39.500 +7
Danija 16.072 -4 12.217 -0,6 3.855 -12
Vokietija 305.744 0 256.721 +0,9 49.022 -7
Estija 5.986 +3 1.593 -0,4 4.394 +5
Airija 9.215 -8 7.216 -2,7 1.999 -22
Graikija 19.198 -8 14.855 -9,9 4.344 0
Ispanija 192.597 -3 126.997 -4,8 65.600 0
Prancūzija 171.472 -1 155.712 -0,5 15.760 -1
Kroatija 9.133 +6 4.284 +3,4 4.849 +8
Italija 127.241 +3 111.975 +0,2 15.266 +25
Kipras 634 -29 618 -29,8 16 -6
Latvija 12.816 +5 2.803 +7,1 10.013 +5
Lietuva 26.338 +12 2.540 +4,2 23.798 +13
Liuksemburgas 8.606 +8 777 -25,6 7.829 +13
Vengrija 35.818 +6 9.246 +0,7 26.572 +8
Olandija 70.184 +4 29.873 -4,8 40.311 +11
Austrija 24.213 -7 13.853 -1,9 10.360 -13
Lenkija 247.594 +11 100.320 12,7 147.274 +10
Portugalija 36.555 +11 9.773 -12,6 26.783 +23
Rumunija 34.026 +15 12.505 -1,3 21.522 +27
Slovėnija 15.905 0 1.889 +2,2 14.016 0
Slovakija 30.147 +2 4.566 -10 25.581 +4
Suomija 24.429 -4 20.968 -4,4 3.461 -2
Švedija 33.529 0 30.715 +1,1 2.814 +10
Didžioji Britanija 158.527 0 150.065 0 8.462 0
Visa ES 1.730.765 +2 1.123.645 +0,3 607.122 +6

Žemiau pateiktoje diagramoje galite įvertinti tarptautinių pervežimų rinkos pasidalijimą. Lietuva užėmusi beveik 4 proc. rinkos, tuo metu Lenkijos dominavimas akivaizdus. Ši šalis ir toliau stiprina savo pozicijas tarptautiniuose pervežimuose. Neblogas pozicijas užėmusios ir kitos naujosios Europos Sąjungos šalys. Į dešimtuką taip pat patenka Čekija, Vengrija, Slovakija ir Rumunija. Turimas pozicijas po truputi praradinėja Ispanija, Nyderlandai ir Portugalija. Jų pervežtų tarptautinių tonkilometrių kiekis praėjusiais metais mažėjo.

Tarptautinių pervežimų rinkos pasidalijimas
Tarptautinių pervežimų rinkos pasidalijimas Europoje

Tarptautinių/vietinių vežimų santykis

Deja, bet šioje kategorijoje pateikiami duomenys parodo, kodėl Lietuvos transportas yra pažeidžiamas ir itin priklausomas nuo užsienio partnerių ir kitose šalyse galiojančios tvarkos. 90 proc. Lietuvos vežėjų gabentų tonkilometrių buvo gabentos tarptautiniais maršrutais. Didesnis rodiklis yra tik Liuksemburge – 91 proc. Panaši situacija ir Slovakijoje bei Slovėnijoje, kur tik dešimtadalis kelių transporto apkrovos tenka vietiniams pervežimams. Visoje Europos Sąjungoje šis santykis yra maždaug 1:2. tai reiškia, kad vienai tarptautinei tonkilometrei tenka dvi vietinės.

Didžiausioje Europos ekonomikoje, Vokietijoje, tarptautiniai pervežimai sudaro tik 16 proc., Lenkijoje – apie 60 proc. Prancūzijos, Didžiosios Britanijos ir Švedijos vežėjų tarptautiniai pervežimai beveik nedomina. Šiose šalyse šis rodiklis nesiekia 10 proc.

Krovinių masė, nuvažiuotas atstumas

Šie rodikliai buvo skaičiuojami tik pakrautoms transporto priemonėms. Lietuvos vežėjų gabenami kroviniai yra vieni sunkiausių. Vidutinis krovinio svoris siekia 15,9 t. Sunkesni už lietuviškus tik latviški, švediški, ispaniški, estiški ir Liuksemburgo sunkvežimiai. Europos Sąjungos vidurkis – 13,7 t. Didžiojoje Britanijoje ir Kipre vidutinis krovinio svoris nesiekia 11 t.

Vidutinis nuvažiuojamas atstumas vietiniuose pervežimuose buvo 86 km., tarptautiniuose – 600 km. Žinant, kad 90 proc. Lietuvos vežėjų kelionių sudarė tarptautiniai gabenimai, nieko keisto, kad visų krovinių gabenamo atstumo vidurkis krito nežymiai, tuo metu kitų Europos Sąjungos šalių rodikliai neprilygsta nė iš tolo. Lietuvos vežėjų kroviniai buvo gabenami vidutiniškai 503 km. Toliau rikiuojasi Portugalija ir Slovėnija, kurių rodikliai daugiau nei dvigubai prastesni.

Graikijoje ir Kipre rezultatai vos siekia 40 km.

Vidutinis krovinio svoris ir nuvažiuojamas atstumas ES šiek tiek paaugo.

Šalis Tarptautinių ir vietinių pervežimų santykis procentais. Vidutinis krovinio svoris 2013 m. tonomis Pokytis nuo 2012 m. proc. Vidutinis nuvažiuotas atstumas 2013 m. km. Pokytis nuo 2012 m. proc.
Belgija 42/58 13,8 0 109 -1
Bulgarija 73/27 15,2 +3,4 169 -3
Čekija 72/28 13,2 0 156 +3
Danija 24/76 11,1 0 92 -3
Vokietija 16/84 13,3 0 104 -2
Estija 73/27 16,3 -1,2 193 +4
Airija 22/78 11,2 -2,6 86 -9
Graikija 23/77 13,9 -9,2 40 -23
Ispanija 34/66 16,2 0 171 +6
Prancūzija 9/91 12,8 0 86 0
Kroatija 53/47 14,6 +2,1 135 +2
Italija 12/88 15,3 -1,9 124 +12
Kipras 3/97 10,7 -7,0 39 0
Latvija 78/22 16,1 -3,6 211 -9
Lietuva 90/10 15,9 -2,5 503 +4
Liuksemburgas 91/9 17,1 4,9 167 +14
Vengrija 74/26 14,5 -0,7 212 +4
Olandija 57/43 13,6 +20,4 116 -8
Austrija 43/57 14,7 -2,0 74 -5
Lenkija 59/41 14,5 0 190 +6
Portugalija 73/27 15,5 +2,6 247 +16
Rumunija 63/37 14,6 -0,7 178 +13
Slovėnija 88/12 15,2 +2,0 243 -4
Slovakija 85/15 11,3 +0,9 234 +4
Suomija 14/86 15,3 -5,0 89 +5
Švedija 8/92 16,3 -0,6 119 +4
Didžioji Britanija 5/95 10,5 0 97 +0
Visa ES 35/65 13,7 +0,7 123 +2

Į lenteles neįtraukti Maltos duomenys, kurių pastaroji šalis nepateikė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų