Praėjusiųjų metų pabaigoje Europos Komisija (EK) padavė Lietuvą į ESTT dėl to, kad mūsų šalyje nepašalintos transporto priemonių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijos kliūtys. Taip pažeidžiamos ES transporto priemonių tipo patvirtinimo taisyklės ir laisvo prekių judėjimo principas.
Pirmadienio pasitarime ministrų kabinetas sutarė, kad Lietuva ESTT gins savo poziciją ir dalyvaus analogiškame teismo procese prieš Lenkiją.
Kaip po posėdžio žurnalistams sakė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, Lietuva nesutinka registruoti dešiniavairių automobilių, nes saugaus eismo ir visuomenės interesas yra svarbesnis už ekonominį.
„Eidami į teismą mes turėsime pakankamai argumentų, kad esame teisus ir registruoti dešiniavairių automobilių Lietuvoje nereikia“, – sakė R.Vaštakas.
Jo teigimu, EK reikalavimas kiek keistas, nes komisija reikalauja leisti registruoti tik lengvuosius automobilius su vairu dešimėje pusėje. „Kodėl tik lengvuosius? Mes keliame klausimą, ar tai nėra politinis žingsnis, nes Didžioji Britanija mokėjo kompensacijas naujus automobilius per krizę įsigijusiems vairuotojams, tad dešimtys tūkstančių automobilių dabar stovi garažuose ir laukia, kada bus parduoti. Vakarų Europos šalys, kur važinėjama pakankamai naujais automobiliais, tų automobilių nepirks, tuo metu Lenkijoje ir Lietuvoje jie būtų populiarūs, nes pigūs“, – sakė viceministras.
Anot R.Vaštako, pagal mokslininkų skaičiavimus, leidus registruoti dešiniavairius automobilius, rizika pakliūti į avariją ir žūti išaugtų 32 procentais.
„Mūsų klausė, ar nereikia padaryti eksperimento, tačiau mes manome, kad negalima eksperimentuoti, nes tai susiję su žmonių gyvybėmis“, – pridūrė jis.
Šiuo metu su dešiniavairiu automobiliu Lietuvoje galima važinėti ne ilgiau kaip 90 dienų.