2023 02 08 /14:11

Pristatytas lietuviškas traktorius, kuriam nereikia degalinės

„AUGA M1“ – taip vadinasi pirmasis „AUGA Group“ sukurtas ir Rokiškio mašinų gamykloje surinktas hibridinis traktorius. Tiesa, kol kas jų pagaminta tik 3 vnt.

Jei toks naujas dyzelinis traktorius kainuoja apie 400 000 Eur, tai naujojo „AUGA M1“ hibridinio traktoriaus kainos įmonės vadovas Kęstutis Juščius kol kas neįvardija. Nes masinė gamyba dar neprasidėjo, o pirmieji pavyzdžiai „neįkainojami“ (iki šiol investuoti 3 mln. Eur).

Nuo kovo mėnesio bendrovė bandys tris jau pagamintus traktorius ir tik tuomet gamins didesnį kiekį bandys išmokyti ne tik Lietuvą, bet ir kitas šalis ūkininkauti mažinant anglies dvideginio emisijas.

Tačiau svarbiausia, kad trečiadienį jau galėjome pamatyti realiai veikiantį didžiulį hibridinį traktorių, kuris per „Litexpo“ salę važiavo varomas elektra, pagaminta iš biometano.

VIDEO: Lietuviai pristatė hibridinį traktorių „AUGA M1“: proveržį lygina su pirmųjų saulės elektrinių atsiradimu

Biometanas, kaip suprantate – tai ekologiškos dujos, surinktos karvių fermose (pūvant, garuojant karvių mėšlui). „AUGA Group“ netrukus pakvies ir į biometano gamyklos pristatymą, tačiau dabar išsiaiškinkime, kuo ypatingas šis Lietuvoje sukurtas ir pagamintas traktorius.

Jį sudaro biometano kapsulė (ji keičiama), „Ford“ (kol kas) vidaus degimo variklis, kuris atlieka generatoriaus funkciją (degina biometaną), baterijos, kabeliai ir t.t. Toks varomas biometanu ir elektros pavaromis traktorius gali nepertraukiamai dirbti iki 12 val. „AUGA group“ duomenimis, vienas toks traktorius, palyginti su dyzelinu varomais analogais, sumažina anglies dvideginio emisijas iki 100 tonų per metus.

Mažins emisijas ne tik miestų gatvėse, bet ir žemės ūkyje

Pasak Kęstučio Jusčiaus, žemės ūkis yra atsakingas už 20 proc. pasaulinių emisijų, o realių sprendimų, kaip sumažinti sektoriaus sukuriamą taršą iki šiol nebuvo. Tad labai svarbu, kad rasti ekologiški sprendimai, padedantys padaryti žalesnę ir šią ūkio sritį, o ne tik kasdien naudojamus automobilius.

„Žemės ūkyje dirbantis dyzelinis traktorius per mėnesį išskiria tiek emisijų, kiek kasdienio vartojimo automobilis per visą gyvavimo laikotarpį“, – K.Jusčius iliustravo svarbą mažinti anglies dvideginio ir kitų teršalų emisijas būtent žemės ūkyje.

„AUGA group“ jau prieš keletą metų ėmėsi iniciatyvos ir pradėjo vystyti technologijas, galinčias sukurti proveržį šioje srityje ir sukurti galimybes ūkininkams dirbti tvariau, o vartotojams rinktis maistą be kainos gamtai.

Gamyklinio traktoriaus skirtumai nuo koncepcinio modelio

Bandymų metu inžinieriams pavyko rasti būdų, kaip sumažinti patiriamus energijos nuostolius ir padidinti bendrą elektrinės pavaros efektyvumą. Taip pat, pavyko išlengvinti traktoriaus konstrukciją – tai leis patirti mažesnes energijos sąnaudas, o darbo metu bus mažiau slegiama dirva.

Pirmąją traktorių partiją sudaro trys traktoriai. Kiekviename jų yra įmontuoti skirtingi komponentai. Serijinei gamybai bus naudojamas tas technologinių sprendimų derinys, kuris šiais metais atliekamų gamybinių bandymų metu duos geriausią rezultatą. Gamyklinėje hibridinio traktoriaus „AUGA M1“ versijoje panaudoti pasaulyje žinomų gamintojų komponentai, pavyzdžiui, „Ford“ vidaus degimo variklis, „CLAAS“ kabina.

Kurdama gamyklinę „AUGA M1“ traktorių versiją įmonė taip pat atnaujino ir dizainą. Kaip teigia Kęstutis Juščius, ši traktoriaus dizaino versija taps tolesnės gamybos pagrindu.

„Kurdami prototipą mes fokusavomės į technologijos vystymą, neskirdami didelio dėmesio jo dizainui. Dabar jau pristatome būsimo serijinės gamybos modelio išvaizdą. Naujojo traktoriaus spalva anglies ruda (angl. anthracite brown) pasirinkta neatsitiktinai. Anthracite – seniausia pasaulio anglis, o brown – tai natūraliai derlingos žemės spalva. Visų mūsų kuriamų technologijų pagalba mes kaupsime dirvožemyje anglį, tam, kad jos sumažėtų atmosferoje. O žemė, dirbant tvariai, taps derlingesnė“, – teigia „AUGA group“ generalinis direktorius.

Unikalūs sprendimai

Lietuvos inžinierių sukurtas hibridinis traktorius „AUGA M1“ unikalus savo sprendimais, kurių iki šiol didieji pasaulio žemės ūkio technikos gamintojai neišsprendė – tai galimybė dirbti ilgas darbo valandas ir patogus kuro papildymas.

„Iki šiol pasaulyje sukurti dujomis varomi traktoriai laukuose pajėgė dirbti tik iki 4 valandų, kadangi dujų balionai fiziškai netilpdavo į traktoriaus konstrukciją. Mūsų inžinierių sukurta konstrukcija leidžia traktoriuje sutalpinti didesnius biometano dujų balionus. Antroji kliūtis, kuri neleido biometanu varomiems traktoriams išplisti – neišvystyta biometano degalinių infrastruktūra. Mes šią problemą išsprendėme, pasiūlydami greitai bei patogiai pakeičiamą dujų kasetę, kuri pripildoma ne traktoriuje, o biometano gamykloje ir pristatoma į kiekvieną ūkį. Todėl biometano degalinių ūkiuose nereikės įrengti“, – sako K. Juščius.

„AUGA M1“ traktorius naudoja hibridinę biometano-elektros kuro sistemą. Traktoriui dirbant, vidaus degimo variklis, varomas biometanu, generuoja energiją ir tiesiogiai perduoda ją į elektros variklius, kurie suka ratus.

Dirbant įprastomis sąlygomis, kurios nereikalauja didelės galios, traktorius kaupia sugeneruotą energijos rezervą baterijose. Tokia sistema nešvaisto energijos mažo apkrovimo sąlygomis, naudoja palyginti nedidelį, bet efektyvų variklį ir geba išgauti didžiulę galią, kai jos prireikia.

Kas toliau?

Anot „AUGA group“ generalinio direktoriaus, bus siekiama, kad naujausiais traktoriais galėtų naudotis ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio ūkininkai. Be to siekiama, kad traktoriaus „AUGA M1“ eksploatacijos sąnaudos būtų tokios pačios kaip ir dyzelinu varomų traktorių.

Bendra investicijų suma, iki šiol skirta sukurti traktoriaus „AUGA M1“ koncepcinį modelį ir pagaminti pirmąją partiją, viršijo 3 mln. eurų. Nuo prototipo pristatymo bendrovė du kartus padidino savo inžinierių komandą ir turi planų pasamdyti dar daugiau inžinerinę kvalifikaciją turinčių darbuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs